Varning!!! GM Cycle

Freddie99

Ny medlem
Gick med
22 Jul 2009
Hoj
-79 Suzuki 850G
Beställde 6 maj i år ett 6-1 system av märket DG Performance till min CBX 1000-82 via Ebay från företaget GM Cycle.
När systemet kom visade det sig att passformen inte var den bästa. Grenrören hade fel vinkel som gjorde att dom inte passade ihop med kollektorn för en riktig montering. Vid påpekande ang detta till GM Cycle hänvisade dom mig vidare till tillverkaren D&G Performance. Trots ca 10 mail så får jag ingen respons från dom vilket innebär att denna säsong är körd!!!
Dessutom 5000:- i havet.. Tänk er för innan något beställs från detta företag eller via Ebay över huvudtaget!!! Freddie99

Kollade du inte "ryktet" på säljaren innan du beställde saker för många pengar?
Dom seriösa säljarna på Ebay verkar vara väldigt måna om sitt omdöme så att varna för ebay i sin helhet tycker jag är dumt.

Men att endast handla av säljare som har mellan 95-99% i omdöme och över 2000 unika betygssättare anser jag vara nästintill riskfritt.

Köpte du via ebay köpte du via paypal.... läs kankse lite hos dom och du kan få tillbaka pengarna.

Ebay äger.

Köpte du via ebay köpte du via paypal.... läs kankse lite hos dom och du kan få tillbaka pengarna.

Ebay äger.

Du har rätt

jag har fått pengarna tillbaka för en MSD mc3 box via Ebay inga problem alls fungerade hur bra som helst.

köpte grejor av en privatperson i usa och betalade via paypal killen sände inget till mej o paypal betalad ut pengarna efter 14 dagar.

Beställde lite smådelar från NOLEEN som inte kom inget svar på 5 mail,, paypal fixade biffen grejorna kom med flygexpress o fort som F-N gick det.

man är bra skyddad via E-bay o paypal,, fungerar bra med kontokorts betalning med, då står kort företaget för säkerheten.

mvh

Det är väldigt vanligt att system av mindre tillverkare har pissig passform och kräver både kärlek och kofot för att passa...

Du beställer ett avgassystem av märket DG Performance och får vad du beställt. När systemet inte uppfyller dina krav blir du hänvisad till tillverkaren. Är det orimligt?

Instämmer med Boris. Inte ovanligt att budget avgassystem har lite halvsunkig passform. Man kan få bända och bryta en hel del innan det sitter som det ska. Inte som om du beställer ett 25000kr titanavgassystem från Japan direkt där krökarna sitter som k*ken i Greta.

Igen, köper du något via ebay är du väldigt trygg i köpet, förutsatt att man inte är helt blåögd och köper via direkt överföring eller liknande.

Passar skiten inte - kontakta paypal och du får tillbaka pengarna.

Ebay äger.

Har du betalt via paypal. Logga in och gå till historik där letar du upp överföringen och Transaktionsdetaljer. Längst ner på sidan står det här
Annars kan du rapportera problemet i problemhanteringscentret senast 45 dagar efter transaktionen

bara klicka vidare.

Gör även en anmälan på ebay ta bilder och skicka till säljaren om du inte redan gjort det.

Ebay och paypal rockar fett!!!

TS har gjort affär med säljaren och inte med tillverkaren. Det är säljarens sak att göra TS nöjd eftersom det är säljaren som fått TS pengar.

Vem är Greta?

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...