Andreas900
Sporthojsnörd
Bytte bromsbelägg på min Transalp i våras.
Bromsbeläggen hade jag köpt på B-tema.
(Jag har tidigare köpt bromsbelägg där till olika bilar utan att märka att de skulle vara sämre än andra eftermarknadsprodukter)
Häromveckan tyckte jag att bromsarna på Transalpen skrapade vid bromsning.
Då upptäckte jag att beläggen var helt slut efter bara knappt 200 mil!

Hur kan det vara möjligt?
Ja, man får kanske vad man betalar för. Med beläggen var egentligen inte billigare än de Newfren jag köpte förra gången. (och de höll ca 1000 mil)
Transalpen körs iofs i Stockholmstrafik med mycket bromsande, men inget extremt.
Så om någon funderar på nya belägg...undvik B-tema är mitt tips!
(Nu sitter nya SBS-belägg på Transalpen...fast egentligen borde jag väl köpt Honda original...de är ju outstanding)
Bromsbeläggen hade jag köpt på B-tema.
(Jag har tidigare köpt bromsbelägg där till olika bilar utan att märka att de skulle vara sämre än andra eftermarknadsprodukter)
Häromveckan tyckte jag att bromsarna på Transalpen skrapade vid bromsning.
Då upptäckte jag att beläggen var helt slut efter bara knappt 200 mil!

Hur kan det vara möjligt?
Ja, man får kanske vad man betalar för. Med beläggen var egentligen inte billigare än de Newfren jag köpte förra gången. (och de höll ca 1000 mil)
Transalpen körs iofs i Stockholmstrafik med mycket bromsande, men inget extremt.
Så om någon funderar på nya belägg...undvik B-tema är mitt tips!
(Nu sitter nya SBS-belägg på Transalpen...fast egentligen borde jag väl köpt Honda original...de är ju outstanding)