Varm mössa sökes!

Yabba

Den som lever får se!
Gick med
8 Mar 2005
Hoj
KTM 1290 SAR -17, SÅLD KTM 990 Adventure -07, SÅLDSuzuki GSXR750 -90, SÅLDSuzuki GSXR750 -91, SÅLDSuzuki GSXR1000 K3.
Som dom flesta här märkt är det ju jävligt kallt ute :gnissla
Har man då 3mm hårlängd där det fortfarande behagar växa något så är en varm mössa guld!
Eftersom jag senast köpte mössa för ca 10 år sedan har jag glömt hur man gör, vart man köper, vad man ska ha osv.

Har blivit sugen på en mössa av denna typ: http://www.fjallraven.se/produkter/Hattar-mossor-och-handskar/Tur-Heater

Skiter i att den kanske inte är helt moderiktig, bara den är varm.
Har ni några tips på bra mössor liknande den i länken så ös på, gör inget om den kostar mindre än 500spänn!

Helt rätt! :tummenupp Är iaf väldigt inne i Malmö. :)

Rysk-mössa :2cool

Har du ett militärt överskottsbolag i närheten så ta en titt där inne, finns mycket modernt skit som inte värmer som det ska tyvär :huvet

Rysk-mössa :2cool

Har du ett militärt överskottsbolag i närheten så ta en titt där inne, finns mycket modernt skit som inte värmer som det ska tyvär :huvet

Tyvärr inget sånt i närheten här, men ännu ett bra tips:tummenupp

Benhård den där ju, ficka o allt så man kan ha telefonen på autosvar :tummenupp (handsfree är lite 2006)

"I december 2008 rapporterades 37 halkolyckor bland gångtrafikanter. I december 2009 var motsvarande siffra 335. Det är alltså nära tio gånger så många olyckor bland de fyra sjukhus som ingår i sammanställningen: Astrid Lindgrens barnsjukhus, Södersjukhuset, Karolinska Institutet och Karolinska Universitetssjukhuset."
http://www.nt.se/nyheter/artikel.aspx?articleid=5864521

Det borde ju betyda att det är runt 3000 i år, så det är väl bäst att klä sig rätt:

Hjälmmössa

7460detaila.jpg

Verkar dock vara störst marknad för bebisar, konstigt kan tyckas då de kan oftast inte gå och borde alltså vara en minoritet i halkstatistiken...

Nog väldigt inne i Tokholm också, folk började springa runt med såna där så fort det blev under +10 :huvet

:D vi sålde såna på jobb (Glitter) som TS länka till i fuskpäls, fanns i vit, svart o brun. Tog slut direkt! Trodde fan inte vi skulle sälja några såna. :D :D

till TS: just den typen av mössa måste finnas överallt. Jag köpte en i samma modell fast stickade för ett par år sen för att ha i stallet o me hundarna. Stadium, HM, JC mm mm borde ha mössor. Tycker det är lite onödigt o betala flera hundra kr för en mössa. :tummenupp

Annars, gå till Glitter o kolla. Vi tar 199 kr för såna i fuskpäls. Tror du hade passat jätte bra i vit. :arsele :D:D:D

:D vi sålde såna på jobb (Glitter) som TS länka till i fuskpäls, fanns i vit, svart o brun. Tog slut direkt! Trodde fan inte vi skulle sälja några såna. :D :D

till TS: just den typen av mössa måste finnas överallt. Jag köpte en i samma modell fast stickade för ett par år sen för att ha i stallet o me hundarna. Stadium, HM, JC mm mm borde ha mössor. Tycker det är lite onödigt o betala flera hundra kr för en mössa. :tummenupp

Annars, gå till Glitter o kolla. Vi tar 199 kr för såna i fuskpäls. Tror du hade passat jätte bra i vit. :arsele :D:D:D

Ja jag får väl gå en runda bland butikerna och kolla.

Svart mössa med grått kaninskinn
ALLA STORLEKAR TILLFÄLLIGT SLUT :tummenupp
Men i alla fall ett bra tips! tackar!

Last edited:
Jag har en sån där fjällrävenmössa, och den är asbra! Varm som bara den blir man, hur bra som helst!:tummenupp Finns på bland annat naturkompaniet, antagligen andra outdooraffärer också.

Last edited:
Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...