Varning!

Hagster

Miles high.
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Prova INTE att köra vattenskoter! Körde en av Yamahas "snabbare", gp 1200 tror jag. En trecylindrig tvåtaktare på 155 hästar på vatten ÄR så in i helvetes roligt! 0-100km/h eller ~53knop går på runda slängar på 3,5-4sek. Vänder på en femöring! Hade tänkt spara lite pengar till en finare hoj nästa år. I helvete heller säger jag nu, nu blir det vattenskoter nästa sommar! Hade roligare på den än jag någonsin haft på hoj!

GP1300RTECH.jpg

Detta är dock årets upplaga av den jag körde, 100cc mer än föregåendes.

synd bara att de börjar täppa till hålen i lagarna som tidigare gjort att man får köra såna i stort sett var som helst...

Vad säger man till detta?

Kom du med den till SHfesten nästa år :p

750RR

gpf skrev:
synd bara att de börjar täppa till hålen i lagarna som tidigare gjort att man får köra såna i stort sett var som helst...

Den som polarn har går som en båt. Den får han köra precis vart som helst! :crash

De stämmer, de allra flesta vattenscootrar klassas som båtar.

Detta tack vare att tillverkarna gör en "reling" på dom. alltså en kant mellan skrovet och övre delen.

Då får den räknas som en båt och köras vart som helst!

Har en polare som har en sån där förresten, Ganska rolig att köra måste jag säga! :tummenupp

Hagster: Jag förstår dig. Tycker själv traditionell mc åka är bland det tråkigaste som finns, vill jag åka trafik finns det bil, men det finns bot. Köp dig en smidigare hoj, sen kan du vända på en ettöring! Ta din nya KTM, Husa, VOR eller vad det nu blev, sen beger du dig till tex en stor grusplan. Ladda rejält med gasen, efter ett tag kastar du dig fram på tanken och nitar fullt med bakbromsen. Med rätt teknik lovar jag dig att du kan svänga hur kvickt och snabbt som helst. Som sagt, mc blir bara kul när man gör det på rätt sätt. 0-100 på under 4 sek går lika bra det med en schysst offroad hoj.

Adrian_J skrev:
Hagster: Jag förstår dig. Tycker själv traditionell mc åka är bland det tråkigaste som finns, vill jag åka trafik finns det bil, men det finns bot. Köp dig en smidigare hoj, sen kan du vända på en ettöring! Ta din nya KTM, Husa, VOR eller vad det nu blev, sen beger du dig till tex en stor grusplan. Ladda rejält med gasen, efter ett tag kastar du dig fram på tanken och nitar fullt med bakbromsen. Med rätt teknik lovar jag dig att du kan svänga hur kvickt och snabbt som helst. Som sagt, mc blir bara kul när man gör det på rätt sätt. 0-100 på under 4 sek går lika bra det med en schysst offroad hoj.

Vänder man för snabbt med en skoter hamnar man i vattnet om man vände för snabbt med en hoj klotar man och får ont samt att hojen kostar att laga.

Blev helt såld på vattenskoter alltså, så jääääävla roligt :crash

*/ ?>
Nyheter
KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Back