Varning grus söderåsen #2

Wilcan

Socialdemokrati är klassförräderi.
Gick med
13 Jul 2008
Hoj
?
Låg en JÄVLA massa grus på åsen.. Eller mer jord. Tänkte ta bilder på vägen tillbaka men så började det regna uta-helvete!

Den viktigaste att nämna är kurvan inne i skogen innan man kommer upp till stenestad (körd från billesholm/n-vram).. Går en lite till vänster och sen nyper den direkt till höger, asfalten liksom dessutom "lutar" sig, lik som en nascar-bana.. Ligger jord över 80% av vägbanan med undantag där bilarnas däck rensat lite.. Jääääääääävligt farligt, hade man inte hållit kontrollerbar hastighet där idag så hade man nog suttit i närmaste träd.

BeBe: Finns det någon jour så att man kan raportera det här till VV? Väntar bara på att någon ska köra av där...

Är det där det blir lite raksträcka sen?

i veckan skulle jag ta brorsan på en tur uppe på åsen som jag va med o körde på söndagen innan.
och då kommer vi, förmodligen från andra hållet som du menar så ser jag en jävla massa jord m.m. på vägen där. Så vi vände för inte fan såg det ut så när vi var ute o körde på söndagen.
Men förmodligen var det just den sträckan vi körde en dag innan dem började jobba o gräva intill vägen.

tog Norra Vram - Stenestad - grustaget vid Kvidinge till jobbet idag. Inge grus i S-kurvan efter skogen. Dock lite i kurvan ovanför infarten till fiskeplatsen. Nån km NV Stenestad. Inga mängder, men det stog en fet gul dumpers där så det kanske blir mer under dagen.

Karta

\\ aste

Last edited:

Det är den är kurvan jag menade, lägger upp bilder från söndags eftersom vissa inte förstod vilken kurva jag menade, antagligen för gruset i periodvis är väck.

Som ni kan se på Bild 2 så är det en "väg" in till höger, de håller på bygga om där borta. Så när bilar kör ut därifrån så drar de med en massa jord ut på vägen. När jag kom första gången så var hela vägen fylld.
Inte så jävla lätt att se då det är "skymt" på grund av kurvans "S-form".. Visst får man vara beredd på att det ligger grus lite här och var, men för fan inte hela vägen fylld med jord..

(Första bilden sedd från Helsingborgs/n-vram hållet, Andra bilden sedd från Stenestad-hållet)

Last edited:
Hmmm, den missade jag helt i morse. Kanske ska gnugga sömnen ur ögonen lite bättre innan nästa körning :) Eller så är det borta efter gårdagens duktiga regnande?

\\ aste

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back