lakehillracing2
Kim Lifvenborg #22
NU har jag varit i Spanien och tränat med min nya honda.
Resan till Spanien tog långt tid och va tråkig, den tog ungefär 2 dygn. Vi kom fram på torsdag kvällen runt kl 10 så vi gick och la oss ganska tidigt.
Fredagn så började vi att packa ut och ställa iårdning allt, sen va de dags att köra. Vi hade inte gjort iådning Hondan så jag körde inte den, jag fick istället köra min aprilia standard de känndes väl ganska bra, kanske lite för bra. Jag började hänga på Johan Bengtsson med sin aprilia sp250 i några vara tills jag satsade på att köra om honom i en 90 graders kruva, de slutade med att båda krashade. Jag klarade mig bra med Johan va de värre med han hade fått hjärdskakning eller något och ont i armbågen, så han kunde inte köra mer på de tränings lägret
.Dagen efter Lördagen så kunde jag köra med Hondan så de va bara att sätta igång att körain den. I början känndes de lite konstigt och vingligt med de gick steg efter steg. Mot slutet av dagen börjades de kännas ganska bra. På söndan så va de bara ut och köra i början på morgonen så känndes de segt och lite stelt med de släppte efter en stund. Senare framåt dagen så började de gå lite fortare och de kändes bra. När dagen började gå mot sitt slut så va de dags att pack och köra vidare mot Catargena. Vi packade ihop och sen åkte vi. På måndag morronen gick jag och pappa och anmälde mig. Första passet så hade jag inte haft några däck värmare så däcken va kalla och jag va tvungen att värma däck, då tycket dom som höll i banangaragemanget att jag köre för sakt och tog in mig. Så jag fick köra i en annan grupp. De va samma sak där som de va på den andra banan Funte Alamo, de kändes konstigt i början men sen lite bättre i slutet. Men den banan är lite speciell, de känns som att den lurar en i in bromsningarna, man tror att man ska bromsa men när man gör de så visar de sig senare att man kunde bromsa 50m efter.
Resan till Spanien tog långt tid och va tråkig, den tog ungefär 2 dygn. Vi kom fram på torsdag kvällen runt kl 10 så vi gick och la oss ganska tidigt.
Fredagn så började vi att packa ut och ställa iårdning allt, sen va de dags att köra. Vi hade inte gjort iådning Hondan så jag körde inte den, jag fick istället köra min aprilia standard de känndes väl ganska bra, kanske lite för bra. Jag började hänga på Johan Bengtsson med sin aprilia sp250 i några vara tills jag satsade på att köra om honom i en 90 graders kruva, de slutade med att båda krashade. Jag klarade mig bra med Johan va de värre med han hade fått hjärdskakning eller något och ont i armbågen, så han kunde inte köra mer på de tränings lägret