Varför?

Racercukel

Ny medlem
Gick med
3 Jul 2005
Hoj
Yamaha R6 -06-
Hej!

Har en liten undran bara, varför säljer man sin motorcykel efter bara 300mil eller liknande. Man ser det i en del annonser, vad tycker ni andra blir man inte lite skeptisk när den är inkörd precis?

Racercukel skrev:
Hej!

Har en liten undran bara, varför säljer man sin motorcykel efter bara 300mil eller liknande. Man ser det i en del annonser, vad tycker ni andra blir man inte lite skeptisk när den är inkörd precis?
Det kan ju vara så att man inte passade ihop med hojen. Man kanske är för lång så man sitter dåligt och får ont. Då är det inte kul att köra. Eller så var det inte lika kul som man trott att det skulle vara. Och då är det en dyr hobby om det inte är kul.

Det är nog många som köper hojar för att det är coolt, impa på småflickor vid korvmojen osv. Sen ledsnar dom och säljer iväg, eller så inser dom att det faktiskt kostar multum att äga en litershoj och har inte råd att ha kvar den.
Men det är klart, visst blir man skeptisk mot hojar som går 100-150 mil per år...

Jag hoppas verkligen att det finns sådana cyklar. Min nyinköpta cykel ska ha rullat 310 mil och det är en 00'a. :eek:

Min Fazer -01:a har gått 300 mil (eller var det 200?) och den köpte jag ny. Jag har inte tid att köra helt enkelt. Jobb och familj tar upp för mycket tid.

Men icke att jag gör mig av med den! Fazern är den bästa hojen (till mig iaf..) jag nånsin provat så nåt hojbyte blir det inte. Jag har aldrig varit hojlös och tror inte jag kan heller, men om jag varit mer rationell och sett ekvationen 19' hel/hel-20 körda mil -05 i ett nyktert ljus så skulle jag egentligen gjort mig av med den och helt slutat köra.

Så, hade jag varit en vettig människa så hade det funnits en annons på en Fazer -01 med 300 (eller var det 200?) mil på mätaren.

Nu påstår jag inte att jag är vettig men det finns folk som är. Har jag hört.

pilsner

Kan vara nån som ville vara ball med stor sportshoj, men kunde inte hantera den, skrämde sig själv och blev rädd

(det är då man ser skinställ, hjälm och stövlarna säljs tillsammans med hojen)

:D

Jag sålde min husa efter jag kört 135mil, köpte den ny.
Det var min första hoj, märkte att kemin inte stämde mellan oss.
Byta olja, ställa ventiler mm mm.
Så jag tänkte efter på vad jag hade för krav på en hoj.
Den uppfyllde egentligen inga av mina kriterier.
Det är lätt att förhasta sig. :tummenupp

fart freak skrev:
Kan vara nån som ville vara ball med stor sportshoj, men kunde inte hantera den, skrämde sig själv och blev rädd

Med bromsränder också kanske? :lol

fart freak skrev:

Jag har skit svårt för att förstå detta med att bli skrämd altså =) Men jag förstår att det finns folk som blir det, vissa av oss kanske inte har den spärren.

Calmanders skrev:
Med bromsränder också kanske? :lol

:hihi
och bitmärken på insidan av hjälmen!

det som är kul är att dessa personer ofta köper matchande utrustning i samma färgskala som hojens färger.... alltid lite kul med dessa fjollor som tycker det är viktigast hur man ser ut än hur man kör!

Agryl skrev:
lag har skit svårt för att förstå detta med att bli skrämd altså =) Men jag förstår att det finns folk som blir det, vissa av oss kanske inte har den spärren

Saknas nåt i vår gemtrappa (hissen går inte hela vägen upp tydligen!)

Last edited:
Argyle skrev:
Jag har skit svårt för att förstå detta med att bli skrämd altså =) Men jag förstår att det finns folk som blir det, vissa av oss kanske inte har den spärren.

En nära döden upplevelse i hög fart kan räcka för att någon inser att de inte vill att barnen ska växa upp med bara mamma (eller papsen).

Alt.
Nära vän(er) dör i en MC relaterad olycka.

När man är 20 är man odödlig.
När man är 30 vet man (tyvärr)bättre... :död

Jag kör ca 4000-5000 mil om året (Bil + MC) och anledningar till att sluta köra hoj ser jag varje dag... :lol
Som tur är stänger min hjärna av samtidigt som jag startar hojen, annars hade jag f-n inte vågat köra på vanliga vägar... :gnissla

Nyheter
Nya Chief Vintage Sturgis

I samband med 86:e Sturgis ...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda