Varm/Kallgarage

Headbanger

RockeR
Gick med
8 Jan 2005
Hoj
Suzuki SV1000S -03
Hallå

Vad har ni alla för kunskap/synpunkter hur man ska förvara hojjen under vintern?
Jag själv har inte tillgång till garage överhuvudtaget vilket ställer till med problem nu när kylan kommer. Jag har hållt på att raggat runt för att hitta garage, mest för att slippa betala någon dyr månadshyra hos någon firma.
Din MC tar väl runt 350 pix i månaden... känns onödigt.
Nu verkar jag iallafall få tillgång till ett garage men som tyvärr inte är uppvärmt..
Vad tycker ni om detta? Spelar det någon roll? Något som tar skada? Det låter ju bättre med varma utrymmen om man säger så men... är jag petig?

/Johan

Tar Din MC bara 350:- per månad för uppställning?

Kanske skulle säga upp mitt garage.

Headbanger skrev:
Hallå

Vad har ni alla för kunskap/synpunkter hur man ska förvara hojjen under vintern?
Jag själv har inte tillgång till garage överhuvudtaget vilket ställer till med problem nu när kylan kommer. Jag har hållt på att raggat runt för att hitta garage, mest för att slippa betala någon dyr månadshyra hos någon firma.
Din MC tar väl runt 350 pix i månaden... känns onödigt.
Nu verkar jag iallafall få tillgång till ett garage men som tyvärr inte är uppvärmt..
Vad tycker ni om detta? Spelar det någon roll? Något som tar skada? Det låter ju bättre med varma utrymmen om man säger så men... är jag petig?

/Johan

Har själv samma funderingar... Obehandlad aluminium brukar ju inte se så vackert ut efter kall vinterförvaring med växlande temp och luftfuktighet. :(

Qwerty skrev:
Tar Din MC bara 350:- per månad för uppställning?

Kanske skulle säga upp mitt garage.

Enligt hemsidan www.dinmc.se

VINTERFÖRVARING

Parkera din hoj HÄR i vinter!!
Den kommer stå varmt och i larmad lokal. Inte nog med det, vi kommer ladda ditt batteri, tvätta den efter sista höst turen och vid behov hjälper vi dig med service, däckbyte, trimning i bänken och vad som kan behövas inför kommande sommar.

Lite Vinter erbjudande i samband med förvaringen:

* 10% på reservdelar
* 50% på timdebetering för mekanikerarbete
* 50% på effektmätning i dynojet bänk= 250 kr

Allt detta till det förmånliga priset:

* 350:- /mån September - Februari
* 125:-/vecka Mars och framåt

Ring eller besök oss och fråga gärna någon ur personalen så hjälper vi dig.
--

Hade hojjen där förra vintern.. funkade väl men man har ju inte tillgång till den alls under denna tid.

Jag sitter och också och lurar på problemet. Har själv kallgarage här i norrort. Det värsta är väl när temperaturern skiftar mellan minus och plusgrader så att det bildas kondens vilket till slut kan orsaka korrision, rätta mig om jag har fel. Vad som händer inuti motorn vet jag ej. För övrigt kommer jag inte på några nackdelar, förutom däcken som kanske tar stryk (gummi vs kyla?). Fukt från marken kan man väl åtgärda med att lägga en presenning under.

Nyheter
Mälaren Runt fyller 40 år

Nu på lördagen den 15 augus...

Steve Holcombe klar för GGN!

Pressmeddelande 2026-08-10 ...

Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN