Varför vill den inte?

Så byte insugsgummit så den gick lite bättre. Men problemet kvarstår. Monterade dit air-duct'sen men det gick knappt att köra. Under färden testade jag att hålla handen framför air-duct'sen. Inte så att jag täckte den utan bara framför så inte så mycket vind trycks in, och då gick den o köra så man kom hem.
Monterade tillbaks så som jag hade innan air-duct'sen sattes dit o då gick det genast att komma upp i 180-200km/h. Ska testa att bygga "ögonlappar" framför luftburkshålen o se ifall den kanske går bättre. Inte så att hålet blir mindre eller täcker nåt utan endast mot fartvinden.

Hur menar du ställa chocken?

Då du satte tillbaka airductsen monterade du även tillbaka den lilla slangen som går från förgasararna och fram till luftintaget, utan den så går hojen skit. Den slangen ska skapa mottryck i förgasaren mot luften som trycks in i luftburken från andra hållet. På min 7:a går denna slang in i luftburken istället.
 
Här har du en bild så vet du vilka slangar jag menar.
 

Bifogat

  • zx9r.JPG
    zx9r.JPG
    38.1 KB · Visningar: 110
ZX vet vilka slangar du menar, De har alltid suttit kvar men är något avkapade. Ska kika på dessa slangar och se ifall det kommit nå skit i dem eller om de sitter i kläm eller liknande.
 
Av egen erfarenhet vet jag att dessa slangar måste vara riktade framåt så luften kommer in riktigt. Hade mina hängande rakt ner på min förra hoj provade att rikta dem framåt medans jag åkte och hojen stack som en "raket" då.

Annnars kan du slå till på dessa. Sätt på lösa filter och med dessa förgasare får du en gasrespons som heter duga samt klappret från trottlarna på tomgång gör att man får ståpäls.
Kolla bara om säljaren kan skicka till Sverige innan du köper om du skulle vara intresserad. Jag har såna här på min och skulle aldrig byta tillbaks till orginal igen.

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/FCR-...008QQitemZ180257924689QQrdZ1QQsspagenameZWDVW
 
Last edited:
kopplade loss dessa slangar, i mitten av dem finns det nån sorts filter av nåt slag. Blåste i dem o det rann ut en massa rödbrun vätska och lite små skit bla. en död fluga. Hojen går jävligt bra nu från start upp till 150, därefter släpper man gasen o gasar igen vill den inte riktigt :S börjar bluddra o har för sig. Fan vad irriterad man är, moterat loss allt flera ggr nu :( utan att skiten vill gå riktigt.
Vad kan detta bluddrande bero på? går så jävla bra i låga farter. Allt under 100km/h
 
Dessa filter ska sitta där, förhindrar att du får in en massa skit i förgasarna. Det du kan göra som många andra har gjort mig själv inkluderat är att ta bort den där ventilen eller vad man ska kalla det som sitter uppepå ventilkåpan och plugga de två slangar som kommer upp från ventilkåpan och går in i denna ventil. Det som blir över då är den lilla slangen från förgasaren, sätt ett y-rör där och se till att slangarna har fritt framåt. Vill du inte ha air-ductsen monterade är nog den enklaste lösningen ett set med flatslide förgasare, tro mig jag vet av erfarenhet av detta problem.

Att den går bra under 100km/tim beror nog på att det inte är så stort tryck i luftburken. Kolla om den går bra upp till den hastigheten oavsett växel du har.Ifall felet är varvrelaterat eller fartrelaterat.
 
Last edited:
Det sjuka är att den gick as bra innan, hajar inte varför den vart som den vart nu :S
 
Idag när jag körde hem från lunda låg jag i 130km/h+ och då började den bluddra igen, testade att täppa igen en av dessa mindre slangar med ett finger och då gick den gensat mycket bättre, släppte o då började den bluddra igen :S kanske ska göra hålet lite mindre eller täppa igen ena. Ska testa mig fram lite imorn :) men det känns som jag hittat problemet. Innan gick det trögt efter 180km/h nu kom jag enkelt upp till 190km/h men vågade inte gasa mer då jag bara körde med en hand o den andra handen pillade jag i slangen.
 
Skulle det inte gå att fimpa airductsen ? Sätta en täckplåt eller nån form av snorkel en bit ifrån , så du inte har fartvind rätt in i luftburken ? Då blir ju luft"trycket" konstant o förgasarna blir enklare att ställa in. För tänker man efter så har man inte så stor nytta av luffarturbo på en streetfighter...:)
 
Skulle det inte gå att fimpa airductsen ? Sätta en täckplåt eller nån form av snorkel en bit ifrån , så du inte har fartvind rätt in i luftburken ? Då blir ju luft"trycket" konstant o förgasarna blir enklare att ställa in. För tänker man efter så har man inte så stor nytta av luffarturbo på en streetfighter...:)

har inte airductsen monterade, utan det sitter två andra smala slangar som leder till förgasaren och det är dessa som spökar. förklarade ovan att när jag sätter fingret för ena så går hojen som en raket, men tar jag bort fingret så börjar den bluddra o gå konstigt igen. detta enbart i höga farter. Men det börjar kännas som jag hittar felet så jag ska testa mig fram imorn så återkommer jag med hur det gick.
 
Har man inte air-ductsen monterade måste man kompensera de små slangarna till rätt diam mot de andra luftintagen om man har en annan dimension på de rören. Kan vara lite kinkigt att ställa in. Nästan så att du skulle ha ett vred med en kulkoppling på den lilla slangen som du kunde ställa in exakt luftmängd..
 
Okej, vart ligger luftskruven? så man inte går o skruvar om allt på hojen.
 
Sitter i framkant under förgasarna. Kan vara svårt att komma åt, näst intill omöjligt utan att ta bort förgasarbryggan.
 
okej :S ska se vad jag hinner med innan kl 17.00. då måste den vara körklar så jag ska hinna möta upp gänget o åka till barkarby
 
Tja, hoppas du loser problemet.

Sjalv finner jag traden mycket lustig, da du pratar om att kopa begagnade gummin (livsfarligt, och aven lite ackligt ma jag saga) och aven att kora och pilla pa slangen samtidigt... :tuttar

Lessen for mitt OT-inlagg.
Lycka till!
 
Tja, hoppas du loser problemet.

Sjalv finner jag traden mycket lustig, da du pratar om att kopa begagnade gummin (livsfarligt, och aven lite ackligt ma jag saga) och aven att kora och pilla pa slangen samtidigt... :tuttar

Lessen for mitt OT-inlagg.
Lycka till!

haha, jag är en äklig typ kan inget göra:tungan
 
Då var mitt problem löst :) Täppte igen den vänstra smala slangen från förgasarna och nu går hojen kanon :) testade att minska hålet men det hjälpte inte.
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top