Varning för crossåkare utan vett...

TT-Henke

Ny medlem
Gick med
21 May 2003
Hoj
-Honda CBR 929-
Var ute och körde en sväng i torsdags med Freddy82 och luftade våra Banditer.

Vi kör hem via bussjövägen och viker ut på stora Stöckevägen, lägger oss i bredd och gasar på rätt ok. Ett par hundra meter frammåt ser vi två crossar som står stilla på höger sida brevid vägen. När vi börjar va rätt nära gör plötsligt en av crossarna en u-sväng rakt ut i vägen !!:mad: Han ser oss när han är mitt i svängen och tvärnitar.. dvs han stårt tvärs över höger väghalva med hojjen.

Jag slår av farten och vejar ut i vänster fil, ser i ögonvrån när jag passerar, hur Freddy toknitar... och jag väntar bara på smällen...

Vänder mig om när jag passerat och ser till min glädje att freddy ligger strax bakom mig. Med hjärtklappning stannar vi till en bit längre fram och pustar ut.

Det var inte många centimetrar ifrån att gå riktigt illa, jag var helt övertygad om att det skulle smälla, kan se den blivande krocken framför mig fortfarande.. ruskigt !!!

SÅ se f*n till att UTGÅ ifrån att folk på crossar lika gärna kan var 13 år och NOLL trafikvett !!!

Om tomtarna i fråga läser detta... så finns det ingen ursäkt, vi både syndes och hördes långa vägar på en 90 väg vid middagstid.

Ångrar bara att vi inte vände och frågade vad i !"#¤%&/( dom höll på med.

Back