VARNING! Köpare/Säljare.

Adde1986

Ny medlem
Gick med
17 Oct 2010
Hoj
KTM 690 SMC -08
Hejsan, satt o rensade min gamla mail från tiden man höll på med bilar o grejer ist. Tänka sig att tiden går så fort, mail från 2004 låg kvar i inkorgen...

Hur som haver hittade jag en del intressanta mail man glömt av, från säljare av produkter som aldrig levererades. Jag sökte lite på forumet och fann ingen likvärdig tråd o tänkte därmed: "Varför finns det ingen tråd som varnar oss köpare och säljare för lurifixar? Jag tänkte att om man bara går ut med vanliga nicknames och kanske tom förnamn och stad så kan det ju aldrig bli personligt? Då det ofta bor ett gött gäng med samma förnamn i samma stad?

Upplägget kanske borde vara vad du skulle köpa/sälja och därigenom en kort förklaring och alias/stad står längst ner i inlägget för att enkelt lägga upp ett system? Samt även företag som itne håller vad dem lovar. Dvs om det finns konkreta bevis.

Om tråden ogillas ber jag Moderatör eller Admin att ta bort den omgående.

Riktiga lurifaxer är rätt flexibla med identiteter så faran för att hänga ut oskyldiga är rätt överhängande.

Okej okej, jag har bara tidigare erfarenheter av en jöns som använde samma nick på flera stora communitys och blev därigenom varnad o avbröt köpet.

Nyheter
Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...

Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D

H-D presenterar nya Deadwoo...

Sommarauktion hos Antiqueweb

Svenska Antiqueweb avslutar...

HJC stärker kundrelationen

Pressrelease från HJC Helme...

Sportsterbygge i nästa nummer

I Allt om MC nummer 8 komme...

Dags för gräsgasa hos Hydet