tvålen
Sporthojsnörd
- Gick med
- 15 Nov 2004
- Hoj
- XL650V, GSXR600, GSXR750
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Det var typ inte bra.tvålen skrev:Avgasporten på rg:n som bara skulle rengöras... Jobbigt nog så upptäcktes det två stoora skador på den ena porten! En port har "gått av" och halvan mot cylindern har hängt där hela tiden och har ej kunnat gå upp!
![]()
![]()

tvålen skrev:Avgasporten på rg:n som bara skulle rengöras... Jobbigt nog så upptäcktes det två stoora skador på den ena porten! En port har "gått av" och halvan mot cylindern har hängt där hela tiden och har ej kunnat gå upp!
![]()
![]()
CayLe skrev:Standardfel, var jävligt glad att inte porten ramlade in i cylinderloppet, då hade det blivit väldigt dyrt.
Porten har trillat ner så långt att kolven faktiskt slipat på porten... Som tur är har inte kolven "huggit tag" i porten och dratt med den... Så lite tur i oturen iaf...tvålen skrev:Grabs! Kan man köra utan avgasportar? Jag vet att den blir slö på lågvarv och så, men undrar mest om man kan köra utan portar att på något sätt skada motorn..?
tvålen skrev:Grabs! Kan man köra utan avgasportar? Jag vet att den blir slö på lågvarv och så, men undrar mest om man kan köra utan portar att på något sätt skada motorn..?
tvålen skrev:Grabs! Kan man köra utan avgasportar? Jag vet att den blir slö på lågvarv och så, men undrar mest om man kan köra utan portar att på något sätt skada motorn..?
Det är rejs att köra utan avgasport - hojen blir lättare.tvålen skrev:Grabs! Kan man köra utan avgasportar? Jag vet att den blir slö på lågvarv och så, men undrar mest om man kan köra utan portar att på något sätt skada motorn..?
LOV2XLR8 skrev:Som sagt är ett standard fel på RGF:en.. Har haft samma problem me min å de skulle ha nästan 10,000:- för nya portar å jobb me att snygga till cyllen som inte var ett dugg fel på enligt mig.. Portarna hade gått så långt att de käkade upp kolven..![]()
Har mina portar spärrade i öppet läge och som sagt den e inte alltför pigg på låga varv men han går bra för de.. Löste mitt otroligt billigt förresten..![]()

CayLe skrev:Standardfel, var jävligt glad att inte porten ramlade in i cylinderloppet, då hade det blivit väldigt dyrt.
Du ska vara VÄLDIGT glad att den inte ramlade ner.. cylindern är ennu "billigare" än portarna.. + kolv och kanske du skulle ftvålen skrev:Men det har vart JÄVLIGT NÄRA
Porten har trillat ner så långt att kolven faktiskt slipat på porten... Som tur är har inte kolven "huggit tag" i porten och dratt med den... Så lite tur i oturen iaf...
ått renovera mer än så.tvålen skrev:Grabs! Kan man köra utan avgasportar? Jag vet att den blir slö på lågvarv och så, men undrar mest om man kan köra utan portar att på något sätt skada motorn..?
de skadar inte motorn men som sagt. turbulens kommer du få. frågan är vad det har för bivärkningar.
tvålen skrev:Ringde Din Mc och hörde med dom... 5700 får portarna, då utan alla så pinaler å så!!!![]()
![]()
Det är ju sjukt!!!
Det där med att köra med portarna uppdragna skulle ju ha funkat, om nu inte den ena porten va av! Då kommer det komma upp avgaser från cyllen den vägen isf!
Men har fyra st beggade portar från den förlovade Tyska staten på G... Ebay vett ni..
Fick hem kolven å allt annat idag! Känns illa att inte kunna sätta ihop allt och dra ut!
Får ta och gaggla me bossjan då =)
är de original på RGFen ?. :Va Har alltid vart osäker på om de 2/3delade är kompatibla.tvålen skrev:Yes philsson, stämmer bra. Det är dom tvådelade jag har...
|
|
Motorsportsalongen i Örebro!
Jag tog en snabb avstickare... |
|
|
Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort
Det är ingen lätt uppgift H... |
|
|
KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”
Rajiv Bajaj, 58, VD för den... |