Varmaste jackan du ägt?

Har en flytjacka som e fruktansvärt varm. Man ser ut som ett fiskedrag med den på sig,men man fryser fan inte.

Fristads parkas är kanon.
1778-0404_3413.gif

Hade en canada goose parka för ett par år sen.
Kunde gå med t-shirt under när det var 15-20 minus och det var varmt som fan ända i jackan. Gick nästan jämt med den öppen för den var så jävla varm.

Men jag skulle nog köpa en shysst fjällräven eller liknande om jag vore som du. Sen är det inte så jävla kallt här hemma. Någon vecka eller två max under vinter, i mina trakter runt östgöta släten åtminstone.

Små obekvämligheter jämf m de stackare som får åka kollektivt. :(

Någon som vet var man köper sådan där får-fäll till bilen förresten? :gnissla

Har du inte en inbyggd dieselvärmare som man sköter via färd-datorn ?

:standardivarmansbil

Frågan är vilken landsända trådskaparen skall till,är det åt göteborgs hållet så är en regnjacka att föredra.

Budgetalternativet är att glida in på Stadium och köpa nån Everest-jacka.
Sjukt bra pris/prestanda.
Betalade fikaslantar för nån slags HiTexUltraGoreSuperMembrane-Everest för 5 år sen och den funkar i >5 till <30 utan problem.

Köpte en dunjacka på H&M för 2 år sen för 75kr :) rea på reapriset. Den fick brorsan och använder den än idag.

Själv har jag en J.Lindeberg jacka som jag är jävligt nöjd med, varm och snygg + inte sett nån med en likadan.

När vi var och skidade i 30- hade jag underställ från ullfrotté, t-shirt, tjocktröja från ullfrotté och gore tex-jacka, lager på lager är skiten :frösinte

Bara massa :flippmobil - jackor som föreslås. Köp en Hugo Boss i Kashmir istället så är saken biff. :tummenupp:näsblod

Varmaste, om man bortser från arbetsjackan, är nog nuvarande Whiteout Gargarin Parka. Dock är den i varmaste laget för mig när man bor i sthlm, beror väl iofs på att jag är varm av mig.
5016.jpg

Om du fortfarande fryser är det bara att komplettera med:

Hestra Army Leather Heli
3457_opt.jpg

och Mössa från KASK
1596.jpg

Varmaste, om man bortser från arbetsjackan, är nog nuvarande Whiteout Gargarin Parka. Dock är den i varmaste laget för mig när man bor i sthlm, beror väl iofs på att jag är varm av mig.
5016.jpg
Fördelen med parkastypen är annars att man kan öppna i underkant och överkant, så att man uppnår en skorstenseffekt, vilken ventilerar bort värme och svett.
Låtsasparkas är dock ofta insydda i midjan så att de inte fungerar.

Jag har en Peak Performance-jacka. Den är inte så jätte-tjock, men jag brukar då aldrig frysa i den. Bra skit.

Hade en Fjällräven Expedition Down för några år sen. Varm som helvete men man såg ju inte klok ut i den. Känns väldigt overkill i Gbg men ni lappar uppe i Sthlm har det ju kanske kallare.

Ullrock och en härlig stickad tröja med polokrage under är snyggast (och varmt) :tummenupp. Förut när jag tränade oftare klarade jag mig med t-shirt, halsduk och en tunn jacka... håller inte värmen lika bra längre :gnissla

Annars brukar valfri skidjacka med tunt foder som man kan dra upp ordentligt i halsen fungera, om man har en långärmad tröja under. Collegetröja blir varmt men en tunn tröja funkar att ha under. På med mössa å handskar bara...

Last edited:
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...