Varning Bedrägare Maxmx

dewil

Sporthojsnörd
Gick med
5 May 2003
Hoj
Harley Davidson Sportster- 00
Varning Bedrägare maxmx(falskt alarm)

Trodde jag köpte en hjälm men gav bort 3200 till bedragare.

När man kikar runt på sidan tycker iallafall jag att de känns seriösa. Sen trodde ja kanske inte heller att en sida med mc-prylar skulle vara det smartaste om man vill lura folk på pengar.. Vi e ju trots allt en ganska liten grupp människor i jämförelse med typ folk som vill ha ett piller och gå ner 30 kg i vikt!
Hursomhelst..

Beställde hjälmen den 25/4 och fick ett mail från paypal, fick dock inget bekräftelsemail från maxmx, skickade och frågade dem om de fick min order och de hade fåt den och bad mig bekräfta storleken och sa att den skulle dyka upp i slutet av förra veckan. Det gjorde den inte.

Skickade dem mail i fredags och måndags och bad dem skicka tracking # men fick inget svar.

Gick in på paypals hemsida och bad dem titta på om de hört något om dem samt skickade transaktionsnumret, fick detta mindre roliga svar tillbax:

"Thank you for bringing this suspicious email to our attention. We can
confirm that the email you received was not sent to you by PayPal. The
website linked to this email is not a registered URL authorized or used
by PayPal. We are currently investigating this incident fully. Please do
not enter any personal or financial information into this website.
"
:huvet

Håller på o ringer min bank o ser om man på något sätt kan rädda mina pengar.
Har någon annan nån erfarenhet av dem?

Ville iaf bara passa på att varna andra så ni kan ha era pengar till roligare saker!

Deras sida är http://www.maxmx.co.uk/

Mvh

Uppdatering. Allt har löst sig, fick kontakt med Dean som hade vart bortrest och därför inte kunnat svara. Min flickvän ringde idag och sa att hjälmen hade kommit. Dock kan jag tycka att servicen inte vart något vidare och leveranstiden var drygt två veckor när det enligt honom skulle ta 3-4 dagar. Men jag fick iaf hjälmen!:)

Last edited:
Fan va tråkigt :(

Synd att det finns så många rötägg i världen som tjänar pengar på detta sätt. Ännu mer synd är det att alltid någon eller några stackare ska få betala för att andra ska få veta detta.

Tack för att du informerar oss andra.

Hoppas du få dina ståltars tbx // Ullis

Vet hur det känns... Har varit med om samma sak när jag skulle beställa en gps i höstas. Blev också blåst på nära 4 tusen. :mad:
Samma tillvägagångssätt m. pay pal. Hatar dessa bedragare! Och att de Aldrig åker fast!

Faan va illa! Hoppas att man kan stoppa dessa svin så småningom! Leva på andras pengar gör mig förbannad! Hoppas att du får tillbaka pengarna!

Vet hur det känns... Har varit med om samma sak när jag skulle beställa en gps i höstas. Blev också blåst på nära 4 tusen. :mad:
Samma tillvägagångssätt m. pay pal. Hatar dessa bedragare! Och att de Aldrig åker fast!

suger ordentligt! Vad var det för sida?

suger ordentligt! Vad var det för sida?

Kommer inte ihåg sidan tyvärr. Har mailen utskrivna nånstans där hemma, men inte sparade på datorn. Det var på Ebay. Engelsktalande & skrivande men företaget var registrerat i Grekland. Hans användarnamn vid tidpunkten för bedrägeriet var "cfr4hi2".
Köpet gällde en Tomtom Rider m. europakartor. Men det kom ingen.. :näsblod
Vi kontaktade Ebay, Pay pal & polis men ingenting hände. Dom beklagade bara det inträffade. :huvet

Kanske vore en ide att skapa en sticky tråd med oseriösa webshopar, Blocket annonsörer/annonser mm så fler sliper bli lurade

MVH/M

Kanske vore en ide att skapa en sticky tråd med oseriösa webshopar, Blocket annonsörer/annonser mm så fler sliper bli lurade

MVH/M

Bra ide´!
Kan ju hoppas att den inte blir så välfylld, men tyvärr finns det många som skor sig på vår godtrohet & okunskap...

MVH/M

Mycket bra idé!

Men kan inte riktigt komma över att sidan ser så seriös ut.. välarbetad..
Får väll köra me min gamla hjälm... bär lixom emot att köpa "en till"

vi får helt enkelt ge fan i å köpa på nätet å leta lägsta tok billiga pris å köpa i butik helt enkelt.

vi får helt enkelt ge fan i å köpa på nätet å leta lägsta tok billiga pris å köpa i butik helt enkelt.

Ja det e ju naturligtvis det säkraste, men man tycker ju inte det ska behöva vara nödvändigt. Lite skrämmande att det e så dålig säkerhet 2007!

Vad använde du för typ av kort vid transaktionen?

Oavsett vilket kort du använde så skall du kunna reklamera debiteringen. Kan den som drog kortet inte bevisa att dom levererat varor ELLER har din signatur på en slip så åker dom på en chargeback och du får tillbaka pengarna.

Det är alltid vettigast att betala med ett kort som inte är kopplat direkt till ditt konto, utan ett kort där du får faktura varje månad. Då kan du bestrida fakturan och slipper ligga ute med pengar tills det är utrett.

Också att rekommendera om du köper resor som inte är paketresor och därmed omfattas av statens resegaranti. Går flygbolaget i KK så kan du bestrida debiteringen och slipper betala fakturan. Har dom dragit pengarna från kontot så ligger du i sörjan av oprioriterade fordringar i konkursboet och får inte tillbaka nåt.

Last edited:
Ja det e ju naturligtvis det säkraste, men man tycker ju inte det ska behöva vara nödvändigt. Lite skrämmande att det e så dålig säkerhet 2007!

Fick tag på dom, verkar seriösa och dom sa att hjälmen är på väg, fick trackingnummret med, PMa så får du den.

Butiken finn på e-bay med goda referenser så att jag tycker att det skulle vara konstigt att dom lurades!!!

Paypal

Har också dålig erfarenhet av PayPal......kommer hur mycket skit som helst
sen man använt tjänsten, "skimmingförsök" och annat.
Jag använder numera BARA sk. Bank transfer = vanlig utlandsbetalning.
I och med att man använder det sättet så kan inte mottagaren komma undan,
han måste uppge:
Sitt Bankontonr i form av en IBAN kodad version.
Sin Banks kontorsnr i form av en BIC eller Swift kod.

Och det gör att att han inte kommer undan.

Om du ska använda dig av betalning med kontokort så ta ut ett sk. "Internetkort"
som du har kopplat till ditt vanliga kort, varje köp måste då "beställas" hos
banken i förväg, vilket gör att säljaren aldrig kan debitera mer än en gång.

Till och med att betala via Internetkortet känns säkrare än PayPal.

KentW

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...