Varning för känsliga!!!!!

Herkules

FUCK IT
Gick med
8 Oct 2004
Hoj
Cbr600rr 04
Jaha nu var det min tur :kryckor

Hände i fredags. Skulle svänga vänster men såg inte gruset mitt på vägen. Ja resten kan ni klura ut. :död

Som tur e så körde jag väldigt långsamt för jag hade inga skydd på mig. Skulle BARA ner till macken o köpa glass. :fatta! :fatta!

Bifogat

• 5555.JPG
    5555.JPG
    34.1 KB · Visningar: 111
  • 6666.JPG
    6666.JPG
    35.3 KB · Visningar: 108
  • 7777.JPG
    7777.JPG
    45.7 KB · Visningar: 113
  • 8888.JPG
    8888.JPG
    37.3 KB · Visningar: 125
De ser ju inte gött ut men de straffar sig väll att åka utan skydd

Kör själv den här slö versionen med mcjacka handskar och hjälm (vid kortare turer)

Du har nog ont som fan, men såna där skador får man om man åker omkull med trampcykel också...

Det hade kunnat gå betydligt värre. :tummenupp

nasholm6 skrev:
2143471 Aj vad onödigt....
Hur gick det hojen?

Lite små skador, inget allvarligt. Ska kolla på den imorn ordentligt tror att jag behöver byta vänster framkåpa :argpådato .

yamaha fz6s -05

Undrar vad det kommer kosta mig :va

Lorge skrev:
2143483 Körde du i shortsen?
Tur det gick bra iaf!

Körde faktiskt i jeansen o en tunn jacka. Annars så hade jag haft mkt mer ont nu :gnissla

morlock skrev:
2143485 Du har nog ont som fan, men såna där skador får man om man åker omkull med trampcykel också...

Det hade kunnat gå betydligt värre. :tummenupp

Hahaha så sa min tjej oxå :D

Herkules skrev:
2143487 Lite små skador, inget allvarligt. Ska kolla på den imorn ordentligt tror att jag behöver byta vänster framkåpa :argpådato .

yamaha fz6s -05

Undrar vad det kommer kosta mig :va

Tråkigt som fan. du hade tur. välkommen till klubben "skadade fazer hojar" :pannkyss

jag har lite forskat lite efter billigare delar så skicka ett PM när du vet vad du behöver!

MVH/Moha

Herkules skrev:
2143458 Jaha nu var det min tur :kryckor

Hände i fredags. Skulle svänga vänster men såg inte gruset mitt på vägen. Ja resten kan ni klura ut. :död

Som tur e så körde jag väldigt långsamt för jag hade inga skydd på mig. Skulle BARA ner till macken o köpa glass. :fatta! :fatta!

du lär ju hoppa över duschningen av knänet på ett tag? :O hoppas det gick bra i övrigt!! :pannkyss

ajsomfan :död

såna sår svider ju som fan också..

Det händer att jag slarvar också, t.ex jeans & jympadojor, men jag har ALLTID ryggplatta & ställets överdel på mig, samt handskar.

Hoppas du snabbt kommer upp i sadeln igen :tummenupp

Gjorde något liknande på 125:a :huvet..
jag "skulle bara till en polare" som bodde ca 1 km bort, så jag åkte i jeans, t-shirt o hjälm. när jag skulle åka hem igen så hade det blivit mörkt, och jag såg inte att det låg en grusfläck på asfalten. körde i ca 15-km/h och bromsade lite lätt med frambromsen.. Svisch sa det så såg jag bara asfalt och hojjen for ner i diket :död... Hade liknande sår som du fick :/

:rofl Duschade idag med plastpåse över knäet o handen.
Tog mig 30min bara för att fixa skitet, värsta Macgyver grejen :rofl

moha skrev:
2143616 Tråkigt som fan. du hade tur. välkommen till klubben "skadade fazer hojar" :pannkyss

jag har lite forskat lite efter billigare delar så skicka ett PM när du vet vad du behöver!

MVH/Moha

Du har PM :tummenupp

jag skulle aldrig köra utan skinnställ, handskar, stövlar och hjälm. Är det så kort så jag inte tyckerj ag behöver det. då går jag helre.

Det är alltid de "jag skall bara ner till..." <- olyckorna verkar bara hända när man har den tanken i huvudet

Egentligen tror jag det skulle vara nyttigt för alla som envisas med att köra utan skydd att vurpa så lätt en gång så dom får känna på hur det känns... Det kanske låter dumt men jag tror att många behöver den påminnelsen om att asfalt är jäkligt obekvämt att kasa på...

UrbanTiger skrev:
2146591 Hur smakade glassen, va blev det för glass igentligen :7peta

Aj, aj, aj :kryckor

:fatta! Blev ingen glass, men va faktiskt sugen på en 88 eller Nogger :7peta

astor skrev:
2146605 Egentligen tror jag det skulle vara nyttigt för alla som envisas med att köra utan skydd att vurpa så lätt en gång så dom får känna på hur det känns... Det kanske låter dumt men jag tror att många behöver den påminnelsen om att asfalt är jäkligt obekvämt att kasa på...

Du har så jävla rätt, har faktiskt sagt till mig själv att aldrig mer åka utan skydd. Det gör jävligt ont :huvet

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman