Varning för användande av DV-kamera med tankfäste!

duccen900ss

Sportscam.se 4 life!
Gick med
25 Jul 2003
Hoj
Ducati 848, Ducati Multistrada & KTM 400EXC
Har filmat en del på detta sätt med min Jvc och nu har plötsligt min DV utgång slutat att fungera!
Även displayen har hamnat snett!?

Tur att man har garanti/försäkring!

Blir ryggsäck och hjälmkamera i fortsättningen!

:huvet

Kan jag inte vara helt säker på men eftersom att jag vårdat den ömt ;) och inte har tappat den i backen så...

Det är ena djävulska vibrationer på en hoj. Jag har ibland min GPS på styrkronan men den fan slår av sig ibland trots att batterikontakterna sitter som satan. Är ett känt problem, strular aldrig annars när jag har använder den handhållet. Ska fixa 12v-matning så slipper jag problemet på hojen.

Nicke skrev:
Det är ena djävulska vibrationer på en hoj. Jag har ibland min GPS på styrkronan men den fan slår av sig ibland trots att batterikontakterna sitter som satan. Är ett känt problem, strular aldrig annars när jag har använder den handhållet. Ska fixa 12v-matning så slipper jag problemet på hojen.

Jo jag har märkt det... Bilden och klipper ibland när man kör! Skulle inte köra med den om jag inte hadde försäkring på kameran!

duccen900ss skrev:
Skulle inte köra med den om jag inte hadde försäkring på kameran!

Bäst för dig att du inte har skenförsäkrat kameran! :fatta! :mad: :mad: :kocko

ironi för er som inte förstår det.

Jag kan också upplysa om att man bör inte tejpa fast sin dv-kamera på skoterhuven med silvertejp. Framför allt inte nattetid..
Sen ska man heller inte lägga de i förvaringsfacket där bak, och köra några varv på crossbanan utan att tänka sig för..

De tål inte vibrationer och snö så bra... :tomten

Jag har kört med GSXR1100Rs tankfästen i flera år och inget liknande har hänt mig. Kanske har bra kamera eller bara tur ..... Använder man hans fästen rätt med uretanstopp under så vibrerar den nästan inget ....... inte ens ett flimmer i bilden .......

Mr K skrev:
Jag har kört med GSXR1100Rs tankfästen i flera år och inget liknande har hänt mig. Kanske har bra kamera eller bara tur ..... Använder man hans fästen rätt med uretanstopp under så vibrerar den nästan inget ....... inte ens ett flimmer i bilden .......
Jag tror att han har slarvat med bruksavisningen och monterat fästet fel, det MÅSTE sitta en gummibit under fästet annars vibrerar allt, speciellt på en Ducce.

Bifogat

• tank.gif
    tank.gif
    87 KB · Visningar: 353
Last edited:
skoteridioten skrev:
Jag kan också upplysa om att man bör inte tejpa fast sin dv-kamera på skoterhuven med silvertejp. Framför allt inte nattetid..
Sen ska man heller inte lägga de i förvaringsfacket där bak, och köra några varv på crossbanan utan att tänka sig för..

De tål inte vibrationer och snö så bra... :tomten

:rofl
Lite som när "en kompis till mig" glömde några bananer i benfickan en gång... :huvet

GSXR1100R skrev:
Jag tror att han har slarvat med bruksavisningen och monterat fästet fel, det MÅSTE sitta en gummibit under fästet annars vibrerar allt, speciellt på en Ducce.

Stämmer bra det! Mitt tankfäste är inte i lika grov aluminium som det du säljer så jag anklagar ingen utan bara menar att man skall tänka på vad man utsätter kameran för... :pannkyss

Jag och en Polare pajade en DV kamera en gång, dem är tydligen lite känsliga för ljud upptäckte vi efteråt att vi hade kört med hans cross i motionsspåret :rolleyes: , vi (jag) höll kameran lite förnärma motorn när jag skulle filma i lite balla vinklar, upptäckte sen när vi hade stannat att micken och det hade pajat på kameran...

No1 skrev:
Som sagt så har vi använt ett djävla skit kamera fäste som sättes på tanken köpt av en hemlig person :va här på forumet under snart 3 år.................
..................med MYCKET BRA resultat och utan skador på kamera utrustningen!!! :tummenupp :tummenupp :tummenupp

Patrik,
SWT Racing...
Ja det funkar om man följer bruksanvisningen :D

duccen900ss skrev:
Stämmer bra det! Mitt tankfäste är inte i lika grov aluminium som det du säljer så jag anklagar ingen utan bara menar att man skall tänka på vad man utsätter kameran för... :pannkyss
Aha du har gjort ett eget fäste, det förklarar ju saken (skaken) :tungan

Nyheter
Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Recension: Gilles MUE2 fotpinnsats

Om du vill förfina din hoj ...

Australiskt stjärnskott klart för GGN 2026

20-årige australiensaren Wi...

Alltid redo för regn

Håll dig torr på hojen – ny...

Bridgestone dominerade i Suzuka 8 Hours

Pressrelease från Bridgesto...

Publikrekord under World Ducati Week

Ducati slog publikrekord un...

Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Back