Varning för kor!

Det var visserligen inte bondens hem men han jag fick tag på visste i alla fall på råd. Han tog en tom hink och la lite gräs i botten. Sen gick han fram till kossan, som stod och mumsade på allsköns för kossor så goda vegetabilier i stora mängder, höll fram hinken framför mulen varpå hon direkt slutade mumsandet och koncentrerade sig enbart på de där ynka grässtråna i hinken... !?

Haha, hinken var intressant för kon för att bönder har en tendens att ge kossorna kraftfoder i hink när de står i hage. Funkar även att peta i några stenar i hinken och skramla lite med dem. Smidigt att locka korna, att däremot mota en ko kan vara rätt drygt, speciellt ensam, då de verkligen inte vill gå dit du vill att de ska när man försöker mota dem. ;)

Kossor har jag bara sett i hagen än så länge men tack tack tack för alla gapflabb ni gett mig under min rökpaus på en annars så tråkig dag. :banana

Eftersom det tycks vara lite si och så med biologikunskaperna hos en del av citykidsen här på SH ( "insektsskruvar" mm) . Så kan det ju vara på sin plats att varna för "kossor" med bara en spene. De kan vara lite luriga.

Lite si och så med svenskakunskaperna också kanske..;)

Tyvärr, tjurarna har inte ensamrätt på att kunna stångas;

Enligt SAOL (Svenska Akademiens ordlista) så betyder

Stånga; Stöta med horn eller huvud

Lite si och så med svenskakunskaperna också kanske..;)

Tyvärr, tjurarna har inte ensamrätt på att kunna stångas;

Enligt SAOL (Svenska Akademiens ordlista) så betyder

Stånga; Stöta med horn eller huvud

Som om du stöter på en brud på krogen och tänker med huvudet istället för kuken, kan man då säga att man är på krogen å stångas?:tuttar

Angående kor så äre rätt lugnt så länge dom inte kliver på dig... Tror det är sämre å köra på en björn.:va

Ja när en renflock är ute och hojjar då får man passa sig :D

touche! :tungan

iallafall ni som inte haft med kor att göra förut:

räkna fläckarna. har dom fler än tre fläckar i avvikande färg så är dom farliga. :gnissla det är dom utan fläckar som är snälla... :gnissla

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman