Varning!!!

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Hoj
Aprilia RSV Factory
Hallå!
För en tid sedan skulle jag köpa en CBR1000RR från tyskland som hade en oslagbar pris, 6300 Euro. Det hela visade sig vara ett försök till bedregeri!
Hur som helst, tänkte varna de som har tänkt köpa från tyskland, VAR FÖRSIKTIGA!
Killen som jag hade kontakt med kallar sig "Anthon Rafael Mengs" och påstår att han är bosatt i Spanien, men har en tyskreggad hoj som han gärna vill sälja så fort som möjligt, och att han gärna skickar den till sverige och allt kommer att skötas genom UPS (United Parcel Service).
Long story short, efter många telefonsamtal till Spanien och Stockholm (respektive lokala UPS-kontor), fick jag besked att det hela rörde sig om bedregeri!
Killen var artig, bra på engelska, formell och verkade veta vad han pratar om (frakt och osv). Annonsen gällde en CBR1000RR 04:a Röd/blå/vit som hade gått ca 720 mil. Nappa inte på den annonsen!!!
Har kontaktat Mobile.de (där jag hittade annonsen) och bett de ta bort annonsen och banna ip-adressen varifrån annonsen skickades, och de verkar ha gjort det!
Way to go Mobile.de :Bugar

hur som helst, som man brukar säga, verkar annonsen vara för bra för att vara sant, var extra noga med vad ni gör, och kom ihåg, betala ALDRIG i förskott! Det rådet fick jag av UPS-chefen i Stockholm.

Trevlig sommar och kör snyggt :yoparty

ps: UPS-Spanien är nu kopplade till det här fallet och verkar ha informeerat sina advokater om detta och är väldigt ivriga att få kontakt med killen som satte in annonsen :hihi
Hoppas de får tag på honom... den spanska polisen är inget och leka med har jag för mig! ds.

Last edited:
Same shit , different name :)
Tål att upprepas : kolla klämm känn sen pengar.

twinner skrev:
Det har varit lite trådar om just detta..

Tycker inte att det spelar någon roll. kan man ge tipps till andra och hjälpas åt så tycker jag att det får vara hur många trådar som helst om detta. för inte vill väll någon bi av med 70k så där rakt av. nej . bara tjata på

CMF skrev:
Tycker inte att det spelar någon roll. kan man ge tipps till andra och hjälpas åt så tycker jag att det får vara hur många trådar som helst om detta. för inte vill väll någon bi av med 70k så där rakt av. nej . bara tjata på

:tummenupp precis

Det borde nästan finnas en tråd om detta ämne, där man kan varna andra om oseriösa annonser och sånt. eller det kanske finns redan och jag missat det oxå?!? :confused:

det var en Aprilia 04:a mille Factory till salu på samma sätt 5500€ det får väl dom flesta att bli sugen , kollade upp det där o det var samma skitsnack som vanligt ,, en spagge som bor i tyskland som vill kränga snabbt o billigt , 5500€ inklusive frakt ,, bara o slanta in på snubbens konto så kommer hojjen ,,, förmodligen inte någonsin.

BEWARE of succkers like that.

twinner skrev:
Det har varit lite trådar om just detta..

Är det bara något som jag har fått för mig, eller är det mest spanjorer som är inblandade i såna här annonsbluffar? :va

Eller är det bara folk som låtsas vara spanjorer av någon outgrundlig anledning? :va

förmodligen bara en tillfällighet ,, skulle jag försöka lura någon skulle jag förmodligen hitta på en annan identitet än min verkliga ,, för flera månader sedan läste jag om engelsmän som försökte bluffa ,, o dessa snubbar talar ju riktigt bra engelska ,, o skriver har jag sett ,,
så det e nog en blandad skara bluffmakare ,, dom flesta av oss har väl råkat ut för snubben i bilen på parkeringen som ska sälja skinnkläder till fin-fina priser ,, italien reggad bil o gör så gott man kan för att verka italiensk ,, jag har mina aningar o dom är inte riktade åt italien direkt ,, för mycket guldringar o krås på deras skjortor. :kocko

Esquire skrev:
Är det bara något som jag har fått för mig, eller är det mest spanjorer som är inblandade i såna här annonsbluffar? :va

Eller är det bara folk som låtsas vara spanjorer av någon outgrundlig anledning? :va

nygård ??? jag har en polare i dalarna som heter lasse nygård ,, varför ska ja hålla mig borta därifrån menar du ? eller tänkte du på köpings svar på "ett svart hål" kanske ? ytterst sällan jag är i dom krokarna sörrö ,, 2ggr har klädmaffian varit på BIG INN parkeringen o velat kränga dyra skinn o mocka jackor för småpengar ,, men moralstark som jag är så tackar jag nej o ringer snuten ,, fan va brådis dom får då ,, he he he :tummenupp

UrbanTiger skrev:
Jag har ju sagt åt dej att du ska hålla dej borta från Nygård :3freak

Träffade själv på högtalarmaffian med minivan i Götet en gång. Ville kränga High end högtalare som dom fått ett par för många av i en leverans. Kosta typ 20 papp men han kunde släppa dom för 2.500:- men fort skulle det gå för chefen var på ingång. Bjöd 400:-, då drog dom :hihi

jocke i köping skrev:
dom flesta av oss har väl råkat ut för snubben i bilen på parkeringen som ska sälja skinnkläder till fin-fina priser ,, italien reggad bil o gör så gott man kan för att verka italiensk ,, jag har mina aningar o dom är inte riktade åt italien direkt ,, för mycket guldringar o krås på deras skjortor. :kocko
Hehe, både farsan och en morbror har köpt en hög med såna skinnjackor. :hihi
Jackorna de köpte var ganska lika trots att farsan gjorde sitt köp i Östersund och min morbror köpte sina i Uppsala. De håller faktiskt hyfsat kvalitét. Men i efterhand började farsan fundera på hur troligt det egentligen var att någon kört från Italien med bagaget fullt med skinnjackor... :näsblod :rolleyes:

En varning dock för det "18k guld" som brukar säljas på liknande sätt. Det är bara mässing.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park