Var ute på en sväng mitt på blanka förmiddagen på norrlands hawaii (alnön)
nu i söndags.
Klockan var väl typ 11 när jag befann mig på vägen mot havsbadet.
Precis innan man svänger in mot parkeringen där ligger det 3 råsköna snabba kurvor varav den första är en högerkurva. Den andra en vänsterkurva med en utfart från ett sommarstugeområde.
Kör väl ca 60km/h och ser att en silverfärgad bil kommer från grusvägen(sommarstugeområdet). Bilen glider upp mot vägkanten (han har väjning) och ser ut att han ska till och stanna.
Sänker farten mot ca 40 och fortsätter
Tro på FAN att gubben fortsätter och svänger ut på vägen emot mig!
Blånitar så mycket jag bara kan, men sopar rätt in i sidan på bilen vid förarsidans främre hjulhus. Bredsida med hojen mot bilen och kör in fotpinne och styret rätt in i hans förardörr, trycker in sidan på dörren och fortsätter med att repa hela sidan på bilen rejält!!
Vid bakre hjulhuset trycks hojen ned och jag glider på sidan in på grusvägen som han kom ut ifrån med hojen liggande på vägkanten
Bilen stående stilla mitt i vägen på snedden.
Ut kommer en tant (ca 70-75år) och frågar hur det gick?!
tittar inte ens på henne utan reser hojen och kollar vad som hänt med den.
(avbrutet frambromshandtag och lite nya repor på högra kåpan som redan var repad sen förra ägarinnan)
Tar av hjälm och handskar och pratar med tanten och säger att det gick bra.
(bara en massa damm på skinnstället och hjälmen tog inte ens i backen)
nu kommer även gubben ut utan att flytta bilen från vägen och kollar hur det gick.
var mest lite skakis över närkontakten med bilen.
Gubben berättar att han precis fått tillbaka bilen från omlackning av just den sidan sen en annan olycka, och vill helst lösa detta utan försäkringsbolaget.
visst tyckte jag och gubben gav mig pengar till ett nytt handtag och lite till (kåpan skulle ändå in på omlackning och det blev inte nå mer spackling tyckte jag)
Sen kollade jag på bilen och frågade om han var säker på att han inte ville ta till försäkringen (ska se om jag kan hitta bilen och knäppa ett kort på sidan så kommer ni fatta varför)
nej nej! säger gubben och ordnar detta själv säger han..
Sen kramar gumman om mig (????!!!) :kocko
och gubben säger att jag!!!! ska ta det lugnt i trafiken hädanefter,
jo tjena tyckte jag. du som körde ut framför mig.
Till sist åkte dom och jag puttrade hem med ett bromshandtag i fickan.
Har synat hojen noga efter det i garaget och det enda som egentligen hänt är handtaget som pajat
SENSMORAL: bilar är hårda, men en rgv klipper en huyndai anytime!
Ps. ingen personskada heller, kände inte ett smack och har inte ett märke på kroppen..
EDIT: Alviks mc har semesterstängt. Behöver en firma som skickar på postorder (Suzuki)
nu i söndags.
Klockan var väl typ 11 när jag befann mig på vägen mot havsbadet.
Precis innan man svänger in mot parkeringen där ligger det 3 råsköna snabba kurvor varav den första är en högerkurva. Den andra en vänsterkurva med en utfart från ett sommarstugeområde.
Kör väl ca 60km/h och ser att en silverfärgad bil kommer från grusvägen(sommarstugeområdet). Bilen glider upp mot vägkanten (han har väjning) och ser ut att han ska till och stanna.
Sänker farten mot ca 40 och fortsätter
Tro på FAN att gubben fortsätter och svänger ut på vägen emot mig!
Blånitar så mycket jag bara kan, men sopar rätt in i sidan på bilen vid förarsidans främre hjulhus. Bredsida med hojen mot bilen och kör in fotpinne och styret rätt in i hans förardörr, trycker in sidan på dörren och fortsätter med att repa hela sidan på bilen rejält!!
Vid bakre hjulhuset trycks hojen ned och jag glider på sidan in på grusvägen som han kom ut ifrån med hojen liggande på vägkanten
Bilen stående stilla mitt i vägen på snedden.
Ut kommer en tant (ca 70-75år) och frågar hur det gick?!
tittar inte ens på henne utan reser hojen och kollar vad som hänt med den.
(avbrutet frambromshandtag och lite nya repor på högra kåpan som redan var repad sen förra ägarinnan)
Tar av hjälm och handskar och pratar med tanten och säger att det gick bra.
(bara en massa damm på skinnstället och hjälmen tog inte ens i backen)
nu kommer även gubben ut utan att flytta bilen från vägen och kollar hur det gick.
var mest lite skakis över närkontakten med bilen.
Gubben berättar att han precis fått tillbaka bilen från omlackning av just den sidan sen en annan olycka, och vill helst lösa detta utan försäkringsbolaget.
visst tyckte jag och gubben gav mig pengar till ett nytt handtag och lite till (kåpan skulle ändå in på omlackning och det blev inte nå mer spackling tyckte jag)
Sen kollade jag på bilen och frågade om han var säker på att han inte ville ta till försäkringen (ska se om jag kan hitta bilen och knäppa ett kort på sidan så kommer ni fatta varför)
nej nej! säger gubben och ordnar detta själv säger han..
Sen kramar gumman om mig (????!!!) :kocko
och gubben säger att jag!!!! ska ta det lugnt i trafiken hädanefter,
jo tjena tyckte jag. du som körde ut framför mig.
Till sist åkte dom och jag puttrade hem med ett bromshandtag i fickan.
Har synat hojen noga efter det i garaget och det enda som egentligen hänt är handtaget som pajat
SENSMORAL: bilar är hårda, men en rgv klipper en huyndai anytime!
Ps. ingen personskada heller, kände inte ett smack och har inte ett märke på kroppen..
EDIT: Alviks mc har semesterstängt. Behöver en firma som skickar på postorder (Suzuki)
Last edited: