Vari kan felet ligga? Gaffel.

SVooSh

Kör för lite
Gick med
11 May 2004
Hoj
RF 900R
För några veckor sedan tänkte jag att jag skulle lära mig att slanga, desvärre gav jag upp då jag fick ett hårt nedslag med icke nämnda kropsdelar halft mosade. :huvet
Efter nedslaget har jag märkt att det kommer ett gnisslande ljud i låga farter (1-2km/h) från plasten där hastighetsmätarvajern går in i navet. Det ligger nu även en mycket fin film med olja på gaffelbenen när den gungats lite. Och som grädde på moset tycker jag att hojjen vibrerar mer nu speciellt runt 200km/h, det sistnämnda kan ioförsig helt bero på inbillning.
Hoj: SV650S så klart.

Vad kan jag ha ställt till med?

Antagligen har packboxen i framgaffeln gått. :(
Om det var en ordentlig smäll kan jag tänka mig att även navet fick sig en smäll och då måste bytas.
Ta det försiktig i fortsättningen!

Mogge70 skrev:
Antagligen har packboxen i framgaffeln gått. :(
Om det var en ordentlig smäll kan jag tänka mig att även navet fick sig en smäll och då måste bytas.
Ta det försiktig i fortsättningen!

Jo packboxarna bör jag ju byta ut. Men om det nu är så avancerat som navet är det då skadligt för mcn om jag kör med den innan jag lagar det?
Ska besikta om en vecka, upptäcker dom sånna fel då? Tänkte så jag är säker på att jag inte lagar något som är helt.

Jag skulle nog byta så fort som möjligt så att ingenting mer går sönder.
Rulla på hjulet och lyssna om det knasstrar eller kommer något missljud från lagret. Gör det de så skulle jag inte köra så mycket mer innan jag bytt.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...