Varning Bedrägare maxmx(falskt alarm)
Trodde jag köpte en hjälm men gav bort 3200 till bedragare.
När man kikar runt på sidan tycker iallafall jag att de känns seriösa. Sen trodde ja kanske inte heller att en sida med mc-prylar skulle vara det smartaste om man vill lura folk på pengar.. Vi e ju trots allt en ganska liten grupp människor i jämförelse med typ folk som vill ha ett piller och gå ner 30 kg i vikt!
Hursomhelst..
Beställde hjälmen den 25/4 och fick ett mail från paypal, fick dock inget bekräftelsemail från maxmx, skickade och frågade dem om de fick min order och de hade fåt den och bad mig bekräfta storleken och sa att den skulle dyka upp i slutet av förra veckan. Det gjorde den inte.
Skickade dem mail i fredags och måndags och bad dem skicka tracking # men fick inget svar.
Gick in på paypals hemsida och bad dem titta på om de hört något om dem samt skickade transaktionsnumret, fick detta mindre roliga svar tillbax:
"Thank you for bringing this suspicious email to our attention. We can
confirm that the email you received was not sent to you by PayPal. The
website linked to this email is not a registered URL authorized or used
by PayPal. We are currently investigating this incident fully. Please do
not enter any personal or financial information into this website. "
Håller på o ringer min bank o ser om man på något sätt kan rädda mina pengar.
Har någon annan nån erfarenhet av dem?
Ville iaf bara passa på att varna andra så ni kan ha era pengar till roligare saker!
Deras sida är http://www.maxmx.co.uk/
Mvh
Uppdatering. Allt har löst sig, fick kontakt med Dean som hade vart bortrest och därför inte kunnat svara. Min flickvän ringde idag och sa att hjälmen hade kommit. Dock kan jag tycka att servicen inte vart något vidare och leveranstiden var drygt två veckor när det enligt honom skulle ta 3-4 dagar. Men jag fick iaf hjälmen!
Trodde jag köpte en hjälm men gav bort 3200 till bedragare.
När man kikar runt på sidan tycker iallafall jag att de känns seriösa. Sen trodde ja kanske inte heller att en sida med mc-prylar skulle vara det smartaste om man vill lura folk på pengar.. Vi e ju trots allt en ganska liten grupp människor i jämförelse med typ folk som vill ha ett piller och gå ner 30 kg i vikt!
Hursomhelst..
Beställde hjälmen den 25/4 och fick ett mail från paypal, fick dock inget bekräftelsemail från maxmx, skickade och frågade dem om de fick min order och de hade fåt den och bad mig bekräfta storleken och sa att den skulle dyka upp i slutet av förra veckan. Det gjorde den inte.
Skickade dem mail i fredags och måndags och bad dem skicka tracking # men fick inget svar.
Gick in på paypals hemsida och bad dem titta på om de hört något om dem samt skickade transaktionsnumret, fick detta mindre roliga svar tillbax:
"Thank you for bringing this suspicious email to our attention. We can
confirm that the email you received was not sent to you by PayPal. The
website linked to this email is not a registered URL authorized or used
by PayPal. We are currently investigating this incident fully. Please do
not enter any personal or financial information into this website. "

Håller på o ringer min bank o ser om man på något sätt kan rädda mina pengar.
Har någon annan nån erfarenhet av dem?
Ville iaf bara passa på att varna andra så ni kan ha era pengar till roligare saker!
Deras sida är http://www.maxmx.co.uk/
Mvh
Uppdatering. Allt har löst sig, fick kontakt med Dean som hade vart bortrest och därför inte kunnat svara. Min flickvän ringde idag och sa att hjälmen hade kommit. Dock kan jag tycka att servicen inte vart något vidare och leveranstiden var drygt två veckor när det enligt honom skulle ta 3-4 dagar. Men jag fick iaf hjälmen!

Last edited: