Varför varvar inte min hoj över 7000?

Jag åkte en sväng förbi Gefle MC igår eftermiddag och fick höra av Häggen att grabben som hade köpt hans gamla hoj hade ELDAT upp den när han försökte starta hojen för första gången och förgasarna nyste till.

HA EN BRANDSLÄCKARE I NÄRHETEN!

Startgas luktar gott också också blir man väldigt lung och snäll av det :banana :banana :3freak[/QUOTE]

:rofl :rofl

Tack för alla bra tips. Ska försöka stiga upp tidigt imorgon å kolla så jag kanske hinner ut å köra lite innan det blir för kallt. har lite mera kött på benen nu iaf.[/QUOTE]

SuckaRobbe skrev:
... Var en polare som snacka om nåt som kallades accpump att den kanske inte var rätt.
Saken e den att jag har bytt motor men använder samma förgasare som till den andra.(exakt samma motor). Kan ju tänkas att jag har fått någon slang fel.
För det första: Vilken årsmodell gäller det och vilka fuggar? De flesta (alla?)med vakuumfuggar har inte accpumpar.

För det andra: Har du ordning på vakuumslangen till kranen? (som sagt jag vet ju inte årsmodell så frågan kanske utgår). Fram t.o.m. -95 är Suz 750 beroende av vakuum för att öppna kranen. Dock finns det ett PRI-läge som gör att kranen alltid är öppen. Om du har missat att koppla på slangen och dessutom ställt kranen i PRI så får du kanske en motor som går på 3 på låga varvtal.

Har du kollat vilken cyl som inte går på låga varv? Kallstarta, låt den gå på 3 cyl och kolla vilket grenrör som endast blir fesljummet.

Fixat

Nu har jag varit å meckat. Har inte haft tid tidigare efersom jag jobbar som däcksmontör. Å alla kommer på en gång :kocko

Ja men iaf. Problemet var att en slang hade vridit sig så det inte kom någon luft igenom. Går inte riktigt rent på låga nu istället. Men det borde väl bli avhjälpt med en synkning av förgasarna. E glad att det var så lindrigt den här gången. Hoppas fan på sol imorgon, så man kan fara ut å gasa lite. Höll på skita ner mig idag när nålen gick över 10 tusen. Vet inte om det e jag som e ovan efter vintern. Men jag tyckte den spätta iväg mycket bättre än förra maskin. Fanns en tendens till hjullyft när jag slängde i 3:an. Hände aldrig förut.

Ja jag e glad iaf :yoparty

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...