Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
juha01 skrev:Det roliga är ju alla människor som är rädda för varg/björn. Det hypas upp i media som om det var det farligaste som skulle kunna hända... Hur många blir attakerade av vargar och björnar varje år (som först inte har provat att skjuta lite på dom först..)? Hur många dör inte av getingstick varje år?
I värmland byggde dom tom vargsäkra busskurer...
Edit. Är en f.d skogsmulle.
Fotrally skrev:Lyrestad ligger![]()
Vet inte hur björnarna i göteborg är men här uppe så tycker ve det är bäst man aktar sig.juha01 skrev:Det roliga är ju alla människor som är rädda för varg/björn. Det hypas upp i media som om det var det farligaste som skulle kunna hända... Hur många blir attakerade av vargar och björnar varje år (som först inte har provat att skjuta lite på dom först..)? Hur många dör inte av getingstick varje år?
I värmland byggde dom tom vargsäkra busskurer...
Edit. Är en f.d skogsmulle.
Jo, men det är ju en viss skillnad på att respektera och vara rädd för. Finns ingen vettig anledning att springa omkring och vara rädd för varken varg eller björn. Så länge man respekterar djurens vilja att sköta sitt utan inblandning av nyfika människor så behöver man inte vara rädd för att bli attackerad.honkiie skrev:Vet inte hur björnarna i göteborg är men här uppe så tycker ve det är bäst man aktar sig.
honkiie skrev:Vet inte hur björnarna i göteborg är men här uppe så tycker ve det är bäst man aktar sig.
Om jag är ute i skogen är jag knappast rädd för björnar eller andra djur men om jag ser en så avlägsnar jag mig snarast, alla djur blir väl ganska arga om man är i närheten av ungarna. Vet många som blivit jagade av uppretade älgar då dom råkat vara för närajuha01 skrev:Kommer själv från dalarnatrakterna där det finns gott om björn och varg, men ingen man behöver vara rädd för. Det är få förunnat att se både björn och varv eftersom dom är så skygga. Däremot skulle jag inte vilja stöta på en skadeskjuten björn i skogen, eller komma mellan mamman och ungarna!
Var hemma för en dryg månad sen och plockade lite svamp, då jag såg ett träd med färska rivspår från två meters höjd och ner till backen. Björn? Ja...
honkiie skrev:Om jag är ute i skogen är jag knappast rädd för björnar eller andra djur men om jag ser en så avlägsnar jag mig snarast, alla djur blir väl ganska arga om man är i närheten av ungarna. Vet många som blivit jagade av uppretade älgar då dom råkat vara för nära![]()
![]() |
Dags att boka in Gotland Ring!
Upplev magiska Gotland Ring... |
![]() |
Öppet hus på Rapido MCK Stockholm
Lördag den 17 maj bjuds det... |
![]() |
Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025
Yamahas TRACER 7 och TRACER... |
![]() |
Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT
Yamaha har presenterat 2025... |