Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
det kan väl i stort sett bara vara anliggande broms, som kommer av kärvande kolvar och eller belägg.ardath skrev:varför blir mina framskivor för heta även om jag inte bromsar?
Kolvarna i bromsoket kan vara smutsiga och rör sig trögt. Då kan det bli så att bromsen ligger på litegrann. Det kan också vara för mycket vätska i systemet som ökar trycket på bromsen av friktionsvärmen i bromsarna, med följd att bromsen ligger på ännu mer. Köp brake cleaner och ta fram nån gammal t-shirt eller lämplig tygtrasa. Skruva sedan lös oken en åt gången o rengör kolvarna. Du bör ta lös beläggen när du gör detta. Då kommer du åt bätre. En gammal tandborste är till god hjälp.ardath skrev:varför blir mina framskivor för heta även om jag inte bromsar?

V-Moto skrev:OBS! Använd ej fett för att smörja. Ej heller stålborste för rengöring.
ardath skrev:varför blir mina framskivor för heta även om jag inte bromsar?
Fett bör ej komma i kontakt med bromsvätskan då den kontamineras o förlorar sin effekt. Bromsvätskan smörjer kolvarna inifrån oket.Ljunghusen skrev:Motivering till det?
Ljunghusen skrev:Motivering till det?

|
Steve McQueens Scott Squirrel till salu
Detta Scott Flying Squirrel... |
|
|
|
Dags för Strängnäs Bike Show!
Sista lördagen i augusti är... |
|
|
Bikeweekend på Kjula denna helg