Varning Göteborgare, de försöker ha ihjäl oss!

Tråkigt att de hällt ut grus där, men jag kan tänka mig att de boende är glada, ibland ser de riktigt arga ut när man åker förbi, trots att man slår av genom de områden där husen ligger längs vägen.

Värsta jag varit med om var på vägen längs Insjöarna öster om Lindome, där stod det en arg farsa och kastade tennisbollar på oss när vi åkte förbi... :3freak

Marcus skrev:
Värsta jag varit med om var på vägen längs Insjöarna öster om Lindome, där stod det en arg farsa och kastade tennisbollar på oss när vi åkte förbi... :3freak

kan jag nästan förstå då jag i för ett par helger sedan tältade på en av öarna i ingsjön , den längst bort från lindome sett, då åkte det förbi hojar med ljudförstärkare hela dagen och halva natten , en strid ström av hojar. jag gillade ju det så jag njöt av enstånker och vtwinnar men jag bor där inte jämt heller.

Avarage skrev:
För ung 10 år sedan satte en av killarna i klubben ett varv runt Lygnen på knappt 20 minuter (19:57 eller något liknande) vilket nog får anses som både dumdristigt och gällande inofficiellt rekord.

Jag har också hört att ngn kört Lygnern runt på under 20 minuter. Trodde dock att det var 5 mil runt, det beror väl på om man kör över bräckan eller ner till rondellen och sedan svänger tillbaka upp i korsningen söder om Fjärås. Lygnern runt skulle kunna vara en konkurrent till Slingerbulten. Om det är 5 mil med sträckan ner till rondellen och korsningen föreslår jag att man har besegrat Lygnern om man kör snabbare än 30 minuter. Det skulle ge en snittfart på minst 100 km/h och det skulle vara rimligt på den vägen. Det är trots allt en hel del bebyggelse så man får ju ta det lugnt vissa sträckor.

Bara att montera kamerorna och börja filma! :yoparty

Fazer75 skrev:
Jag har också hört att ngn kört Lygnern runt på under 20 minuter. Trodde dock att det var 5 mil runt, det beror väl på om man kör över bräckan eller ner till rondellen och sedan svänger tillbaka upp i korsningen söder om Fjärås. Lygnern runt skulle kunna vara en konkurrent till Slingerbulten. Om det är 5 mil med sträckan ner till rondellen och korsningen föreslår jag att man har besegrat Lygnern om man kör snabbare än 30 minuter. Det skulle ge en snittfart på minst 100 km/h och det skulle vara rimligt på den vägen. Det är trots allt en hel del bebyggelse så man får ju ta det lugnt vissa sträckor.

Bara att montera kamerorna och börja filma! :yoparty

Egentligen är det väl lite dumt att uppmana folk till att besegra Lügnern Ring, just med tanke på bebyggelse etc. Bättre isf att hetsa på sträckan mellan Lerum och Härryda, bor ju inte en människa där (väl?). Nog bättre vägbana där också.

jag ringde en jag känner som bor utmed vägen och motionscyklar runt ett par gånger i veckan, 47.54 km är det om man åker över bräckan vilket jag nog anser vara den "riktiga" lygnern runt också.

fixhult till ubbhult vore väl bättre för där bor verkligen ingen och vägen är ganska så underhållande tillomed med bil.

Fazer75 skrev:
Om det är 5 mil med sträckan ner till rondellen och korsningen föreslår jag att man har besegrat Lygnern om man kör snabbare än 30 minuter. Det skulle ge en snittfart på minst 100 km/h och det skulle vara rimligt på den vägen. Det är trots allt en hel del bebyggelse så man får ju ta det lugnt vissa sträckor.

Personligen är jag inte så mycket för just att på allmän landsväg tävla med/mot andra knuttar varför jag finner det direkt olämpligt att försöka slå några rekord vad avser tider runt Lygnen.

Att köra fort är dock något helt annat och som jag njuter av stundtals men då skall det vara när jag känner för det och när JAG anser både yttre omständigheter vara tillräckligt lämpliga (vilket Lygnen runt ibland kan vara) men också att jag själv skall känna mig i form för att gasa.

När det gäller mina klubbkamrater så VET jag att de är väldigt duktiga förare och att framförandet rent tekniskt sett av deras hojar inte var några större problem eller innebar fara för dem själva. Dessutom var det deras val att göra så!

Men att uppmana folk att försöka slå deras tider eller att köra Lygnen runt på under 30 minuter bara för att det är ca. 5 mil runt låter inget vidare i mina öron. Var och en gör naturligtvis som han/hon själv vill men rent allmänt skall man ha klart för sig att det är inte 5 mil rak väg och med tanke på hur delar av sträckan ser ut så tror jag personligen att under 30 minuter kan bli svettigt.

Jag kommer, som ni säkert förstår, aldrig att starta någon klocka när jag kör där. Däremot kanske det händer att jag kör om någon av er när andan och lusten faller på! :hihi (Likväl som någon/några av er kanske kör om mig).

// Niklas

Coola Ola skrev:
Egentligen är det väl lite dumt att uppmana folk till att besegra Lügnern Ring, just med tanke på bebyggelse etc. Bättre isf att hetsa på sträckan mellan Lerum och Härryda, bor ju inte en människa där (väl?). Nog bättre vägbana där också.

Fast den är bra mycket kortare och dessutom är det bra mycket rörelse på den vägen i och med vandringsleder etc. vid just Härskogen!

Nä, skit i att hetsa över huvud taget. Gasa när andan och lusten finnes och Ni anser det vara lämpligt. Låt Er inte styras av någon klocka eller kompisar och ev. grupptryck så är chanserna större att man klarar sig och bågen!

Fan vad jag lät förnuftig nu då! Ni gör som ni vill och det med basta! Jag redogör bara för hur jag resonerar och tänker, vilket delvis återspeglar min körstil, hur ni gör är eran huvudvärk och inte min!

Kör dock alltid vackert (läs snyggt) så kommer flytet av sig själv smygande på!

// Niklas

Coola Ola skrev:

Jo, det bor folk där oxå. Har fått onda ögat ett par gånger där oxå (kanske p.g.a världens sämsta ljuddämpare?)...

Körde där senaste igår, med bil dock. Dom har lagat vägen på "härrydakommundelen" med lite asfalt på sina ställen. Okej, fin asfalt å sådär, men skarvarna ligger ungefär där jag brukar hitta min linje på den vägen.

Nåväl, jag ska filma när jag kör där. I stressyfte, tävling, tokkörning eller rejs vet jag inte om det blir, vill bara filma å se hur jag kör. Tar jag även tiden kan jag ju se vad som kan förbättras.

Nåväl, har inget kamerafäste eller bra kåpglas ändå. Förresten, ingen bra hoj heller, så jag skiter i det.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka