Varning för Yamaha center

Kleiv skrev:
Yamaha Center i Mölndal är enligt mig riktigt dåliga, jag har köpt 3 hojar där (fråga mig inte varför) och nu blir det aldrig någon mer. Utan att hänga ut någon försäljare så kan jag säga att hans namn bärjar på "R" och det är orsaken till att jag aldrig kommer att rekomendera dom, inte ens till någon jag tycker är ett riktigt fucko.

Köpte min gixxer 1100 86a där (av samme R) och jag har helt motsatta erfarenheter. Den gick kanon på provkörningen men när jag skulle hem till Stockholm kom jag knappt till J-köping innan den tvärdog. Ringde R och bad honom hämta hojen och fixa till den enligt den månads garati som gällde.

Två veckor gick, R ringde och meddelade att hojen gick kanon och att den skulle fraktas upp till Stockholm kostnadsfritt med lastbil, garantin förlängd såklart från. Första turen och samma problem. Ringde igen och nä, de hade inte gjort något med hojen för den gick ju så bra när de testade den. Jag sa då att jag inte accepterade detta. Antingen skulle jag lämna tillbaka hojen eller lämna in den på en Suzukiverkstad i Stockholm och fakturera Yamahacenter kostnaden för att få igång hojen. R tog det senare alternativet, betalade fakturan och förlängde garantin ytterligare en månad.

Helt ok tycker jag

fazerfun skrev:
Köpte min gixxer 1100 86a där (av samme R) och jag har helt motsatta erfarenheter. Den gick kanon på provkörningen men när jag skulle hem till Stockholm kom jag knappt till J-köping innan den tvärdog. Ringde R och bad honom hämta hojen och fixa till den enligt den månads garati som gällde.

Två veckor gick, R ringde och meddelade att hojen gick kanon och att den skulle fraktas upp till Stockholm kostnadsfritt med lastbil, garantin förlängd såklart från. Första turen och samma problem. Ringde igen och nä, de hade inte gjort något med hojen för den gick ju så bra när de testade den. Jag sa då att jag inte accepterade detta. Antingen skulle jag lämna tillbaka hojen eller lämna in den på en Suzukiverkstad i Stockholm och fakturera Yamahacenter kostnaden för att få igång hojen. R tog det senare alternativet, betalade fakturan och förlängde garantin ytterligare en månad.

Helt ok tycker jag

Ja det va jävligt snällt av dom!! Men varför åka till yamaha på andra sidan sverige för att köpa en suzuki :va Är det ont om dom i stockholm eller :confused:

Mögel skrev:
Ja det va jävligt snällt av dom!! Men varför åka till yamaha på andra sidan sverige för att köpa en suzuki :va Är det ont om dom i stockholm eller :confused:

En svensksåld gixxer 1100 av första årsmodellen i det skicket....ja, det är det mycket ont om. I Sverige.

Yamahacenter Haninge= Mycket, mycket, mycket BRA service.
Köpte en hoj där för 2 år sen. Bromsskivorna fram blev krokiga. Dessa bytte de på garanti. Sen gick det ETT ÅR och jag kom tillbaka med ytterligare ett par krokiga skivor. BYTT PÅ GARANTI. Trots att hojen var beggad när jag köpte den och det endast ingick 6 mån garanti. MYCKET BRA, STEFAN PÅ YAMAHACENTER HANINGE.

Bike Trollhättan= Mycket bra service från Jerker Axelsson, som ringer mig 2 månader efter köpet och kollar att allt är ok. Då säger jag att även här är skivorna fram lite, lite skeva. (Det var dom från köpet av mc:n, men jag märkte inte det då. Det var så lite). 1 vecka senare dimper det ner 2 skivor i brevlådan hemma. MYCKET BRA JERKER AXELSSON BIKE THN :tummenupp

Har fått samma uppfattning att de är :kocko inte alla dock. men de sista hojarna samt delar har jag köpt på bike-trollhättan mkt trevligare folk att ha och göra med :tummenupp
Även superbike i GBG :tummenupp

Tråkigt att höra...yamaha-center i brandbergen är trevligaste som finns =)

Bike Trollhättan= Mycket bra service från Jerker Axelsson, som ringer mig 2 månader efter köpet och kollar att allt är ok. Då säger jag att även här är skivorna fram lite, lite skeva. (Det var dom från köpet av mc:n, men jag märkte inte det då. Det var så lite). 1 vecka senare dimper det ner 2 skivor i brevlådan hemma. MYCKET BRA JERKER AXELSSON BIKE THN :tummenupp[/QUOTE]

Kan bara hålla med! Bike-THN har klart, skitbra grabbar och tjejer med rätt attityd till kunderna... :tummenupp

Dregen skrev:
I Västerås är det inte bättre!!

Yammacenter västerås är ju kanon. Ringde runt till flera handlare i höstas,
ingen nämnd ingen glömd, för att köpa två spritt nya wrf 250. 5 st lovade att
ringa tillbaka, endast yammacenter västerås ringde. De andra fick jag ringa
och tjata på ett flertal gånger... Fattar inte hur man som handlare ignorerar
en kund som vill köpa två helt nya hojar :confused:

bollen skrev:
Yammacenter västerås är ju kanon. Ringde runt till flera handlare i höstas,
ingen nämnd ingen glömd, för att köpa två spritt nya wrf 250. 5 st lovade att
ringa tillbaka, endast yammacenter västerås ringde. De andra fick jag ringa
och tjata på ett flertal gånger... Fattar inte hur man som handlare ignorerar
en kund som vill köpa två helt nya hojar :confused:

Har också bra erfarenheter av Yamahacenter i Västerås. Servar hojen där trots att jag bor i Stockholm.

Billson skrev:
Vad var det för fel på TRX:en?

Om du menar ursprungsinlägget i denna tråd så självdog hojen, kraftlös vid gaspådrag samt svår att starta(varningsklockorna började ringa). Men eftersom den skulle inhandlas hos auktoriserad märkeshandlare som lovade att hans käcka mekaniker skulle ordna problemen så trodde unge herr D-Rock på handlaren.

Förgasarproblem eller elektronikproblem på en TRX borde inte kräva doktorshatt för att avhjälpa av en akutoriserad handlare, men när de levererade hojen ett par dagar senare så var felen ej ordnade...

:kocko Var inne på Yamaha center i möndal idag! Inget intresse av att sälja en hoj till mig alls!! Stog där med pengar i handen beredd att köpa men "han" var helt ointresserad :mad:
Gick tillbaka efter en stund fick då äntligen hjälp.. men då var fanskapet :kulspruta Otrevlig som fan och ville knappt diskutera priset.

Kommer förmodligen aldrig gå dit igen, :huvet inte ens om dom har något vettigt att köpa. Eller bytt PERSONAL!! :mad:

Ingen skit på dom som jobbar med utrustningen, dom är kanon :tummenupp :tuttar

GO SOMMAR! :squid :dricka

Att kräva att bli korrekt bemött av mc/bil/båthandlare, i synnerhet om något inte funkar som utlovat/avtalat, ska man ALDRIG kompromissa med. Att däremot bli professionellt behandlad av säljare i branscherna ovan, dvs du känner att de finns till för dig och inte tvärtom, det ser jag numera bara som en bonus. Ingen utbildning, taskiga löner, ingen kompetensutveckling....är det konstigt att det vimlar av dödskallar?? Skruva ned förväntningarna enligt ovan så framstår tom Yamahacenter i Mölndal som helt ok. :)

Daddy skrev:
Yamahacenter Haninge= Mycket, mycket, mycket BRA service.
Köpte en hoj där för 2 år sen. Bromsskivorna fram blev krokiga. Dessa bytte de på garanti. Sen gick det ETT ÅR och jag kom tillbaka med ytterligare ett par krokiga skivor. BYTT PÅ GARANTI. Trots att hojen var beggad när jag köpte den och det endast ingick 6 mån garanti. MYCKET BRA, STEFAN PÅ YAMAHACENTER HANINGE.Håller fullständigt med mycket trvlig personal i Haninge.Åkte från dalarna för att köpa en hoj där.Besökte ett antal firmor i stockholm då och haninge var fanimej trevligast. :tummenupp

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman