Varning för X3mseller!

Status
Ej öppen för fler svar.

donj

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2007
Ort
På fel sida stan
Hoj
Hornet -01
Maken till oseriöst företag får man leta efter!

Jag skickade tillbaka ett par byxor för storleksbyte efter att ha fått Ok från kundtjänst. Jag började oroa mig när paketet legat på posten en vecka utan att de hämtat ut det, så jag ringer kundtjänst - för några mail svarar de inte på. Under tre dagar spenderar jag FYRA timmar i telefonkö utan att komma fram.

Jag slänger på luren och börjar googla efter andra telefonnummer. Hittar då på Eniro ett omdöme där en kille också skickat varor för byte utan att X3M hämtat ut paketet. Jag läste också nånstans att fler klagade på att det var totalt omöjligt att få kontakt med de här skojarna.

Jag ringer upp en hälsokostbutik i samma hus som X3M, och får tanten där att ge luren till en tjej, som uppenbart blir väldigt paff. Hon låter jättestressad och pratar i 180 om att jag ska ringa kundtjänst och jag får prata lika fort som henne för att hon inte ska lägga på luren. Jag får dra ur henne ett internnummer. Ringer detta, igen och igen - inget svar!

Jag får hälsokost-tanten att ge luren till den här tjejen igen som lovar att kolla upp min retur och ringa tillbaks inom en timme. Det samtalet kunde man ju se sig i månen efter...


Ringer, ringer och ringer på internnummret - och till slut! Någon svarar! En annan tjej, som verkar lite lugnare, lovar att hämta ut paketet snarast. Det var igår kväll, och där står vi nu.


Det är synd, både för dem och för kunderna, att de inte kan sköta det här på ett snyggt sätt. Kunde de bara ta hand om sina kunder så hade jag inte behövt sitta här och avråda andra från att handla där.
 
Har också handlat där men tyckte att allt gick väldigt bra o smidigt synd för dig o alla andra som det strulat för
 
Jag gjorde misstaget att köpa bilstereo därifrån för en sisådär 3 år sedan. DEt misstaget gör jag inte om. När skiten la av (oh yes, väl inom garantitiden) så var det ett helsicke att få tag på dom och jag fick vara synnerligen påstridig för att de öht skulle vilja ta emot min retur (som de också tyckte jag skulle betala frakten för...troligt.) när jag väl fick tag på dom. Därefter hände ingenting tills jag lackade ur och började telefonterra dom igen. Efter MÅNGA turer fick jag en annan modell som ju inte alls var vad jag hade från början. Jag skulle ändå sälja bilen stereon satt i så jag orkade inte ta striden med dom igen men lovade mig själv att vara synnerligen skeptisk innan jag handlar därifrån igen.

Mina erfarenheter av X3MSeller är alltså ungefär samma som de från Pixmania: funkar allt och du dessutom får det du beställde är det inga problem och dessutom billigt. I alla andra fall sitter du ordentligt i skiten med många långa timmar telefonbatalj framför dig.

/Danne
 
Reklamerade nyligen ett par MC-stövlar där. Gick smidigt. Dock pajade även byxor som jag köpt, samt skyddsjackan gick upp i sömmarna efter att blivit använd ca 7 ggr. Skitkvalitet på prylarna.
 
Jag har köpt handskar , goretexkläder + crossutrustning till grabben där. Bra kvalitet , snabb leverans o inget att klaga på.
 
Jag noterade att internet handlare inte finns med i listan för företag man kan lämna omdömen om.

Det skulle kanske kunna vara en bra ide?
 
Ett tips är att skicka paketen som företagspaket 16:00 om man skickar till ett företag. De körs nämligen ut till skillnad mot vanliga postpaket som måste hämtas hos ombud.
 
Som jag tjatat om förut, gynna er lokala handlare.
Man ska inte stirra sig blind på nätpriser!
Det säljs skit hos den lokale handlaren också, men då har man iaf en möjlighet att bedöma grejerna innan man köper dom. Och framför allt, man kan prova dom så att man får skyddsutrustning som verkligen fyller sitt syfte! :tummenupp
 
Som jag tjatat om förut, gynna er lokala handlare.
Man ska inte stirra sig blind på nätpriser!

Den dagen de lokala handlarna slutar vara giriga med sina fantasimarginaler så kanske man kan överväga saken. Till dess fortsätts allt att inhandlas från Tyskland, USA och Canada.

Sen om man väljer att köpa budgetskit så får man ju räkna med att måndagsexen är fler till antalet.

Just nu håller jag på att utforska Tyskland och hittills har jag stött på både bra och dåliga handlare. Däremot så finns det nog ingen som slår servicetänkandet i USA. Inte ens en lokal handlar i Sverige kan mäta sig där (mina personliga erfarenheter). Sen finns det ju skojare överallt tyvärr.
 
tycker det känns som att nästan alla MC butiker som sysslar med näthandel ligger ungefär 10år efter i tiden.
 
Nu har jag råkat ut för samma sak. Returnerat alla varor jag köpt för att jag inte var nöjd med kvaliten. Dom mottog mitt paket för 2veckor sedan (har spårat med kolli-id) men det står på hemsidan att dom inte mottagit min retur än.
Dom svarar inte på mejl eller i telefon och är skyldiga mig ca 3000kr :( Känns som det kommer va svårt att få dom tillbaks
 
har precis klarat upp alla affärer med dom där på x3mseller. tagit ca 2månader men nu e jag nöjd. kommer aldrig mer göra affärer med det företaget.
 
Så, nu efter ca en månad har jag fått tillbaks pengarna från returen jag gjorde. Dom hade läst fel i mitt returformulär och inte fattat om jag ville han nya kläder eller pengarna tillbaks. Därför gjorde dom ingenting och hörde inte ens av sig! Smart va!?

Aja, ni som inte kommer fram, ring 0520-34850 istället, där svarar dom oftast direkt. Tjejen i telefonen är trevlig och hjälpsam, efter att ha pratat med henne hade jag pengarna efter 7 arbetsdagar. Kommer dock aldrig beställa därifrån igen pga allt krångel.
 
Jag har handlat där ett par gånger nu. Fungerat utmärkt. Senaste köpet var handskar samt ett par Alive MX skor. Riktigt bra. Har även från tidigare köp ett skinnställ, inga problem med den. Fick farsan att köpa deras allväderställ och han är nöjd. Fick däremot byta storlek på braller men det tog inte mer än 1 vecka och få annan storlek på dem...ska nog snart köpa hjälm till tjejen...såg att dem fått in bluetotth hjälmar..någon som har erfarenhet av bluetooth-hjälmen?

Du ger dig inte tydligen. Hur var det nu, jobbade du på skitföretaget i fråga eller är du rentav ägaren? :rolleyes: Eller har de helt enkelt betalat dig för att sitta och promota på nätet?
 
Status
Ej öppen för fler svar.
Back
Top