Varning för FOLKSAMs inkompetenta medarbetare.

Vad baserar du det på?

Jag baserar det på erfarenhet, har goda vänner/släkt som jobbar i försäkringsbolag som berättat detta tillsammans med att vet om att de kan dra upp telefoninspelningar som bevis vid tvist med kund där kund hävdar att man sagt något man kanske inte sagt.

Det företag som gör affärer över telefon och inte spelar in samtalen kommer börja spela in samtalen efter tillräckligt många "ord mot ord".

Helt otroligt att detta ska ta dom 9 dagar :glömdet

Inte särskilt, vid alla beslut som rör annat än ordinarie ärenden så skall detta fattas vid speciella beslutsmöten. Detta gör att en enskild individ på företaget inte kan scamma eller göra helfel utan det är beslutat och bestämt av flera.
Många bolag har sådana rutiner vid ärenden som går utanför de normala ramarna.

Last edited:
Jag baserar det på erfarenhet, har goda vänner/släkt som jobbar i försäkringsbolag som berättat detta tillsammans med att vet om att de kan dra upp telefoninspelningar som bevis vid tvist med kund där kund hävdar att man sagt något man kanske inte sagt.

Det företag som gör affärer över telefon och inte spelar in samtalen kommer börja spela in samtalen efter tillräckligt många "ord mot ord".

Inte särskilt, vid alla beslut som rör annat än ordinarie ärenden så skall detta fattas vid speciella beslutsmöten. Detta gör att en enskild individ på företaget inte kan scamma eller göra helfel utan det är beslutat och bestämt av flera.
Många bolag har sådana rutiner vid ärenden som går utanför de normala ramarna.

Kundvänligt :tummenupp

PÅ sitt sätt så ja, bättre att kunna visa konkreta bevis på vad som sagts än att tjafsa ord mot ord.

Eller om det var mötena du menade så absolut kundvänligt, bättre att ge en kund rätt svar.

Så är det väl med stora företag antar jag, krånglig byråkrati för något som egentligen är okomplicerat.

Bara rätta till felet på direkten ju! som jag förstod det handlar detta om hur den totala årskostnaden ska delas upp över antal månader.

Om kund säger att han blev lovat att dela upp kostnaden på 11 månder men det istället blivit 12 månader, behöver ett företag ha ett Beslutsmöte om detta så låter det sinnesjukt.

Så jag har tolkat det TS skriver...

Så är det väl med stora företag antar jag, krånglig byråkrati för något som egentligen är okomplicerat.

Bara rätta till felet på direkten ju! som jag förstod det handlar detta om hur den totala årskostnaden ska delas upp över antal månader.

Om kund säger att han blev lovat att dela upp kostnaden på 11 månder men det istället blivit 12 månader, behöver ett företag ha ett Beslutsmöte om detta så låter det sinnesjukt.

Så jag har tolkat det TS skriver...

Är väl snarare så att den på telefon från FB sagt att man kan göra det åt kund och sedan har det inte gått att göra så utan kund har fått två månaders premie på en faktura, inte så skoj.

Det som händer internt på FB då är att man kollar över hur det kunde ske, hur man kan göra för att det inte skall ske igen och även hur man skall hantera det dilemma kunden hamnat i.
Det är ju inte bara att åtgärda det för kunden, man måste också lära sig av det.

Är väl snarare så att den på telefon från FB sagt att man kan göra det åt kund och sedan har det inte gått att göra så utan kund har fått två månaders premie på en faktura, inte så skoj.

Det som händer internt på FB då är att man kollar över hur det kunde ske, hur man kan göra för att det inte skall ske igen och även hur man skall hantera det dilemma kunden hamnat i.
Det är ju inte bara att åtgärda det för kunden, man måste också lära sig av det.

Ja det du säger håller jag med om. Lösa det direkt för kunden sen analysera varför det blivit så, men man kan inte få allt här i världen :)

Helt otroligt att detta ska ta dom 9 dagar :glömdet

:confused: Vem har snackat om att det bara skulle ta dem 9 dagar?

Den 9 augusti har jag väntat 5 månader, 2 veckor och 6 dagar på ett beslut som är fattat på fakta.
Men som sagt, jag kommer skapa en egen tråd om det längre fram.

:confused: Vem har snackat om att det bara skulle ta dem 9 dagar?

Den 9 augusti har jag väntat 5 månader, 2 veckor och 6 dagar på ett beslut som är fattat på fakta.
Men som sagt, jag kommer skapa en egen tråd om det längre fram.

Sorry, rörde ihop det lite för mig.

så lång tid????? förstår om du är lack asså! Då hade man velat ta ledigt från jobbet nån vecka och lägga 8 timmar per dag att jaga allt och alla på Folksam.

Hoppas det löser sig! :krama

Tänkte det kunde vara värt att påpeka att har man väl tecknat en försäkring och lagt upp autogiro för den och sedan ångrar sig (tecknar en annan försäkring) så ligger tydligen första autogirot kvar!

Detta hände mig idag, satt och tittade på kontoutdragen och råkade se att även Salus ansvar dragit varje månad utöver Folksam som jag bytt till.

Har vanligtvis bättre koll men att de inte har bättre rutiner än så här tycker jag är anmärkningsvärt!

Det positiva är väl att jag nyss blev 10 000:- "rikare"...:)

Tänkte det kunde vara värt att påpeka att har man väl tecknat en försäkring och lagt upp autogiro för den och sedan ångrar sig (tecknar en annan försäkring) så ligger tydligen första autogirot kvar!

Detta hände mig idag, satt och tittade på kontoutdragen och råkade se att även Salus ansvar dragit varje månad utöver Folksam som jag bytt till.

Har vanligtvis bättre koll men att de inte har bättre rutiner än så här tycker jag är anmärkningsvärt!

Det positiva är väl att jag nyss blev 10 000:- "rikare"...:)

Trodde alla visste att man skall in och ta bort autogiron som inte är aktuella längre... varför ha massa autogiromedgivanden aktuella där det huxflux kan dras pengar liksom.

Ok.

Personligen känner jag bara igen detta från Trygg-Hansa. Men dina goda vänner/släkt som jobbar i försäkringsbolag har kanske berättat om andra försäkringsbolag som jobbar så också?

Ok.

Personligen känner jag bara igen detta från Trygg-Hansa. Men dina goda vänner/släkt som jobbar i försäkringsbolag har kanske berättat om andra försäkringsbolag som jobbar så också?

Jo, när man pratar om typ en krogrunda och får svaret "Ring min nalle istället, vi spelar in alla samtal och det här behöver inte finnas inspelat" :gnissla

Nyheter
Trendbrott: Rullgrusolyckor med MC minskar

Statistik från försäkringsb...

Mc-olyckor kopplat till rullgrus minskar

Trendbrott: Statistik från ...

BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Back