Varning för Civil Hoj Västerås

LowFlyer

Gick med
24 Aug 2005
Hoj
1098S '07, 749S '05, 750 SS.i.e '99
Ahhh, color me stupid.

2000:- fattigare, 84 på 70-väg :(

Vaffan, mitt ute på bondvischan, vad har det med trafiksäkerhet att göra!

Borde fattat att det var en civilpolis, kanske. Såg bara en röd touringhoj som svängde av på samma väg som mig och följde efter, inget ovanligt, åker många hojjar den vägen, Västerås - Tortuna. Han hade varningsväst, vilket borde triggat några signaler, men nuförtiden åker ju alla touringnissar hit och dit med varningsvästar, så jag tänkte inge mer på det. Fick med mig på en fin video när jag cruisade relativt lugnt på en väg över ett öppet fält i vad jag anser som lugnt tempo på en öde 70-väg med fri sikt och ingen bebyggelse.

Vilken förrädare mot mc-kollektivet ;)

Nåja, röd BMW 1200 nånting. Den gubben går jag inte på igen, ser jag en touringhoj som hänger på mig hädanefter blir det pisspaus för att identifiera den innan man gasar om/ifrån!

Den hojen har snurrat länge i västerås. Sen har det även synts till en "motard" KTM nånting, Också civilare. Jag litar inte på nån touringhoj typ BMW 1200 med packväskor med gortex pilot. Sen i slutet av förra månaden mötte jag säkert 7-8 mc-poliser på köpingvägen mot Västerås. Galet lemmeltåg!

Den hojen har snurrat länge i västerås. Sen har det även synts till en "motard" KTM nånting, Också civilare. Jag litar inte på nån touringhoj typ BMW 1200 med packväskor med gortex pilot. Sen i slutet av förra månaden mötte jag säkert 7-8 mc-poliser på köpingvägen mot Västerås. Galet lemmeltåg!

Hmm, kom ifatt en sån som svängde ut före mig på väg in till stan igen, betedde sig litet skumt, svart goretex och vit integral hjälm, svart välfylld rygga, föraren såg litet väl gubbig ut för att för att tillhöra den vanliga motardmaffian som tycks köra på bakhjulet mest hela tiden ;). Kanske var den då. Tack för tipset.

Torskade på likadan civilhoj för ett par år sen.. deras vita hjälmar i kombo med deras BMW kanske är den bästa signalen för att bli misstänksam. :va Eller så kör man tillräckligt fort, bara..

har nog mött den nissen på åsenvägen förra sommaren...

åja den BMW går ju inte så fort så..:D

Finns en blå likadan BMW i v-åstrakten oxå,kan va bra att veta om man snurrar där.

Henrik

japp blev kapad av den där polisen/hojen (utan väst dock) 2 år sen i kanten av västerås när jag skulle skriva mc-teorin :) fast då hade jag legat i 200 från hjulstakorset till enköping så det var rätt åt mig :död

En röd saab jagar fortkörare mellan Vallbybron och hälla på e18, har sett han ett flertal gånger den senaste månaden. Det är en bil och ingen hoj men det kan vara värt att veta ändå:tummenupp

Vet inte om det är samma hoj och polis men jag har iaf. blivigt stoppad av en röd BMW 1200 i Uppsala förra sommarn.
Kan ju vara värt att ha det i åtanke om ni åker där.

Förr så hade alla civilhojar antenn för com radion uppstickande någonstans på hojen:va Såg en civilpolis offrodare för ett par veckor sen då satt antennen på packboxen..Tänkte du på om bmw hade någon?

Förr så hade alla civilhojar antenn för com radion uppstickande någonstans på hojen:va Såg en civilpolis offrodare för ett par veckor sen då satt antennen på packboxen..Tänkte du på om bmw hade någon?

Ingen stor antenn i alla fall, och inget igenkännligt i en backspegel på en SH i alla fall :)

Från sidan ser man direkt att det är en polis, videoskärmen på instrumentpanelen och en massa annat skräp på hojjen som ingen normal tourare skulle ha, nån utfällbar polisskylt infälld framför höger packbox etc.

*/ ?>
Nyheter
KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Back