Varning för grus/sten i rondell!!

Spajjjs

Ny medlem
Gick med
5 Jul 2008
Hoj
Ingen
Vet inte om jag skriver detta i rätt avdelning nu,, men märkte precis att dom slängt ut massa grus/sten i rondellen (vid Domaregatan) mellan Österleden och rondellen vid ramlösa station. Så ta det lugnt där.

Jävligt bra att du skriver ut det! Passar på att citera mig själv från TT-tråden.

"HELA jävla fältarpsvägen + rondellen över österleden är FULL med grus! Möjligtvis har de hunnit sätta upp skyltar från långeberga-hållet men i nuläget inte från Ättekulla... Svart grus som är svårt att upptäcka, speciellt om det är mörkt. "

Precis utanför mitt jobb (thomasonsskrott industri området) är där också fullt me grus.
Detta är vad vv kallar ekonomisk lagning av vägar , dvs hålor och så vidare.
man kände riktigt hur stenskotten skar in i lacken på bilen :/

Jävligt bra att du skriver ut det! Passar på att citera mig själv från TT-tråden.

"HELA jävla fältarpsvägen + rondellen över österleden är FULL med grus! Möjligtvis har de hunnit sätta upp skyltar från långeberga-hållet men i nuläget inte från Ättekulla... Svart grus som är svårt att upptäcka, speciellt om det är mörkt. "

Körde i rondellen du skriver bara för att kolla där och då hade de inte satt upp någon skylt iaf. Och det var efter kl 19. Måste de inte upplysa om en sån sak?

Precis utanför mitt jobb (thomasonsskrott industri området) är där också fullt me grus.
Detta är vad vv kallar ekonomisk lagning av vägar , dvs hålor och så vidare.
man kände riktigt hur stenskotten skar in i lacken på bilen :/

Men rondellen över österleden som bara är månader gammal ska väl inte behöva "lappas" med sten?

Last edited:
Jag körde själv ut från Påarp och upp i nya rondellen på österleden och får kas två gånger i rondellen. Man kör ju där varje dag och fattade nada. Liljeholmens tog fyr när jag kom ut på Fältarpsvägen och blev helt pepprad med sten!!!

Inte en skylt någonstans!

Det är ju en sak att de försöker spara några kronor men de kunde dock varnat med ett par skyltar! I Norrland lagar man så här jämnt men där har de i alla fall vett att sätta ut skyltar.:huvet

Det har varit skyltat där i två dagar nu.
Jag kör där varje dag med bilen, men hoj kommer jag inte köra där. Får bli omvägar förbi den där skiten. :gnissla

Körde i rondellen du skriver bara för att kolla där och då hade de inte satt upp någon skylt iaf. Och det var efter kl 19. Måste de inte upplysa om en sån sak?

Men rondellen över österleden som bara är månader gammal ska väl inte behöva "lappas" med sten?

Länken funkar inte.

Altså, grejen är att vägen var bättre innan de lappade den än vad den är nu. :fakta

Läser att sidan heter "miljoevaenlig-metod-foerlaenger"
Hur f-n kan det var miljövänligt att spruta en massa djävla tjära över hela djälva vägen? Vägen är ju dessutom sjukt dålig nu, och alla til loch frånfarter till vägen är helt körda.

Nått komunalt phettolik som kommigt på att de ska testa någon ny metod... :mad: :gnissla

Förra gången provade de "gummiasfalten" på den vägen, och visst. Det var skitbra! i ca 6 månader sedan var den sönderkörd. Var väll inte direkt raketforskning på att gissa sig fram till det resultatet...

:gnissla

Last edited:
Det har varit skyltat där i två dagar nu.
Jag kör där varje dag med bilen, men hoj kommer jag inte köra där. Får bli omvägar förbi den där skiten. :gnissla

Var fanns den skylten? Jag körde upp i rondellen norrifrån (från välahållet) och ner på österleden igen och såg ingen skylt där de varnade för grus i rondellen.

Var fanns den skylten? Jag körde upp i rondellen norrifrån (från välahållet) och ner på österleden igen och såg ingen skylt där de varnade för grus i rondellen.

Kör man bara upp i rondellen och ner igen så missar man nog den, för skyltarna är på de andra två vägarna...
Eller, var för nu är de borta igen.

De fattade väll helt enkelt inte att om man strör massa grus och tjära på vägen så kommer detta gruset att asas med en bra bit... :rolleyes:

*/ ?>
Nyheter
Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!

Super Adventure och Teide ...

Bokningar pågår till Gotland Ring Bike Week!

Boka sommarens härligaste b...

Back