Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Jag kommer aldrig byta ner mig till en 1000cc![]()
Så jag tycker att det är lite löjligt att klaga på bottendraget hos 600 kubikarna
.
Hur kan det bli löjligt? En 600 levererar hästarna vid ett betydligt högre varv än alla 1000 rad och v-tvin. Körbarhet.
Hästar = toppfart
hög effekt vid låga varv = accerelation.
Testa.
Det är ju min åsikt, kanske för att jag inte kört någon 1000 kubikare än? Jag säger ju att draget är NOG på en 600 jämfört med annat som finns i trafiken, piskar många fordon på gatan på låga varv tom. Men det är ju klart att man lär ju klaga på skiten efter att man kört 1L hoj. Men det beror på vad för referenspunkt man har - jag jämför med bilar.
Hög effekt vid höga varv levererar också acceleration![]()
Det är ju min åsikt, kanske för att jag inte kört någon 1000 kubikare än? Jag säger ju att draget är NOG på en 600 jämfört med annat som finns i trafiken, piskar många fordon på gatan på låga varv tom. Men det är ju klart att man lär ju klaga på skiten efter att man kört 1L hoj. Men det beror på vad för referenspunkt man har - jag jämför med bilar.
Hög effekt vid höga varv levererar också acceleration![]()
kanske för att 600cc e för 18-20åringar![]()
![]()
visst...för bana e nog en 600cc rolig på...men jobbigt om man haft 1000 cc tidigare...
Nej det är klart, du är fullt nöjd med spola ner 120" för lika många hästar. På veven. En bra dag.
( vid det här laget vet du att jag menar väl )
Hur kan det bli löjligt? En 600 levererar hästarna vid ett betydligt högre varv än alla 1000 rad och v-tvin. Körbarhet.
Hästar = toppfart
hög effekt vid låga varv = accerelation.
Testa.
Jag vill ha en literhoj (eller större) med ~100 pållar och en vridmomentkurva som en Scania diesel
Sa någon GSX?
OjAlla vill ha störst. Så enkelt är det. Förutom vi som har så stora att vi aldrig behöver känna oss osäkra eller fundera på om den räcker till.
Nästan alla som tycker 600cc räcker har aldrig kört en 1000cc Jag vet! jag tyckte lika själv tills jag testat![]()
Well, jag har en likadan hoj som du(r1-02) och en cbr600rr-05 och sexhundran är roligare på alla punkter motorljud, bromsar, kurvegenskaper dessutom så var det ett dött lopp rakt fram mellan min fd trajja 675 och r1-an så jag vet inte riktigt vad du menar med ditt inlägg![]()
Hade en 600RR -05 tidigare och tycker r1an är dubbelt så rolig hoj.. men smaken är kanske som baken.. Visst på bana hade jag valt 600an men på gatan så saknar man vridet.. Visst många verkar gilla att ligga på 14k rpm men vill man ha en mer gatvänlig hoj så är 1000cc oslagbart tycker jag!
Det har du rätt i smaken är som bajjan, för mig är roligt förknippat med bana och köra hårt, men kan tänka mig att en 1000cc är bättre att skjutsa med och leka på bakbananen med....köra på gata är roligt om man har tagit en tablett E och helt plötsligt ser bilarna ut som muffins och snuten bakom ser ut som en discokulatalar dock ej av egen erfarenhet
![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |