Wagge
Kiruna?
Varning för programmet Winhiip som är ett program för att installera spel på en PS2 hårddisk i windows. Vad som hände var att programmet skrev över min MBR(MasterBootRecord), dvs gjorde om min vanliga hårddisk till en PS2 hårdisk.
Detta gjorde så att jag inte kunde boota datorn och var tvungen att köra recovery för att få tillbaka alla mina saker (på en kompis dator). Tappade en hel del saker, men lyckades iaf få tillbaka min foton, arbeten m.m.
Vet inte vad det var som gjorde att programmet skrev över filsystemet, men jag tror att det gjorde det när jag skulle göra backup på de spel som jag hade på min PS2 hårddisk på min vanliga HD.
Så var försiktiga ni som använder Winhiip... vet inte om jag kanske hade en gammal version, men programmet varnade inte om någonting heller... Kanske är fixat i senare versioner..
Detta gjorde så att jag inte kunde boota datorn och var tvungen att köra recovery för att få tillbaka alla mina saker (på en kompis dator). Tappade en hel del saker, men lyckades iaf få tillbaka min foton, arbeten m.m. Vet inte vad det var som gjorde att programmet skrev över filsystemet, men jag tror att det gjorde det när jag skulle göra backup på de spel som jag hade på min PS2 hårddisk på min vanliga HD.
Så var försiktiga ni som använder Winhiip... vet inte om jag kanske hade en gammal version, men programmet varnade inte om någonting heller... Kanske är fixat i senare versioner..