TurboJugend
Ny medlem
spelar det någon större roll hur man ser ut när man dör? de där 21 grammen försvinner oftast rätt fort
Trams. Själen har ingen massa så den går inte att väga.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
spelar det någon större roll hur man ser ut när man dör? de där 21 grammen försvinner oftast rätt fort
Har sett betydlig fler bilder ifrån den krashen för längesedan men minns bara inte var. Det är i alla fall taget i ett östland typ Tjeckien eller liknande. Vad som inte syns på den bilden i flashbacks länk är hur långa spåren ifrån krashen är.
Om jag minns rätt så tog det stop emot en stolpe eller eventuellt en bil. Hur olyckan hade gått till stod beskrivet i text. Så den verkade helt sann.
Länk? Kan du hitta den kanske?
Det är svårt att föreställa sig vilka krafter det är när man går från hög hastighet till tvärstopp.
Behövs inga 200+ för att mosa sönder en kropp.

Har fått uppleva 75-0 km/h i ett träd med bil. Krafterna går inte att föreställa sig.![]()
Oerhört förenklat kan man väl säga att energin är massan (kg) X hastigheten (km/tim) så får man en fingervisning om vilka krafter det handlar om vid tvärstopp..
Nu vet någon säkert exakt hur den rätta formeln för detta ser ut, men den här enkla ekvationen räcker för att få mig att tänka efter..![]()

Som hjälmen ser ut så lär den inte ha suttit kvar på skallen (den delen som hakremmen sitter i är borta)
Dessutom skulle jag gissa på att det är 2 offer såvida han inte har haft gympadojor inne i hojstövlarna.

När bilden i förstainlägget dyker upp på SH, brukar det även länkas till en annan här på SH mycket uppskattad bildserie. Vill inte länka till den. Men om man googlar på "man hits back of truck at 120mph" så finns säkert artikeln kvar.

Tack, nu blev det en ännu effektivare tankeställare!Det är hastigheten i kvadrat. Dvs om du kör i 200 istället för 100 så blir krafterna 4ggr större. Kör du i 300 istället för 100 blir krafterna 9ggr större.![]()

Jaoh, det tar jävligt stopp då.
Jag parkerade mors bil runt en tall i drygt 70-80 km/h... Det var tillräckligt mycket stopp för att slå mig medvetslös. Sedan hade tomten bakom mig inget bälte så jag satt rätt tajt mot ratten. 300 knyck i ett träd även i en bil skulle göra mos av de i bilen. Det är ganska modesta hastigheter som behövs för att bältet ska klippa av en vid totalstopp... Nånstans mellan 100 och 200 var det, men kommer inte ihåg det nu.
Det är hastigheten i kvadrat. Dvs om du kör i 200 istället för 100 så blir krafterna 4ggr större. Kör du i 300 istället för 100 blir krafterna 9ggr större.![]()

|
|
Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours
Pressrelease från Bridgesto... |
|
|
Publikrekord under World Ducati Week
Ducati slog publikrekord un... |
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!