Varning runt Norrköping!!!

zopilote

I minoritet
Gick med
19 Jan 2004
Hoj
2018 Honda SH300i, 2015 BMW RnineT
Tänkte bara varna för att allas vår kära VV har förstört en av mina favoritsträckor utanför Norrköping. På den kurviga 70-sträckan mellan Gamla Övägen (Lasarettet) och Söderköpings Golfbana har de lagt finkornig sand längs med vägkanten som bilarna sedan dragit upp på vägen. Fick själv erfara ett ganska läskigt framhjulssläpp nyss...
Så ta det lugnt där!!!

Dom håller på vid Vistinge & mot Rejmyre oxå, det var bara att vända när man såg skiten...
//Gumpa

zopilote skrev:
T...en av mina favoritsträckor utanför Norrköping. På den kurviga 70-sträckan mellan Gamla Övägen (Lasarettet) och Söderköpings Golfbana...

Den har man missat. Hur hamnar man på den vägen för framtidakörningar??

JoUh skrev:
Den har man missat. Hur hamnar man på den vägen för framtidakörningar??

Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.

Nacka skrev:
Den heter Gamla Övägen. Åk förbi Vrinnevisjukhuset och Vilbergen i riktning mot Västra Husby. Den är dock ganska kort (den kurviga biten). Finns ett populärt avkörningsställe för nyblivna bilförare i en kurva.

Gött. 2 be tested tomorrow! :)

Nacka skrev:

Jag testade med hojen (18/8), 110 rakt ut. Rullgrus vid grustaget :4skrika

Nacka skrev:

läste inte datumen för inlägen, gammal tråd! :huvet på plats med en varning iaf?

gissar att du menar kurvan vid grustaget eller asfalltsverket eller vade det är..
tycker g:a övägen är lite läskig, tycker det ligger grus överallt där...

vägen mellan visinge och rejmyre har dom även lagt på nytt bindmedel(?) till belägningen också, hal när det är blöt ute...

Last edited:
Johan_finsp skrev:
läste inte datumen för inlägen, gammal tråd! :huvet på plats med en varning iaf?

gissar att du menar kurvan vid grustaget eller asfalltsverket eller vade det är..
tycker g:a övägen är lite läskig, tycker det ligger grus överallt där...

vägen mellan visinge och rejmyre har dom även lagt på nytt bindmedel(?) till belägningen också, hal när det är blöt ute...

Jovars, den är inge kul (rejmyrevägen). Vad gäller G:a Övägen så var det mörkt och det som inte syns det finns inte... hehe. Men halt blev det.

Jo, jag lyfte en rätt gammal tråd ;)

Det är i alla fall en kanonsträcka som jag nyss upptäckt. :tummenupp Sist jag körde den förstördes den av ett antal bilar ivägen dock. :(

Neutral skrev:
Det är i alla fall en kanonsträcka som jag nyss upptäckt. :tummenupp Sist jag körde den förstördes den av ett antal bilar ivägen dock. :(

Hemligheten för att slippa komma ifatt alla bilar är att komma precis efter broöppningen vid golfbanan. Funkar iofs bara åt ena hållet, men ändå :)

*/ ?>
Nyheter
21/12 är sista dagen beställning av Katalogen 2026

Stora Motorcykelkatalogen 2...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Gotland Ring Bike Week 2026, spara pengar med early bird erbjudande!

Packa hojen, damma av hjälm...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Ny Retro Ducati till 100-årsjubileumet?

Rykten om nya klassiska Duc...

Äntligen!

Om du, som jag, ständigt åk...

Missa inte förköpstävlingen

Jul närmar sig och även om ...

Sista chansen!

Nu är vi inne på sluttampen...

Piaggio-gruppen tar över importen av Piaggio, Aprilia, Moto Guzzi och Vespa