Varit otrogen?

Otrogen?


  • Antal röstningar
    0

Fabbe

Joy of a toy
Gick med
21 Apr 2004
Ort
Göteborg
Hoj
GSX-R 1000 K7
btw han har inga dolda bilder eller liknande i sin dator.
och jag har inte letat efter bilder i hans dator, jag surfar på den och använder den med mappar och filer och inget sånt skit finns på den.
Om du bara har bläddrat lite lätt i mappar, hur kan du då med all säkerhet säga att det inte finns något på datorn utan att ha SÖKT på ett eller annat sätt efter grejerna?
Ok om du bara använder den som "vanligt" med mina dokument, spara filer här o där. Bla bla bla.. Då har du knappast gått igenom hela burken.
Säger bara, antingen har man sökt igenom datorn och vet vad som inte finns där. Eller så har man ingen koll.

Bra att ni litar på varandra, men att drömma om annan än sin partner är inget konstigt. Absolut inget första steg till ett dyft.
Fantisera, får defineras innan man kan säga något om det. Fantisera som att gå på stan och bara slänga en tanke, "hennes kropp och..." är inget konstigt det heller.
Men att gå omkring och tänka på fantasierna för en lång tid är däremot värre.

Why bother? för vem, behöver du bevisa vad? Inser du inte att folk driver med dig och ju mer du skriver destå mer får du tillbaka.
Dra inte alla över en kam/kant(eller hur var det nu :va) :tummenupp
 

lidali

Freeeeee!
Gick med
26 Jul 2007
Ort
Solna
Hoj
2001 Ducati 750 Sport
Det var mycket snack sen inatt när jag la in något och jag har ärligt talat mumsat i mig alla åsikter:)


såhär känner jag:
om nu min pojkvän skulle drömma om andra skulle jag som person inte kunna känna mig tillräcklig för honom. både sexuellt och emotionellt.
det skulle störta mitt redan skadade självförtroende och jag skulle må allmänt dåligt.
Som du säger själv, det har med ditt självförtroende att göra. Och jag är helt övertygat om att vissa män verkligen inte ens tänker på andra kvinnor (och då snackar jag inte om Jörgen!).

otrohet har enligt mig olika nivåer och att fantisera är nivå ett

Som jag sa förr, så är man "bara" otrogen när sin pojk/flickvän tycker det. Det är du själv som sätter ribban på otrohet mot din partner.

Jag har aldrig varit med om det men det finns tillräckligt många som har ett bra förhållande där tom båda har en "älskare". Bara båda två är överens att det är ok, så är man inte ens då otrogen medan Speedgirls kille redan är otrogen när han skulle tänka på en annan tjej. Några extremer. Och det är inget hån mot dig Speedgirl, men känner man sig så, så är det så.

Jag vill också säga något om det där med fina bilder och filmer på datorn. Utan att behöva leta, så VET jag att mitt ex inte hade något. Han var helt enkelt inte intresserad i det över huvudtaget. Han kollade inte in andra tjejer på stan heller, det var jag som brukade säga: Fyfan, såg du den där häcken? Den skulle man ju inte säga nej till. (Nej jag är inte ens bi, men visst kan man tycka tjejer är fina fast man är tjej). Då brukade hans svar vara: "Va?? Var?? Fan, jag ser ju aldrig sånt själv! Tur jag har dig, men jag missade..."
Det är otroligt olika mellan alla.

Tycker det är rätt roligt att min nuvarande kille visst uppmärksammar sånt (slipper jag peka jämt), men det vill inte säga att han skulle föredra henne över mig eller ta steget från tanken till handling. Och DÄR är skillnaden för min del.

Och jag skulle tro på min pojkvän om vad han än säger över ALLA ER HÄR för han ljuger aldrig. Coolt va:)

Och lite extra till Speedgirl:
- Stå på dig
- Jag tycker inte du är naiv (i alla fall inte på ett dåligt sätt), men då måste jag erkänna att vissa kallar mig det ibland också:)
- Du borde skita lite mer i vad andra tycker och tänker, bara du vet själv vad som är bra eller dåligt för din del.

Vad är det för övrigt för fel med ".jpg och filmer" och varför är dom alltid associerade med män?
 
Last edited:

Xyron

Jag var snabbare förr
Gick med
12 Jul 2005
Ort
Piteå
Hoj
GsxrT 1000 -03
Ehum va, hade inte du varit otrogen mot ditt x? Då är jag mera svinaktig som myser med en helt okänd killes tjej, än dig som varit otrogen mot en du varit tillsammans med?

Ja det låter helt logiskt. :näsblod



Nu tar vi två steg tillbaka. Jag har alltså inte haft en tjej som har gjort något med en annan kille. Utan jag var den andra killen alltså.

Fast du kanske tog det som ett exempel bara? Isf är vi ju överens. :)

Jodå inget illa menat mot dig, bara ett exempel :pannkyss
 

ADA

ADA
Gick med
30 Oct 2005
Ort
Stockholm
Hoj
FireBlade 97 & YZ450F-03
Störtsköööön tråd denna.
Till alla 14isar kan jag bara säga.När ni en dag fyllt 35 så tänk tillbaka på allt ni sagt i denna tråd och garva åt er själva.Det finns en anledning till att allt fler människor skiljer sig.
Jag har många i min bekantskap som lever ensamma idag och har varit/blivit utsatta för otrohet.De är alla överens om att det var bara slutet på en dålig relation.
En polare har som talessätt att "det man inte får hemma skaffar man ute".Typ dom där 12 spisarna.
En annan polare brukar säga att ""brewdar är människor dom med fast en sämre sort".
Samma kille brukar säga " vore det inte för den där jävla speldosan skulle jag bo ihop med en polare".
Bägge är idag frånskilda och har varit på andra sidan flertalet gånger.
Det tragiska i kråksången var att deras fruar sae presic som SpeedGirl att deras män ALDRIG skulle göra nåt sånt.
Live and learn är mitt moto.Eller som A Bundy skulle sagt " Life´s a bitch, first you marry one then you die".
 

GuW

Version 1.1
Gick med
30 Jul 2004
Ort
Nej
Hoj
Ja
Fan är det bara jag som tänker på Marit Paulsen när jag har sex?

Men så kan jag hålla på i flera timmar också!
400px-Marit_Paulsen.jpg
 

husabergrobin

Ny medlem
Gick med
22 Aug 2004
Ort
meken
Hoj
speed triple 955,minicross 4hjuling can am outlander 800 r xtp ,minmoto
ja tyvärr en gång,men inget jag gör om,mådde piss efteråt,var på fyllan för ganska länge sedan och tänkte mig inte för,säkert 15 år sedan så jag hoppas gud har förlåtit mig nu....:rolleyes:
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
Som du säger själv, det har med ditt självförtroende att göra. Och jag är helt övertygat om att vissa män verkligen inte ens tänker på andra kvinnor (och då snackar jag inte om Jörgen!).


Jag är ledsen men: ALLA heterosexuella killar gör det, kanske inte jämt (ibland är det ju hockey-VM) men för det mesta. De flesta tjejer gör det dessutom oxå efter de jag har pratat med om det.

Som jag sa förr, så är man "bara" otrogen när sin pojk/flickvän tycker det. Det är du själv som sätter ribban på otrohet mot din partner.

Ehm nu är jag inte med. Så du påstår alltså att om du å jag skulle ha ihop det och du tycker att otrogenhet är att spana på andra tjejer, då ÄR jag otrogen om jag gör det? :va
Jag tycker du har helt åt helvete fel. Otrogen är man när man själv tycker att man är det. Har man sen inte vett att hålla sig med marginal borta ifrån vad man själv tycker är otrogenhet, ja då får man skylla sig själv. När man börjar leva efter andras tänk och tycke då är man inte långt ifrån Knutby incidenten, om du förstår vad jag menar.

Och jag skulle tro på min pojkvän om vad han än säger över ALLA ER HÄR för han ljuger aldrig. Coolt va:)

Den dagen verkligheten åker ikapp dig så hoppas jag att du har hjälm på dig ;)

Vad är det för övrigt för fel med ".jpg och filmer" och varför är dom alltid associerade med män?

Det är dom inte.
 

Agile

Äddsjail
Gick med
12 Jan 2006
Ort
Sthlm
Hoj
Dieselkombi AKA Doris
Man är otrogen när du har gjort något som "den bättre halvan" anser är otrohet.

Så tyvärr har jag varit det en gång eftersom jag inte fattade att hans uppfattningar var annorlunda än mina (och eftersom jag inte fattade då att det är den andra som faktiskt sätter gränserna på det och inte jag själv!).

När det gäller om det är "snyggt" eller inte att göra vad som helst med någon som är upptagen. Det är väl ansvaret för den som är upptagen att INTE vara otrogen. Är det däremot en kompis flick/pojkvän så är man igentligen otrogen mot kompissen. Så det är absolut inte snyggt. Dom får väl göra slut först då:)


"Så tyvärr har jag varit det en gång eftersom jag inte fattade att hans uppfattningar var annorlunda än mina..."

Här låter det ungefär som att du inte fattade att han inte tyckte det var ok att du låg i trappan på en fest med hans bästa polare FAST ni aldrig hånglade.. (Hoppas att det inte var så, men associationstråden är gömd)
 

Empa123

Ny medlem
Gick med
2 Apr 2008
Ort
SKellefteå
Hoj
1992,Gsxr, Suzuki
ha ha ha

A Bundy skulle sagt " Life´s a bitch, first you marry one then you die".

fan så bra. Ser skiten än på tv :D
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
Det var mycket snack sen inatt när jag la in något och jag har ärligt talat mumsat i mig alla åsikter:)



Som du säger själv, det har med ditt självförtroende att göra. Och jag är helt övertygat om att vissa män verkligen inte ens tänker på andra kvinnor (och då snackar jag inte om Jörgen!).



Som jag sa förr, så är man "bara" otrogen när sin pojk/flickvän tycker det. Det är du själv som sätter ribban på otrohet mot din partner.

Jag har aldrig varit med om det men det finns tillräckligt många som har ett bra förhållande där tom båda har en "älskare". Bara båda två är överens att det är ok, så är man inte ens då otrogen medan Speedgirls kille redan är otrogen när han skulle tänka på en annan tjej. Några extremer. Och det är inget hån mot dig Speedgirl, men känner man sig så, så är det så.

Jag vill också säga något om det där med fina bilder och filmer på datorn. Utan att behöva leta, så VET jag att mitt ex inte hade något. Han var helt enkelt inte intresserad i det över huvudtaget. Han kollade inte in andra tjejer på stan heller, det var jag som brukade säga: Fyfan, såg du den där häcken? Den skulle man ju inte säga nej till. (Nej jag är inte ens bi, men visst kan man tycka tjejer är fina fast man är tjej). Då brukade hans svar vara: "Va?? Var?? Fan, jag ser ju aldrig sånt själv! Tur jag har dig, men jag missade..."
Det är otroligt olika mellan alla.

Tycker det är rätt roligt att min nuvarande kille visst uppmärksammar sånt (slipper jag peka jämt), men det vill inte säga att han skulle föredra henne över mig eller ta steget från tanken till handling. Och DÄR är skillnaden för min del.

Och jag skulle tro på min pojkvän om vad han än säger över ALLA ER HÄR för han ljuger aldrig. Coolt va:)

Och lite extra till Speedgirl:
- Stå på dig
- Jag tycker inte du är naiv (i alla fall inte på ett dåligt sätt), men då måste jag erkänna att vissa kallar mig det ibland också:)
- Du borde skita lite mer i vad andra tycker och tänker, bara du vet själv vad som är bra eller dåligt för din del.

Vad är det för övrigt för fel med ".jpg och filmer" och varför är dom alltid associerade med män?


tack så mycket för ditt inlägg. du förstår precis hur jag menar och du verkar ha samma tilltro och förhållande till din kille som jag har till min.
min kille är helt enkelt inte heller intresserad av andra tjejer, han tittar inte heller på dem på stan eller dylikt. ibland är det jag som kan säga: oj va hon va söt och antingen håller han med eller inte.

så visst finns det såna killar som inte drömmer och fantiserar om andra tjejer. men det är nog ovanligt.
och som du själv sa, otrohet är en väldigt personlig definition. alla tycker olika men så länge man är överens i förhållandet vad som gäller så är allt okej ju.

:krama
 

Stuff

GRATTIS AIK TILL TRIPPELN!
Gick med
22 Jul 2005
Ort
Stockholm
Hoj
En tråkig men praktisk

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
tack så mycket för ditt inlägg. du förstår precis hur jag menar och du verkar ha samma tilltro och förhållande till din kille som jag har till min.
min kille är helt enkelt inte heller intresserad av andra tjejer, han tittar inte heller på dem på stan eller dylikt. ibland är det jag som kan säga: oj va hon va söt och antingen håller han med eller inte.

så visst finns det såna killar som inte drömmer och fantiserar om andra tjejer. men det är nog ovanligt.
och som du själv sa, otrohet är en väldigt personlig definition. alla tycker olika men så länge man är överens i förhållandet vad som gäller så är allt okej ju.

:krama

Men, jösses..

Jag tänkte jag skulle låta bli men kan inte hålla mig..

Alltså.. Jag skall försöka göra det enkelt för dig så du verkligen förstår..

1. Du är rätt anal och tycker att om man tittar/tänker/fantiserar på/om andra när man är i ett förhållande så är man otrogen.

2. Din kille gillar dig och vill uppenbarligen vara med dig. Han vet även om att du är anal ang. otrohetsfrågan och att din självkänsla inte är världsbäst.

1 + 2 = 3

3. Du får en kille som, naturligtvis, inte pratar med dig om de här grejerna för han vet vilket jävla liv det kommer att bli.
 

Dreggel

Alltid politiskt inkorrekt
Gick med
9 Jun 2007
Ort
Bromma
Hoj
Suzuki GSXR750 1993/95, Suzuki GSXR1000 K6
3. Du får en kille som, naturligtvis, inte pratar med dig om de här grejerna för han vet vilket jävla liv det kommer att bli.

4. Du börjar ana oro för att din kille verkar dölja något. Det gnager och gnager. Vad håller han på med egentligen? Har han en annan vi sidan om? Svartsjukan kommer krypande..

= Förhållandet går åt helvete pga nyutvecklad sjuklig svartsjuka...av den fina anledningen att DU trodde dig veta vad han tänkte.

Jag har själv varit i precis den situation själv mer än en gång.
 

Speedgirl

Ducatislyna
Gick med
7 Sep 2006
Ort
Skåneland med Tazadar
Hoj
Ducati 848 -10
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt er killar som skriver så mycket om hur jag är och om hur min kille tänker osv.
ja vad ska jag säga men jag visste inte att tankeläsning förekom eller ens kunde utföras men ni verkar ju vara ena riktiga experter!! :)

jag skiter nu fullständigt i vad ni skriver, ni känner inte mig eller min kille.
det har jag ju märkt.
någon skrev att det skulle bli ett jävla liv om han berättade för mig att han drömmer om andra. svar nej! jag är inte en tjej som bråkar.

men skit samma! jag pallar inte lägga mer tid på denna lönlösa tråd längre.
ha ett bra liv och fortsätt fantisera och drömma om ni vill.

kram på er!
 

Biturbo

Min går i etthundra!
Gick med
29 Aug 2003
Ort
08 en stund till
Hoj
KTM LC4
jag vet inte om jag ska skratta eller gråta åt er killar som skriver så mycket om hur jag är och om hur min kille tänker osv.
ja vad ska jag säga men jag visste inte att tankeläsning förekom eller ens kunde utföras men ni verkar ju vara ena riktiga experter!! :)

jag skiter nu fullständigt i vad ni skriver, ni känner inte mig eller min kille.
det har jag ju märkt.
någon skrev att det skulle bli ett jävla liv om han berättade för mig att han drömmer om andra. svar nej! jag är inte en tjej som bråkar.

men skit samma! jag pallar inte lägga mer tid på denna lönlösa tråd längre.
ha ett bra liv och fortsätt fantisera och drömma om ni vill.

kram på er!

Jo. jag kan efter 30+ år anse mig som hyffsat kompetent i ämnet hur killar, rent generellt, fungerar. Hur många års erfarenhet har du? Ser du inte heller ett mönster här i hur vi killar säger att vi fungerar? Självklart KAN det finnas undantag även om det förefaller otroligt.

Är det vi som är tankeläsare? Är det inte du som påstår dig veta att inte din pojkvän inte tänker på andra? Jag baserar mina påståenden med väldigt många år av erfarenhet.

Så du är inte tjejen som bråkar? Så du skulle inte bråka med din kille om han var otrogen då? Jo. Jag antog det. Därför, om han har lite hjärna, så håller han ju tyst. Logiskt, eller hur?
 
Nyheter
Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Top