Varför vill jag ha en moppe?

morecore

Håll i hatten!
Gick med
21 Oct 2003
Ort
Halmstad
Hoj
Triumph street triple RX
För nått år sedan började poliser här hård-bevaka moppedister vad det gäller olovling körning, trimning m.m här i luleå.
Jävla ungar tänkte jag.

Satt och väntade på bussen hem från jobbet idag, mitt i Luleå city. På de 7minuterna jag väntade, såg jag tre stycken olika moppe-kids lägga långa och jävligt höga whelies, sakta och snyggt, den ena efter den andra...

Varför vill jag ha en moppe??
 
ha ha köp en moto o brassa till jobet istället, grabbarna i hallen lär ju skratta ihjäl sig om du kommer på moppe

hoabstinensen har stigit dig åt huvet
 
Köp en motard ! Om pengarna tillåter dvs ..

100 gånger roligare , än att köra en trimmad moppe jag lovar dig att du inte kommer ångra dig ! ;) :tummenupp
 
En gammal offroad med gatudäck är väl att föredra.......funkar bra att lattja med och det gör inget om man "tappar" den i backen.
 
Men man kan ju göra annat än att avundas dessa 15åringar och deras skills.
Kanske lite med 50cc, men en sportig 125 scooter vore inte dumt.
hade man innte haft vinter halva året hade det varit skitkul med en sån...
 
Neej köp ingen moppe för fasen, det rör sej ju knappt framåt!
Håller med dom två innan bättre o satsa på gammal offroad eller motard:tummenupp
 
Syrrans grabb är helt brutalt bra på att köra på bakhjulet. Man blir fan less när man ser han komma åkandes på alla möjliga sätt på scootern/moppen.
 
En mountainbike kan vara en bra grej att lattja med också!
Slanga och göra stoppies....bra att hitta balanspunkten med.
En sådan vågar man t.o.m. hoppa med!!!!

Sorry....glömde bort att den inte har motor :rolleyes:
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top