Varning!! Köp INTE "Doberman Locks on Guard"

Har hittat det!
Enligt många så e detta världens säkraste lås:

"ABUS starkaste låskombination. Hänglås med kedja. Längd 140 cm men finns även i 170 cm. Låsklumpen är integrerad med kedjan och av samma typ som tidigare bygellås som låser från två håll mot låstungan. Unik låskonstruktion med över 1.000.000 låskombinationer medverkar till, enligt ABUS, ett dyrksäkert lås och man anger att låset är världens säkraste låskombination om man låser fast det i ett fast föremål. För dig som vill ha maximal säkerhet kombinerar du låset med en bergsögla. Kättingen har 12 mm sexkantsprofil och är textilöverdragen för att inte skada. Klass 3 (SSF), låsklass 25 (ABUS). Duells/ABUS låsgaranti gäller med 3.000:-"

Bifogat

• kedjelas-extreme-chain-5137.gif
    kedjelas-extreme-chain-5137.gif
    29.2 KB · Visningar: 71
Har hittat det!
Enligt många så e detta världens säkraste lås:

"ABUS starkaste låskombination. Hänglås med kedja. Längd 140 cm men finns även i 170 cm. Låsklumpen är integrerad med kedjan och av samma typ som tidigare bygellås som låser från två håll mot låstungan. Unik låskonstruktion med över 1.000.000 låskombinationer medverkar till, enligt ABUS, ett dyrksäkert lås och man anger att låset är världens säkraste låskombination om man låser fast det i ett fast föremål. För dig som vill ha maximal säkerhet kombinerar du låset med en bergsögla. Kättingen har 12 mm sexkantsprofil och är textilöverdragen för att inte skada. Klass 3 (SSF), låsklass 25 (ABUS). Duells/ABUS låsgaranti gäller med 3.000:-"

I det egna boet kan man ju roa sig med att ha allsköns kettingar o kedjor på hojen men det blir inte vidare praktiskt när du är ute och åker. Vad väger den där...6kg? :D

I det egna boet kan man ju roa sig med att ha allsköns kettingar o kedjor på hojen men det blir inte vidare praktiskt när du är ute och åker. Vad väger den där...6kg? :D

När jag kör så har jag max skivbromslåset med mig.

I garaget så kan man slänga på allt man har hemma som du säger:) Allt som gör det lite jobbigare för chyven är bra:tummenupp

En rejäl hagel brakare eller ett baseboll trä eller kraftigt övervåld är att rekommendera.
Som lås så kan abus granit vara ett gott alternativ.
:tummenupp :tummenupp :D :D :D

glöm inte att godkända lås drar ner självrisken. Är inte min hoj låst med 2 godkända lås (ett av dem är tack och lov styrlåset) är min självrisk 3000 kr dyrare. Vilket betyder att jag sparar en massa pengar på att köpa ett lås för 800 istället för 300.

Ska bädda fint i garaget inatt..kom ut i dag och porten var uppbrutten! Man kunde numera gå rakt in utan att låsa upp den! Tur man låst fast mc med en bil framför den...

attachment.php

:skrattaåt :rofl

Vad kostade låset?

Här har du ett lås ifrån Biltema som nog håller liter högre klass!

Eller det här megasäkra!

Eller slå på stort och köp det här värstinglåset.

Last edited:
Kom ihåg att ett lås aldrig hindrar någon från att stjäla vad det nu är, endast
fördröjer. Ju säkrare lås, desto längre tid att forcera. Det finns batteridrivna
vinkelslipar som fixar en kedja på 30 sekunder.
Det säkraste är ett låst garage och låta en låssmed titta på säkerheten. Det
är ofta ganska lätt att öka säkerheten i ett garage. Mitt garage får dom problem
med, det kan jag garantera, men å andra sidan är det ju mitt jobb att låsa in
saker.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey