Varning Göteborgare, de försöker ha ihjäl oss!

Klingan

För kännedom!
Gick med
28 Jul 2004
Hoj
KTM 625 SXC
Nu har vägverket varit ute och vräkt ut oljegrus. Ute och körde favvorundan igår. När jag kört några kilometer runt sjön Lygnern körde jag rätt in i en grushög. Som tur var var det på en raka så inget hände förutom hjärtat i halsgropen. Tyvärr har de slängt ut grus i nästan varenda kurva så jag fick köra i typ 50 hem. Eftersom det verkar vara bra väder på gång i några dagar vill jag bara varna alla som tänkt köra runt Lygnern. Glöm det! Ta en annan väg. Det är skyltat och gruset ska enligt uppgift vara bortsopat inom 3 dagar så det borde vara ok till helgen.

De tre snubbarna på välpolerade HD"ar jag mötte såg oxå ganska missnöjda ut...

Jag vet!!! Jag körde också in i en grushög fast i kurva. Hade säkert runt 80-100kmh/h, tur att det var klistrat grus å inte rullgrus. Jag låg risigt till där ett tag. Skyltarna har ju suttit uppe i tre veckor ungefär utan att där vart nåt grus. Det var likadant denna gång trodde man.... men icke

Fazer75 skrev:
Nu har vägverket varit ute och vräkt ut oljegrus. Ute och körde favvorundan igår. När jag kört några kilometer runt sjön Lygnern körde jag rätt in i en grushög. Som tur var var det på en raka så inget hände förutom hjärtat i halsgropen. Tyvärr har de slängt ut grus i nästan varenda kurva så jag fick köra i typ 50 hem. Eftersom det verkar vara bra väder på gång i några dagar vill jag bara varna alla som tänkt köra runt Lygnern. Glöm det! Ta en annan väg...

Jotack vi märkte det igår och var nära på att få närkontakt med naturen...jävligt intelligent metod som säkert är påhejad av de boende längs vägen för att få ner hastigheten.

Fazer75 skrev:
Nu har vägverket varit ute och vräkt ut oljegrus. Ute och körde favvorundan igår. När jag kört några kilometer runt sjön Lygnern körde jag rätt in i en grushög. Som tur var var det på en raka så inget hände förutom hjärtat i halsgropen. Tyvärr har de slängt ut grus i nästan varenda kurva så jag fick köra i typ 50 hem. Eftersom det verkar vara bra väder på gång i några dagar vill jag bara varna alla som tänkt köra runt Lygnern. Glöm det! Ta en annan väg. Det är skyltat och gruset ska enligt uppgift vara bortsopat inom 3 dagar så det borde vara ok till helgen.

De tre snubbarna på välpolerade HD"ar jag mötte såg oxå ganska missnöjda ut...

Likandant mellan Fotskäl å Björketorp.

Det har ju varit varningsskyltat för halka å grus i 2-3 veckor iofs. Men eftersom allting var som förut har man ju till slut ignorerat skyltarna.

Nästa år blir det säkert en kanonbana.....öh....kanonväg.

Fazer75 skrev:

Tack, tänkte ta den turen i morgon Tors (eller i dag 00:41).

av ren nyfikenhet så undrar jag hur lång tid det tar runt och hur långt det är mer exakt, inget kul att veta tider på nån vägsnutt i stockholm när lygnern finns hemma. glömde trippa senast.

Det är lite runt 2 mil till Sätila från Fjärås Kyrka, har inte kollat andra "sidan" med Fotskäl tillbaka ännu..

Måste vara mindre än 5 mil runt pga Lygnern Runt är 5 mil och då skall ner mot Duvehed, köra över gärdet och sen tillbaka till Fjärås

Dweezil skrev:
Det är lite runt 2 mil till Sätila från Fjärås Kyrka, har inte kollat andra "sidan" med Fotskäl tillbaka ännu..

Måste vara mindre än 5 mil runt pga Lygnern Runt är 5 mil och då skall ner mot Duvehed, köra över gärdet och sen tillbaka till Fjärås

4.5mil säger Genimap.

Bifogat

• Lügnernring.gif
    Lügnernring.gif
    24 KB · Visningar: 209
Är det mer nu?

I tisdags var det mycket nära Sätila om man åker på norr sidan av Lyngern!

Det var en del grus uppdraget på Hyssna - Seglora också. Inga lagningar men bilar som genar i kurvorna ger en lätt obehaglig kännsla i apex...

petter skrev:
av ren nyfikenhet så undrar jag hur lång tid det tar runt och hur långt det är mer exakt, inget kul att veta tider på nån vägsnutt i stockholm när lygnern finns hemma. glömde trippa senast.

För ung 10 år sedan satte en av killarna i klubben ett varv runt Lygnen på knappt 20 minuter (19:57 eller något liknande) vilket nog får anses som både dumdristigt och gällande inofficiellt rekord.

Personen i fråga bodde då i närområdet och kännde till vägarna väl men hade en viss längtan att slå brorsan på samma runda som också han är snabb! Utan att avslöja allt för mycket (eftersom jag inte vet om de vill stoltsera med detta idag då de är familjefäder båda två) kan jag dock nämna att båda två var då aktiva RR-förare och tillhörde toppen i sina resp. klasser.

Nu var det inte detta du naturligtvis var ute efter men jag kunde inte låta bli när jag såg hur du formulerade frågan! :D

Kör vackert!
// Niklas

Lygnern runt, den är fin den! Brukar vara uppskattat av brudarna ;) Bor några km från denna underbara hojupplevelse! :yoparty

Även i småland roar dem sig med att vräka ut grus i kurvorna. Ljudervägen mellan Kråksjö och Långasjö var helt täckt av rullgrus, blev lite svettigt även med motard.

Nollvisionen innebär trafikåtgärder där dem använder 0% av sin hjärnkapacitet. :D

Avarage skrev:
För ung 10 år sedan satte en av killarna i klubben ett varv runt Lygnen på knappt 20 minuter (19:57 eller något liknande) vilket nog får anses som både dumdristigt och gällande inofficiellt rekord.
Kör vackert!
// Niklas

det var precis det jag ville veta , klart jag kör vackert :) man behöver inte köra så fort om det svänger mycket. tack för infon. kan också säga att en arbetskamrat som bor i den gamla affären i sundstorp inte är lika förtjust i att vägen är en populär väg :D

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka