Varning för Bogan!

Hmm jag åkte den för några veckor sen och tyckte det inte var något speciellt, nu bomba jag iofs inte men tyckte inte att det var värre än att den är lite sunkig i beläggningen på sina ställen. Vart hittar ni alla dessa "hinder" ni pratar om?

Hmm jag åkte den för några veckor sen och tyckte det inte var något speciellt, nu bomba jag iofs inte men tyckte inte att det var värre än att den är lite sunkig i beläggningen på sina ställen. Vart hittar ni alla dessa "hinder" ni pratar om?

Är väl inte så mycket hinder som grus. Inte så jättelattjolajbans att ligga och pressa på lite och få framhjulssläpp.

Dessutom har "bonden" vid hästgården dragit upp en hel del jord på vägen också...

alla dina anställda??

Håller helt med, efter att ha jobbat i kommunen ett halvår nu snart så inser jag vilket hojhatande folk de är!
Visst förstår jag dom som bor utmed Bogan att de är rädda om sina barn etc. men man behöver ju inte göra om vägen till en dödsfälla för mc-förare för det?
Alla mina anställda blängde på mig idag när jag kom med min hoj, du är ju en sån där som kör ihjäl folk på Bogesund fick jag höra...

Ehh....jobbar inte du som sjuksköterska på ett äldreboende:va

Är väl inte så mycket hinder som grus. Inte så jättelattjolajbans att ligga och pressa på lite och få framhjulssläpp.

Då anpassar man inte hastighet till rådande väglag :mattias Nä men vi åkte där idag tur/retur i hällregn och det gick vägen det med men visst bombar man som du antyder så är det ju större risk.

Då anpassar man inte hastighet till rådande väglag :mattias Nä men vi åkte där idag tur/retur i hällregn och det gick vägen det med men visst bombar man som du antyder så är det ju större risk.

Ja, när jag körde den sist var det väl bara generatorkurvan som var någorlunda grusfri.. Känns inte värt det isf.

aha...du är alltså kommunalanställd då?

Nix vi är ett privat företag som driver all äldreomsorg i Vaxholm

Det hade ju inte regnat på er sa ni ju ;-)

Last edited:
Ja, när jag körde den sist var det väl bara generatorkurvan som var någorlunda grusfri.. Känns inte värt det isf.

Jo vi var fakkktiskt inne på det spåret i en diskussion idag, varför den sträckan har varit så populär med tanke på de übergrymma sträckor vi varit ute på idag. Det finns så många fina sträckor i Roslagen, men jag åker oftast till Vaxholm för Vaxholms skulle eller färjan, då blir det bogan ibland bara för att och inte för så mkt bombande.

Det hade ju inte regnat på er sa ni ju ;-)

Ja men jag erkände ju motvilligt sedan.... läste du inte mitt lååånga inlägg med fin fina bilder¿¿ ;)

Jo vi var fakkktiskt inne på det spåret i en diskussion idag, varför den sträckan har varit så populär med tanke på de übergrymma sträckor vi varit ute på idag. Det finns så många fina sträckor i Roslagen, men jag åker oftast till Vaxholm för Vaxholms skulle eller färjan, då blir det bogan ibland bara för att och inte för så mkt bombande.

Tja, standardrepan för mig är ju Arninge-Gillinge-Brottby-Åkersberga-Svinninge-Vaxholm, och Vaxholmsvägen är ju inte så jävla spännande. Dock, så länge Bogan är så grusig så undviker jag den.

Ja men jag erkände ju motvilligt sedan.... läste du inte mitt lååånga inlägg med fin fina bilder¿¿ ;)

Nej eftersom jag var sur på mig själv för att jag inte följde med så läste jag inte hela..

Nix vi är ett privat företag som driver all äldreomsorg i Vaxholm
jaha...då var det du då som la det lägsta priset då, hur långt
sträcker sig kontraktet? två år eller?

Jävlar vad du var intresserad av mitt jobb då? Vad gör du själv?
Aha är det gamla Conny som lägger sig i mitt liv?

Pfft. He wishes.

Börje är ett gammalt rynkigt russin nuförtiden, tror inte JP är intresserad ens mot betalning:rolleyes:

Last edited:
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...