Varning för verkstad

Bandit74

Ny medlem
Gick med
9 Aug 2012
Hoj
Bandit GSF1200
MC Poolen är den sämsta verkstad jag någonsin har varit med om!
De hade min hoj inne på verkstad för service och när jag skulle hämta den gick den sämre än innan. När jag då lämnade in den igen pga. det så blev den aldrig lagad. Efter 10 månader på deras verkstad hämtade jag den och den var fortfarande trasig! Den gick tom. ännu sämre än innan. Jag skulle såklart ha hämtat den tidigare om det hade gått men de sa att den var nerplockad, så det hade ju varit svårt. Jag åkte direkt till en annan verkstad i Solna och lämnade in den. De fixade hojen perfekt på 1 vecka. De undrade vad det hade varit för klåpare på den innan. Slutsats: lämna aldrig in hojen till MC Poolen. Det verkar inte heller gå så bra för dem längre då de har flyttat från sina lokaler i centrala Sundbyberg och flyttat ut till en lada på ägarens gård utanför Bålsta! :arsele

Den verkstad som fixade den bytte alla membran, bytte luftfilter och ställde in och justerade div. spjäll och ventiler. Alltså inga konstigheter. MC Poolen borde ha kunnat göra samma sak utan problem på en vecka. Till saken hör att ägaren inte tycker att de har gjort något fel överhuvudtaget. I deras värld är det tydligen normalt.

Skulle faktiskt försöka komma vidare med detta på juridisk väg ifall du fick betala någon form utav ersättning undertiden den stod hos MC-poolen, för det är fan inte acceptabelt ..

Du borde kunna klämma dem på stilleståndsersättning?

Ja hålla mc´n i 10(!) månader känns ju skumt. JAg hade blivit vansinnig och gjort inbrott och hämtat hem skiten om det så skulle krävas!

låter ju inge vidare... Sen att dom inte inser att det är dom som misslyckats gör ju det hela ännu mer fail. :lol

Ja hålla mc´n i 10(!) månader känns ju skumt. JAg hade blivit vansinnig och gjort inbrott och hämtat hem skiten om det så skulle krävas!

Jag hade nog gjort nått åt det efter ett par veckor utan success..

Last edited:
Jag har liiiite svårt för sådana här trådar från en användare som precis registrerat sig och sedan spyr ur sig onyanserad kritik och utan att gå djupare in på vilken kontakt med verkstaden personen haft samt vad de sagt....

T-I-O MÅ-N-A-D-E-R för att få bla ventilerna ställda !?.Var hela MC Poolen på någon form av Hermodskurs eller avtalet som du hade såg ut som så att de skulle ta din hoj när de hade tid.Med tanke på att jag frågade vid mitt senaste verkstadsbesök på en mc firma pga däckbyte vad timkostnaden var och fick det skrämmande svaret ca 1000 :- borde ju din arbetskostnad på denna hoj uppgå till ca 2 400 000 :- om de lägger ner 8 timmar på denna hoj varje dag.LOL ... :smasha :crash

Hade nog hämtat hem denna hoj efter mindre än en en månad om de inte var mer intresserade.Finns gott om andra verkstäder som vill ha kunder samt tjäna pengar.

Last edited:
mail skickat till mcpoolen med länk till tråd och önskan om kommentar,
oxå allergisk mot nyreggade konton som smutskastar.

(Nej, ta det inte som ett påhopp mot dig, hoppas på en kommentar från firman)

Håller helt med goshow! Vi har ännu inte hört varför mc poolen har hanterat det här ärendet så som Bandit74 påstår.
10 månader på verkstad, oktober 2011...känns så där.
Att ingen reagerat? Kund i det här fallet skulle kanske bara sagt; nu kommer jag och hämtar skiten och tar den till någon annan som bryr sig... liksom...

:näsblod

Ja att pynta deras timlön under 10 månader låter ju inte precis som en höjdare! Fick själv hicka när jag fick svar ang. ett kamkedjebyte på min gamla härk av en firma här i norr! Svaret jag fick va:

Hej Stefan! Vill du bara byta själva kamkedjesträckaren inte kedjan eller några andra delar?
Jobbet går på ca 9000:- + delar.

Nej tack jag ville inte byta några fler delar, och tror jag byter sträckaren själv! :)

Vad spelar det för roll om man är nyreggad på forumet? Bara för det är man inte nyfödd, eller? :va
Brukar vara så att man litar mindre på en nyreggad särskilt som detta är hans enda tråd.Men det är möjligt att det han skriver stämmer

Problemet med denna typ av trådar är att de saknar anknytning till verkligheten. TS skriver om sina känslor, sånt är inte relevant när man ska risa ett företag.

Relevansen ligger i att berätta historien med så nära anknytning till verkligheten som det går med reflektioner från bägge sidor.

Detta skiljer en dokumentär från propaganda.

Förklara gärna varför det blev som det blev samt vad Mc Poolen hade som försvar :fakta

Helt ok med lite känsloyttringar från TS men det skall alltid kompletteras med sakfakta och kontakt med aktuell butik/ hojverkstad är viktigt för en möjlighet till dialog.

Ni andra som inte är drabbade direkt kan väl hålla igen lite på känsloyttringarna o försöka bidra med lite konstruktiv granskning så ger tråden lite mer än att bara gnälla.

Med vänlig hälsning, Peter

Ingen annan som har något att berätta om Mc poolen då?

mcpool.jpg

Last edited:
När jag bodde i sumpan fick hjälp med att byta drev på min Daytona, gick snabbt och till ett bra pris :tummenupp.

Back