Varför välja Ducati.

Först måste jag få märkesskrika lite.
Ducce bla bla bla BÄST bla bla LJUDET bla bla känsla bla bla Köp med hjärta bla bla.

Så.. Nu har jag fått det ur systemet.

För 80 lax finns det ju en del duccar att välja på. Även natuurligtvis många hojar av andra märken också för den delen. Jag betalade 81´ för min för 3 år sedan och är fortfarande nöjd med den. Polaren hade sin R1 i två år innan han var trött på den. Inte för att det var en dålig hoj, inte alls, men det var framförallt försäkringen som knäckte.

De få fördelar som ducce har är utstrålning, exklusivitet och en personlighet i varje hoj.
Vad gäller effekt, vikt och prestanda finns det alltid det som är värre. Hur mycket utnyttjar man egentligen? Fundera på det och jämför. Gärna med provkörning.

Lycka till med köpet.
 
stooner skrev:
http://www2.blocket.se/view/2199960.htm?l=0&c=1&city=0
http://www2.blocket.se/view/2247955.htm?l=0&c=1&city=0

Satt och läste lite på blocket då en fråga poppade upp i huvudet, dessa två hojjar ligger ungefär lika i pris men jag kan inte komma fram till varför man skulle välja en sju år äldre cykel. Ja jag vet det finns märkesfanatiker och Duccen låter ganska gott men det känns inte som om det är argument nog. Kanske lite billigare försäkring och mindre värdeminskning skulle kunna vara anledningen men ändå så måste jag konstatera att Gixxern borde vara ohyggligt mycket bättre. Kanske något som har någon bättre förklaring som kan övertyga mig eller handlar allt bara om ren galenskap.

...du kan ju börja med att provköra båda cyklarna och sedan utgå från det. Jag vet vad du lär välja :tummenupp
 
Du behöver inte ens kolla på duccen på blocket, den är krockad, han försökte dölja bulurna i rören till styrhuvudet med tejp, han svor på att den inte var krockad, :)

Sen luktar där bensin vid ett fäste till tanken (ser dit tvingad ut) och där är fuktigt...

Så den är skrot.... Tyvärr för den var jävligt snygg för övrigt...

Han e oseriös, blev stressad när jag ville plocka av kåpor och sånt...

PeGe skrev:
well...
Just den där Duccen skulle jag passa mig lite för...
Låter lite för bra för att vara bra, om man säger så.
Har snackat med killen å det är en gammal hoj som gått som racehoj i staterna, sedan importerats till sverige osv...
Tydligen så ska kåporna vara bytta pga att de sprack då han låg å mosade i 250 UTAN att gå om kull... Yeah, right... :kocko
Dessutom så har den varit trimmad, har fått mätarna bytta osv, så det är inte helt lätt att kolla vad som stämmer...
Nu ska ju inte jag sitta å avråda nån att köpa denna, men det kändes inte seriöst då jag snackade med honom.

Den KAN vara fin å bra å allt möjligt... Men som sagt. Känslan...

Orkar inte berätta än en gång varför man ska köra Ducce gentemot Japs. Valet är fritt. Köp med hjärtat!

Måste finnas anledning till varför så många som en gång förälskat sig i en Ducce blir märket trogna livet ut... :tummenupp
 
Bj.O.rn skrev:
Hähä..

916 är enligt bike inte så kvalitativ.. Gärry är ett R1-fucko, så enkelt är det!

Nåväl, hojen har mycket riktigt tävlats med i staterna, Kenta Jacobson är den "skyldige", han tävlade den en säsong i Vera tror jag.. Bor numera hemma i Norrköping igen. Han tog hem den som flyttgods efter det äventyret. Det sitter tror jag fortfarande en del heta bitar på sen den tiden, från fast by Ferracci..

/B

Var det inte dessutom så att han highsidade den där hojen riktigt duktigt?

Och vad Bike säger tar jag med en lastbil salt... :arsele
 
Tack för tipsen dock är det inte så att jag är i bytartagen, tror jag ialla fall, utan min R1 -98 duger gått ett tag till. Frågan dök bara upp i huvudet när jag kikade på annonserna men kanske hindrar det någon till ett dåligt köp då tydligen den cykeln inte var så bra.Jag har faktiskt aldrig provkört en Ducce främst för att prisnivån inte varit rätt för mig. Att man inte klarar av att tygla alla hästkrafter man har känns ganska ointressant för mig bara man gillar hojjen . Själv har jag gått från en TLR där jag älskade motorn men ite kom överrens med chassit vidare till en GSXR 750 -99 där jag kände precis tvärt om, till en R1.
 
diesafe skrev:
Var det inte dessutom så att han highsidade den där hojen riktigt duktigt?

Och vad Bike säger tar jag med en lastbil salt... :arsele

Han höll mycket riktigt på att slå ihjäl sig i staterna, banorna där är inte bra..

Vad jag vet blev det en hel del plock att få ihop det igen, men den var schysst sist jag såg den har jag för mig..

Om hojen varit indragen i nån vurpa på senare tid vet jag ej..

/B
 
nja

Jag har testat 2 Duccar. En 750SS och en 748SP.
Gilla inte någon av dom.

Du kan utan tvekan förvänta dig sämre kvalité och sämre pulver än motsvarande japse-hoj. Designen var snygg när 748 kom men sedan har de andra hojarna kopierat och hunnit ikapp.
Det två-cyl hjudet var inget som föll mig i smaken heller.

Kort sagt, du får en sämre hoj för mer pengar. Men antingen älskar man ducce eller så hatar man ducce.
 
Kim78 skrev:
Kort sagt, du får en sämre hoj för mer pengar. Men antingen älskar man ducce eller så hatar man ducce.

Konstigt.. jag tycker lagom bra om Ducati, varken hatar eller älskar dom. :näsblod
 
sleven skrev:
300 mil från ny... Den läckte olja!!!!! :fatta!

Lungt o fint inkörd.... eller ett måndagsex.... häder ju alla... min gixxer 750 -01 rasade innan första service... så har man lite otur så...... men garantin e ju bra o ha :)
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top