variabla hastighetsgränser

Vilket jävlä skitförslag, då kan dom ju sänka hastigheten till 70 på motorvägen bara för att det råkar regna och vara mycket trafik, Och som kompensation så höjer dom till 120 när det är torrt och bilfritt och alla ändå kör 150!. Nää förslaget är bra om dom höjer till minst 150 när det är torrt och lite rafik annars får det vara då man i alla fall blir av med lappen om man kör 200 när det är torrt och bilfritt!. :mad:

Det bästa av allt var väll att det var endast en liten snutt på E6:an som skulle få möjlighet till 120. Gissningsvis vid kalasväder och folktomt.
Annars tycker jag att det är en lysande idé, varför ska man inte få köra fortare när det är torrt och fint jämfört med om det är blixthalka. Det gäller bara att det utnyttjas på ett bra sätt.

"Men konstapeln, det stog en högre hastighet på skylten när JAG passerade... kan det vara nåt temporärt fel på skylten tro?"

rerell skrev:
"Men konstapeln, det stog en högre hastighet på skylten när JAG passerade... kan det vara nåt temporärt fel på skylten tro?"

HAHAHA! klockren undanflykt.. "för mig stog det faktiskt 210. nej men va säger du... 120.. nej... jag tror bestämmt att det stog 210" :D

Om någon hackar sig in o ändrar skyltarna till 300, kan man fällas för fortkörning då?

i slutändan ska ni se att hastigheterna blir lägre än idag. De smyger in sånt här skit.
Så låter det som om 120 minsan var en otrolig fart med dagen moderna fordon, knappt nån kan hålla sig på vägen.
Sen kan de väl plötsligt sänka farten och så rullar farbror blå fram med laserpistolen.

F. Y. I. Det spelar mindre roll vad det står på skyltarna än vad som står i... vad fan var det nu... nåt register. Läste om en snubbe som åkte dit för fortkörning på en 50-sträcka, men han klurade fram ett papper där det stod att det var 70 i ca 50 meter efter 50-skylten så han gick fri. :tummenupp

Hur dom löser det med variabla hastighetsskyltar vet jag dock inte. Vet faktiskt inte ens om det var en sann historia... :rolleyes:

Jo, dom försöker väl smyga in något nytt och lura oss....så att hastigheterna blir lägre i sin helhet istället för högre

Men det där med att hacka skyltarna tycker jag lät som en bra ide :tummenupp

:rock :rock :rock

supernaut skrev:
Jag har alltid ansett att begränsningen är variabel. :crash

Ja, skyltarna är väll bara rekomenderad hastighet??? :p

Åkte en sprillans ny Saab 95 aero igår. Frågade varför han körde så j***a långsamt, vi hade faktiskt brottom. :fakta
Ehe, han höll 140 på Motorvägen. Kändes INGEN skillnad att ligga i 50 eller 140 med den bilen!!!
Och inte hördes det heller.
Hmm, min bil låter mycket snabbare... :D

En detektor i asfalten kan inte ersätta sunt förnuft när det gäller vilken hastighet som är nödvändig. Särskilt dimmiga dagar med låga temperaturer eller fläckvis frost på vägbanan. På MC gäller det ju att avläsa vägbanan om man ska klara sig, tror att folk kommer att lita på de här skyltarna alltför blint.

Bättre med en 110-skylt sommarhalvåret och en 90-skylt vinterhalvåret. Kör man 30+ får man ta risken att lappen kan ryka och när det är nödvändigt att köra saktare av någon anledning ska man lita på rutinen och inte nån automatjusterad skylt.

/Martin

*/ ?>
Nyheter
Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

BMW R 12 G/S – ännu bättre med Wunderlich

Tysk precision möter äkta G...

Vinn en batteriladdare från CTEK

I samarbete med CTEK har vi...

Video: KTM 1390 Super Adventure S EVO!