Varning för ÄLG!!!!!!

Bosanac

Snabbare än 100Mbit t.o.m!!
Gick med
30 Apr 2004
Ort
Just det jaaa...
Hoj
Stulen ...åker i en Cheva nu!
Ville bara säga att ta det lungt på vägarna nu när älgjakten är igång !!
I måndags var jag på väg till träningen i Mariestad och precis efter Imsen ( ni som vet var det ligger) kom det en ut på vägen .. materiella skador blev stora, men mig gick det bra med :Bugar , fick pyteliten skråma på handen bara av vindrutan ...
Men illa kunde det gått... så var försiktiga där ute på vägarna o kör lungt ...
Här bilder på min bil efter krocken.... :confused:
 
:confused: ........... :huvet
 

Bifogat

  • Bil.1.JPG
    Bil.1.JPG
    43.2 KB · Visningar: 173
  • Bil.2.JPG
    Bil.2.JPG
    60.4 KB · Visningar: 185
  • Bil.3.JPG
    Bil.3.JPG
    47.8 KB · Visningar: 178
Vad damned har hänt med taket!!!! Släppte det från sidorna eller hade du glastak ala nya mercedes eller!!

Tur att det gick bra med dig!

Förresten ett tips: http://www.aelgen.se/
Ett mycket billigt alternativ!
 
Den bilen ser nästan ut som min Chrysler gjorde efter att tjejen mosat en stor älg med den. Enda skillnaden var att taket inte släppte i mitten utan hade tryckts ned till mittarmstödet i bilen.... men A-stolparna höll kvar, så hon och hennes mamma klarade sig utan skador i två "burar".

Dagens bilar är bättre än gårdagens.
 
Älgar är stora..

Fick stå på hejdarna med bilen förra veckan..
Men jag hade tur att älgen var så snabb över vägen..

Skönt att du klarade dig så pass bra...

/Lännström
 
Även jag jagade älg med bilen för ett par år sedan. Älgar är stora och hårda, Opel Vectran var liten och mjuk i jämförelse.

//D
 
Såg otäckt ut det där... Hade kunnat slutat illa... Skönt att du klarade dig bra..!! :tummenupp
Ta det lungt därute!!!
 
fy fasen...
Älgar har ju så hög tyngdpunkt också. På fyra styltor...
Tycks inte bli någon förändring på 05:ans Älg heller.

ta det försiktigt!

skönt att du klarade dig!
 
Är det gissa bilen tävling ?

Jag gissar på Rover.


Tur att det gick bra med dig,
ser inte ut att ha varit en trevlig smäll...
 
Tur att du klarde dig så bra som du gjorde :tummenupp
Rådjur har jag hälsat på ett par stycken men som tur é så har jag klarat mig ifrån älgar :Bugar

//TwinSucker
 
tjockisbulle skrev:
Är det gissa bilen tävling ?

Jag gissar på Rover.


Tur att det gick bra med dig,
ser inte ut att ha varit en trevlig smäll...
Rätt gissat mannen ,,, fast den om obyggd nu till halvcabbe!! :tummenupp
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top