Varning för känsliga !!

• Thread starter Thread starter MC Doktorn
  • Start date Start date
kNuLLf skrev:
...Man sitter bara här och säger att det m¨ste va fejk för att på nåt sätt rättfärdiga tokkörning..

jag tror knappast att de som anser bilderna vara fake gör det för att rättfärdiga fortkörning på nåt sätt, snarare att såna obehagliga bilder stör rent psykologiskt så att man som försvar letar belägg för att dom ska vara konstruerade. För om man kan övertyga sig själv att dom inte är verkliga är det ju inte längre nån fara att man tittat på dom o påmints om att vi alla är dödliga....Då är dom ju inte värre än vilken actionrulle som helst....typ :va

Inte fake? Nä, allt de visar på TV är ju på riktigt också. Bara för att det står/visas på Internet behöver det inte vara äkta...

Varför göra en fake? Tja, ta han som gjorde en hel webbsida om nya japanska katter som är fyrkantiga. De föds upp i en fyrkantig burk och bor där resten av livet och skulle forma kroppen efter burken. Var väldigt genomarbetat med webshop och allt. Många som föll för den... Med...

?:
- Om det nu är äkta, vem överlevde för att berätta att det gick i 175mph? Jäkligt duktigt att "uppskatta" farten till just 175mph och inte 170mph eller 180mph...
- Varför skulle resterna skrapas ihop av någon annan än ambulanspersonal/bårbil? (Om de skulle gjort det skulle det hamna i säcken direkt)
- Stövlarna är hela men inga synliga kroppsdelar i.
- En gympadoja som ligger prydligt med i högen av behändigt samlade delar.
- En hel handske utan kroppsdelar.
- Inga synliga skrapmärken på något av de han har/haft på sig. RÄTT märkligt om man kommer sopandes med 175mph...

Man ska ha en skeptisk inställning till det man blir matad utav från media, jag ser Internet som en del av det. De här bilderna har alldeles för många frågetecken för att det självklart ska vara äkta.

Det KAN säkert hända och det KAN säkert se liknande ut.

Tankeställare hit och dit. Det som är mest skrämmande är att folk verkar behöva såna här bilder för att tänka efter före.

/R

kiwimaddog skrev:
jag tror knappast att de som anser bilderna vara fake gör det för att rättfärdiga fortkörning på nåt sätt, snarare att såna obehagliga bilder stör rent psykologiskt så att man som försvar letar belägg för att dom ska vara konstruerade. För om man kan övertyga sig själv att dom inte är verkliga är det ju inte längre nån fara att man tittat på dom o påmints om att vi alla är dödliga....Då är dom ju inte värre än vilken actionrulle som helst....typ :va

sant så sant, jag blev bara lite trött på att det diskuteras opm dom är fejk lr inte.. Man tänker efter..

Fejkförespråkare: Tror ni att det ser ut som man sover om man har mulat in i en skog eller en Atos i 250 blås? Daineseställ och Araikruka hjälper inte mot allt, jag lovar.

Hur som helst, fejk eller inte.
Det är värt att tänka efter en extra gång innan man gasar för mycket ute i trafiken.
Jag får i alla fall en tankeställare av sådana här bilder.
Hoppas alla nu tar det försiktigt så det inte händer någon av oss.

Med vänliga hälsningar Bananen :banana

Har du sett 4L blod? det ser hemskt mycket ut! hmm ser lite fejk ut det dar..

Hmm, vem kan intyga att nån krockat i en viss hastighet?.......Kanske hastighetsmätaren fastnade i läget som hastigheten på fordonet hade när krocken skedde? ....vad vet jag .......Längden på broms/slirspår , sen kanske det genom lite räkning går det att få fram en ungefärlig hastighet? .......Hur kan nån tappa skon ?.......jag tappade lillfinget på min handske när jag brakade omkull ( och jag hade varvade nästan ur på 3an när jag gick omkull , då får ni en vink om vilken hastighet det var , handen och fingret var okej men hela fingerdelen på handsken var borta, och jag har funderat var fan fingerdelen försvann och varför inte fingret skadades ...så jag betvivlar inte att stöveln kan åka av i en högfartsolycka......

Jag skulle giss på, om den är äkta, att han kört på ett djur elelr liknande, flugit frammot å fastnat mellan Växelp forpinne å ryckts ut stöveln? Sedan samma på hjälmen, flugit in i rutan å krossat käkdelen och fått hjälmen av kastad, senj glidit in bland träden.... :(

Tråkit att kolla å, men samtidigt måste man veta vad som KAN hända, specielt nä när man närmar sig "jag är odödlig och gör vad jag vill"-åldern :rolleyes:

vette fan om jag äns komemr dra upp i 120 på motorvägen, Lixom, tänk på vad stolpana i väg grenen kan göra :-\ :3freak

Som tidigare sagt:
Fake eller ej, gör det till en tankeställare istället!

\\ ReKnoT

Klart man kan se ut så där efter en olycka.....
Ingenting e omöjligt (hade gunde sagt)...... Man behöver inte ligga i så hög hastighet för det där...... Räcker ju att hamna under en långtradare.
Han kanske vurpa och hamna under en långtradare..... Vi kommer aldrig få veta..... Klart är i alla fall att man kan se ut så där efter en olycka..... Om man har riktigt otur.... Har man tur, kanske nära o kära får en hel kropp att begrava :3freak

Blanco skrev:
Klart man kan se ut så där efter en olycka.....
Ingenting e omöjligt (hade gunde sagt)...... Man behöver inte ligga i så hög hastighet för det där...... Räcker ju att hamna under en långtradare.
Han kanske vurpa och hamna under en långtradare..... Vi kommer aldrig få veta..... Klart är i alla fall att man kan se ut så där efter en olycka..... Om man har riktigt otur.... Har man tur, kanske nära o kära får en hel kropp att begrava :3freak

Fy fan vad viktigt att få se sådant här..antar att våra samariter efter vägarna(ambulanssjukvårdarna) sett både värre och ännu värre..Ger då mig en känsla av att jag skall lugna mig lite efter vägen,anser för övrigt att en sjuk vobblande accelaration rakt fram kan göra mig rakt euforiskt och jag erkänner att jag e en fegis i kurvor och tänker på mitt liv..
Vill överleva och träffa mina hojsyskon och bröder runt sverige men inte via dödsannons..
Tror mig veta att detta är real deal och tycker alla skall ta åt sig ordentligt..

Väl mött på vägarna och Deltaträffen nästa sommar..

Pär BRMC www.bushmenriders.com

Last edited:
alltså, ta en risk i 280 blås!!? är man verkligen så dum så man gör det? Ligger man i dom hastigheterna så har man ju fan hela handen på bromshandtaget

Det som är mest skrämmande är att folk verkar behöva såna här bilder för att tänka efter före.

WORD!!!!!

ok, vissa saker verkar vara skumma, har de samlat upp hoj delarna med...och är det framfälgen som ligger vid delarna? har de då skruvat av det från vraket på övre bilden?? :va .(kan ju vara jag som ser f-bannat illa med :lol )..men som sagt, lite läskiga bilder...

SirBarret skrev:
Hur kan man bara fota ngt sådant....
Respektlöst tycker jag.

Vad är det man brister i respekt på? Man kan väl lika gärna skriva att han körde respektlöst om man vill tala om respekt.

Fotona ger vissa personer funderingar, vissa inte.

Ser ganska så tillgjort ut tycker jag. Åker man i 280km/h och kraschar, ja då flyger det delar ÖVERALLT, inte allt i en lite höv på en och samma bild.... Njeee.
Dock ser det ganska så ruggit ut.

Saruman skrev:
ok, vissa saker verkar vara skumma, har de samlat upp hoj delarna med...och är det framfälgen som ligger vid delarna? har de då skruvat av det från vraket på övre bilden?? :va .(kan ju vara jag som ser f-bannat illa med :lol )..men som sagt, lite läskiga bilder...

Läs igenom tråden så kanske du hittar svar, ang framfälgen så kanske det "skruvades" av i 280km/t mot något träd.

Personligen tror jag det är så det ser ut i verkligheten, varför tvivla - för att tvivla på att det verkligen kan hända i ett försök att intala att verkligheten inte ser ut som den gör?

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman