Varg hemma i trädgården

2fast4hjo skrev:
2239190 :banana Nu har, tro det eller ej, vargen siktats vid gärdet hemma, , detta trodde man aldrig. :banana Vittnen vart jag, 2fast4some och en granne.

Hästarna vart väldigt oroliga men rådjuren på gärdet mumsade lugnt vidare *knasiga saker de där* :3freak

SGT!!!

honkiie skrev:
1699162 Om jag är ute i skogen är jag knappast rädd för björnar eller andra djur men om jag ser en så avlägsnar jag mig snarast, alla djur blir väl ganska arga om man är i närheten av ungarna. Vet många som blivit jagade av uppretade älgar då dom råkat vara för nära :gnissla

Jag har blivit biten i ryggen av en älg som jagade mig. Kom undan med blotta förskräckelsen....... :gnissla Älgar är rätt stora när det kommer nära.

Hamnade i diskussion med en äkta varghatare nyligen, det går inte att förstå för sådana som mig hur mycket de hatar vargen. De tar deras hundar tyckte han, om man skulle utrota älgen så att ingen skulle få in älg i kupén så skulle man rädda massor med människoliv men det tyckte han var en dålig idé för "det går inte att jämföra". Frågade också om han tyckte man skulle hugga ner alla träd i sverige eftersom x personer varje år dör under en rotvälta, men sedan blev stämningen så ansträngd så jag pratade med någon annan istället. :)

Markus skrev:

En del vet inte vad dom pratar om. Men om man bortser från alla varghatar extremister så finns det faktiskt människor som har problem med vilda djur och det gäller inte bara varg och björn utan även älgar och vildsvin etc som blir FÖR närgångna. Lika väl som man skjuter älgen som har bosatt sig i ett villaområde borde man få skjuta vargen som käkar upp ens får, djur som djur.
Problemet är att så fort det blir ett rovdjur så ska dom inte röras.

Lilla_Tingeling skrev:
1696782 På lokalradion hade dom sagt att det setts en björn i Tierp idag. I ett villakvarter i utkanten av Tierp. Undra om det e sant... :va
Det har juh funnits björn i närheten av Tierp för nåt år sen.

// Lena

Björn ända ner i Skåne! :skrämd

Olsson skrev:
2241557
Problemet är att så fort det blir ett rovdjur med ytterst reglerad stam eller till och med ett fridlöst djur så får man inte skjuta det utan särskilda omständigheter eller tillstånd.

Så ja, nu blev det närmre sanningen. :tungan

2fast4hjo skrev:
1696599 Har hittills bara lyckats ta kort på ett rådjuskid men ack så söt. Inte konstigt att de trivs "hemma". Stora gärden, mycket skog och tillgång till vatten via Göta Kanal :lol

Titta! -Bambi!
Dom går att äta. :kulspruta

2fast4hjo skrev:
2244187 :rullandeu :ar oavsett art :kulspruta man inte på :fatta!
Asch... Dom blir större dom med... -Bara att vänta några månader. :tungan
Jag är själv jägare, så jag vet att man måste vänta till hösten när dom växt till sig.
Då däremot, är det ungarna man skjuter först, sedan mamman.

Blev väckt av en älg på lördagsmorgonen. Låg och sov så sött i stugan när hela skiten börjar skaka. Undrar stillsamt vad som händer och går mot fönstret. Då ser jag en älgko trava iväg mot skogsbrynet. Tydligen var timmerstugans knutar fina att klia sig mot.

N.Blomqvist skrev:
2242926 Titta! -Bambi!
Dom går att äta. :kulspruta

Min då femåriga dotter fick frågan av en bekant:
...men Bambi kan man väl inte äta?

- Joho då! Man måste bara ta av den skinnet först!
:hihi

Btw så hittade jag vargspår runt dagis i vintras...
känns väl lite sådär faktiskt.

Fixx_ skrev:
2245490 Min då femåriga dotter fick frågan av en bekant:
...men Bambi kan man väl inte äta?

- Joho då! Man måste bara ta av den skinnet först!
:hihi

Btw så hittade jag vargspår runt dagis i vintras...
känns väl lite sådär faktiskt.

Hahaha! :hihi
-Såååå bra!

Lite skillnad mot dom flesta barn som verkar leva i skyddad verkstad och tror att allt kött ursprungligen kommer från kyldisken i affären.

Back