Varför tror folk att de kan få så högt pris för beg hoj?

sjobas

Ny medlem
Gick med
19 Oct 2006
Ort
Boden
Hoj
gsx-r1000 k3
låt höra vad ni tycker är ett skäligt pris för en gsxr1000 k3 1000mil i närmaste nyskick?
 

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
snabb koll på blocket så ligger gixxer -03 runt 50k ... inte kollat mil eller läst annonserna ... men vipps där har du ditt marknadspris ... fanns nån för 37k åxå ... är det skäligt ?

Så för en 2003'a gsxr1000 är ett skäligt begpris ca 50000 kronor
 

Sordid

professionell sjörövare
Gick med
29 Dec 2007
Ort
på gatan i en skokartong
Hoj
KTM 690 SMC -10
jag förstår inte varför man måste gråta som en 3 åring om det. men köp ny hoj från handlarna då om ni tycker begagnatpriserna e alldeles för höga. ärligt talat förstår jag inte hur man kan bli så sur. finns alltid folk som har för höga priser och tvärtom finns det dom som ringer o erbjuder dig en opel från 1980 mot din nya hoj, finns personer till allt och alla tänker olika att tro att alla tänker som du själv gör e att övervärdera dig själv.
 

Storfot

Torque of The Devil
Gick med
11 Oct 2009
Ort
Wall-Entuna
Hoj
TL1000R
Priset är ju sällan omöjligt att rubba på blocket så jag förstår inte problemet, försök pruta med säljaren om du vill istället.
Sen har privatpersonernas annonser oftast mer saker som nya pipor, mappning och annat som kostar extra som handlarna oftast inte har med i priset.
 

TFK

Ny medlem
Gick med
15 Aug 2003
Ort
Strängnäs
Hoj
KTM 990 SMR, KTM 450 SXF Motard, GasGas EC300
Trådar där det gnälls över höga begpriser är ett tydligt vårtecken...
 

fiffe

Ny medlem
Gick med
20 Aug 2010
Ort
Ukraina och ibland Borås eller GBG
Hoj
SÅLD honda cbr1000rr bmw r1200gs adventure 2010
Det kan ha att göra lite med var i landet man säljer. I norr är det mindre köpkraft mot söder. Samma sak som när man köper maskiner. Lättare att pruta från en norrlänning då efterfrågan inte är lika stor där uppe. Hobby fordon av alla slag står sig bra i pris.
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
Har sålt min hoj och just nu ute efter nytt! Men tycker att utbudet är lite halvtaskigt nu med.
Sporthoj/Sportigate nakenhoj 600-1000cc tänkte lägga max 50´000. Ju nyare ju bättre...
Jag har igentligen ingen bråska och vet att man troligtvis gör bäst i att vänta 1-2 månader, då utbudet är större, samt att de anonnser som varit ute länge börjar sänkas... Men man är ju samtidigt rätt sugen att köpa eftersom det känns bättre att köpa nu så man hinner kolla över hojen ordenligt innan man börjar köra.
Svår avvägning det där...
 

IQ

Gudomlig sporthojare
Gick med
30 Sep 2004
Ort
Västervik
Hoj
F800
När jag skulle sälja min förra hoj (som var näst lägst prissatt i sverige och minst mil) så fick jag lite intressanta bytesobjekt...
CBR929 (5XXX mil, omlackad) 45´, Triump Daytona 08 (1500mil) 95´!,mm :7peta.
Blev ingen byte utan sålde min klart billigt för att nu kunna leta nytt i stället.
 

VS

Gudomlig sporthojare
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Boden
Hoj
Da Buzz

Pisken

Gudomlig sporthojare
Gick med
29 Jul 2011
Ort
Norrort
Hoj
Triumph Speed Triple RS 2019
Håller med dig helt! Och de e inte bara privatpersoner med begade som har fel priser... Ja letar lite TDM 900 eller BMW F800ST.

Kolla denna handlaren som vill ha 79 lök för en 2011 (0 mil) när en splång ny 2012 kostar 79 900?
http://www.blocket.se/jonkoping/Yamaha_TDM900_A_ABS_Fabriksny_5_ars_Garanti_38330537.htm?ca=1_9&w=3

mm den handlaren måste vara helt puckad ... bäst å ringa han på måndag ! :mad:
2011'an är väll åxå "splång ny" ?? :va fattade jag det som iaf ... vänta ett år till och om dom inte blitt av med 2011'an då så kostar den nog typ 77,900 ... fortfarande ny ... å ett år till så e den nere i 75 jämt !

Varför KÖPER du då inte den nya 2012'an som bara e 900 spänn dyrare ?? eller om du ÄR sugen å en 2011 ring å kolla med handlaren,kanske finns prutläge ?

Min B-king har samma garantier och grejjer som en 2011(jag köpte den 2011) fast årsmodellen är en 2009 ... även priset var krftigt reducerat ..... men det handlade om en hoj som stått osåld i 3 år inte bara ett...
 

damv

OjOj va de svängeer
Gick med
5 Oct 2004
Ort
stockholm
Hoj
Yamaha R1 50th
Många som sätter ut sin mc, båt, bil, ja rolig a prylar över lag till försäljning gör det inte i avsikt att sälja
Det kan vara för att kolla av marknaden, går det så går det.
Påtryckningar hemifrån kan tystas med att man satt ut den, att sedan ingen kommer och köper till det begärda priset
beror ju bara på att köparna inte fattar värdet på den finfina prylen. Då slutar det med att ägaren "måste" behålla
och ha roligt en stund till utan tjat från partners.
Begagnade prylar ska vara prissatta till en nivå som ger försäljning inom ett par tre veckor annars begärs det för mycket.
Prylar som är rätt prissatta hittar snabbt ny ägare. Men vissa har tid att vänta:hihi
 
Nyheter
Bike kör Stark Varg på GGN 2.0!

I veckan blev det klart att...

Transportstyrelsen siktar på höjda avgifter

Transportstyrelsen har medd...

Insektsfaunan hårt drabbad efter nedläggningen av Järva MK:s motorbana

Efter nedläggningen av Järv...

Ny R1 Race och R1 GYTR

Pressrelease från Yamaha ...

Paul Edmondson ny chef för Triumph Racing Enduro Team

Motorsportlegenden och fler...

Miguel Oliveira klar för Yamaha

Miguel Oliveira och Lin Jar...

Suzuki utvecklar döda-vinkeln-kamerasystem

En ny patentansökan har avs...

BMW köper Suzuki-data – nästa steg MotoGP?

Sedan en tid har olika rykt...

HRC och Repsol avslutar samarbete

Efter 30 års samarbete på d...

MV Agusta utvecklar ny trecylindrig motor

MV Agusta har officiellt be...

Top