arnoldsson skrev:Jo det är en känslig fråga!!! Du har rätt i att det knappt är nån som bryr sig om man beslutar att skjuta en närgången älg! Det har hänt ett par gånger här i trakten... En liten, väldigt lite notis i lokaltidningen bara...
Tackar.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
arnoldsson skrev:Jo det är en känslig fråga!!! Du har rätt i att det knappt är nån som bryr sig om man beslutar att skjuta en närgången älg! Det har hänt ett par gånger här i trakten... En liten, väldigt lite notis i lokaltidningen bara...
Olsson skrev:2449437Spöken är påhitt vargen är verklig.
Olsson skrev:Beträffande utrotning av djur så trodde jag att det gått fram att jag inte är intresserad av att utrota någon djurart.
Markus skrev:Varför hatar så många landsortsbor och jägare varg mer än fästing, älg, björn eller andra faktiskt för människor farliga djur?
Klabbe85 skrev:2450063Är ju alltid lika kul att höra asfaltsbarn som aldrig har sett några vilda djur annat än på tv uttala sig om jakt och viltvård!
Markus skrev:2450359Vad är det för kul med det? Du kan nog tänkas ha en och annan åsikt om något fenomen som utspelar sig på ett ställe du sällan befinner dig på, helt irrelevant.
Markus skrev:2447271Det måste finnas ett mellanting mellan obildad varghatare och rabiat djurrättsaktivist, jag tror det.
Varför hatar ingen björnen, den är ju trots allt farlig på riktigt.

arnoldsson skrev:2448009
Kan bara avsluta med att jag själv är jägare men sysslar inte med jakt utan viltvård. Det är något som helt försvunnit idag.
/Henric

Ulf W skrev:2448056Det är ju det som är problemet redan nu, anledningen till att rovdjuren kommer in i samhällena är för att det inte finns nåt att äta ute i skogen. Vargen är inte så mycket för blåbär...
Problemet med hela rovdjursdebatten är att det är omöjligt att få en del att begripa att det inte kan finnas enbart rovdjur, det måste även finnas djur som dessa kan jaga och äta. Vilket det inte gör...
Mona skrev:2450615Det undrar jag också!? Men det måste väl bero på att i alla sagor är björnar snälla; Bamse, Nalle Puh, Mors lilla Olle etc. Men för vargen är det tvärt om..
Mona skrev:2450615
Inskickat av arnoldsson
Kan bara avsluta med att jag själv är jägare men sysslar inte med jakt utan viltvård. Det är något som helt försvunnit idag.
/Henric
Klockrent!
.
Kajan skrev:2450605
Vad det galler hundar o far sa ar det inte bara i pengar utan all tid och kanslomassiga kostnader som spelar in. Lite empati tack!
6) Jagarna kan jaga ngn annastans! slapp inte ut hunden i skogen!
var da? Zoo? Vad ar poangen med hund om man inte kan ga skogen med den?
juha01 skrev:2451109
Sådana saker är svåra att kommentera sig ur!
Markus skrev:2451140Ja, sådant ignorerar varghatarna. Jag frågade i ett tidigt skede hur man ser på att fler få rivs av jakthundar än av varg, har du sett något svar?
juha01 skrev:2451109Såg just på TV att det är flera ggr vanligare att jägaren vådaskjuter sin hund till döds än att ett rovdjur tar den...
Olsson skrev:2451145
Kolla mitt fjärde inlägg i tråden
juha01 skrev:2451214Och med det vill du säga?
juha01 skrev:2451109Såg just på TV att det är flera ggr vanligare att jägaren vådaskjuter sin hund till döds än att ett rovdjur tar den...
Kajan skrev:2451355
Jag efterlyser en vettig rovdjurs strategi med kontrollerad avskjutning och storre spridning i landet.
Olsson skrev:2451392Eftersom det är djur vi pratar om så befinner dom sig där dom tycker det passar så att sprida ut dom blir nog ganska svårt.
Lord Adrian skrev:2451521Till alla er som ondgör er över vargarna...Vet nån av er när en människa sist blev dödad av varg i Sverige? (möjligt att det redan står i tråden, orkade inte läsa allt)
Svaret är 1830talet...vet inte med säkerhet att det stämmer, men ändock.
Kajan skrev:2451546Händer inte så ofta tror jag. Typ hundra år sen??![]()
Har hänt lite oftare i kanada men värst är nog farbror björn som ger sig in i städerna ibland.
|
|
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027
Brembos nya carboceramiska ... |
|
Ducati lanserar Desmo450 EDS
Ducati lanserar Desmo450 ED... |
|
|
|
Custom Bike Show 2026
I år var det 52a gången Cus... |
|
|
Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!
Med en månad kvar är det gl... |
|
|
Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp
I motorvärlden finns det ha... |
|
|
Inga mirakelbatterier ändå?
Rabalder kring Verge: Har s... |
|
|
Custom Bike Show på lördag!
På Sveriges nationaldag, nu... |
|
|
Bilder från DGR 2026
Den 17 maj kördes The Disti... |
|
|
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige
PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,... |
|
|
Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!
Det är med glädje vi pratar... |