Varför svarar aldrig mc-handlare i telefonen?

Vilken firma är det :va du kan pm:a svaret...

Det är inte så att du har ringt under lunchtid :va

(har bara skummat igenom tråden)

Edit...att stå i tfnkö får man idag oftast räkna med vart man än ringer..vårdcentralen, telefonbolag, försäkringsbolag för att bara nämna några..

Last edited:
Liwa1 skrev:
Nu måste jag bara säga....tänk till lite på det du skrev ;)

Skulle du uppskatta att ringa en mc-handlar som ska boka tid för din hoj på service som inte vet hur lång tid en 1000 mila service tar, vad det kostar, vet knappt vad som ingår i en service och bokar den en dag där han tror att verkstaden hinner med och sen när du ska hämta hojen är den inte klar för att den personen som inte har kunskap inte hade koll på att det tog längre tid och att man inte kan boka 17 jobb samma dag.

Att lämna lappar till redan hårt överhoppad annan personal är ju att sätta mer käppar i hjulet och stanna upp dom än mera.

Man behöver ju inte gå till ytterligheter. Man kan anställa sommarjobbare som vet på ett ungefär hur lång tid en service tar, att man inte kan boka in 17 jobb på en dag etc.

Så självklart skulle jag inte uppskatta en butik som har klåpare anställda - sommarjobbare såväl som ordninarie - lika lite som jag uppskattar butiker som inte svarar öht i telefonen!

Liwa1 skrev:
Öh och samlar på hög massor frågor som ord personal ska svara på sedan och det hinner dom ju med just då...
Samt teletjäns (callcenter) och andra är ju billiga...

Service kostar även personlig, men kunden verkar vilja ha det så om vi ska följa inläggen, frågorna på högen får man ta i mån av tid men man vill ju sälja också, brukar maila om det är något jag funderar över, är det bråttom så åker jag direkt.

Nitrous skrev:
Jag tycker mig se att det finns riktiga experter och proffs här :tomten

Ni borde öppna butik själva eftersom ni har svaren som ingen annan verkar kunna tillämpa. Starta upp nåt nu och bli rika, till nästa säsong har ni alla sveriges hojåkare som kunder eftersom Ni vet hur man ger service och hanterar personal.

Saken är Biff, jag ska handla av Er nästa år :)

/Nitrous

Jag har haft egen butik i databranschen. Vid högtryck anställde vi tempfolk och/eller anlitade en telefonpassningstjänst.

Och när man bor på landet är det inte så himla enkelt att "åka till butiken" eller "välja en butik där man känner sig nöjd". Jag kan inte åka 10 mil för att fråga om min grej jag beställt kommit, eller vilja boka en servicetid, och när jag kommer dit visar det sig att de har lunchstängt! Jag kan heller inte välja och vraka bland handlarna i och med att det finns typ två stycken inom en 20milaradie.

2fast4hjo skrev:
Vilken firma är det :va du kan pm:a svaret...

Det är inte så att du har ringt under lunchtid :va

(har bara skummat igenom tråden)

Ingen särskild firma - beteendet verkar gälla över hela branschen.

Nitrous skrev:
Jag tycker mig se att det finns riktiga experter och proffs här :tomten

Ni borde öppna butik själva eftersom ni har svaren som ingen annan verkar kunna tillämpa. Starta upp nåt nu och bli rika, till nästa säsong har ni alla sveriges hojåkare som kunder eftersom Ni vet hur man ger service och hanterar personal.

Saken är Biff, jag ska handla av Er nästa år :)

/Nitrous

Kanske skall jag ha en bit av den kängan ? :hihi

Skulle aldrig falla mig in att starta en butik själv,efter sammanlagt 12 års arbete med början i butik för att gå vidare med att medverka till uppbyggnaden en ny återförsäljarkedja,inköp till butiker och just nu etableringar av en ny varuhuskedja.

Så känns det som att jag kan säga att det inte är rätt väg att tjäna sina pengar på,speciellt inte i sverige.

*för mycket text som inte fyller något syfte*

:)

Last edited:
duckie skrev:

Har ringt och beställt saker från tre olika firmor (nämner inga namn) tycker absolut inte att det är ett problem att komma fram.

Att man får sitta i telefonkö i en halvtimme eller mer för att komma fram till en läkare tycker jag är lite värre :gnissla

Känner igen duckies problem, det kanske är mer utbrett häruppe där dom vet att man inte har nåt val :confused: Brukar dock lösa sig med ett besök hos firman.

2fast4hjo skrev:
Har ringt och beställt saker från tre olika firmor (nämner inga namn) tycker absolut inte att det är ett problem att komma fram.

Att man får sitta i telefonkö i en halvtimme eller mer för att komma fram till en läkare tycker jag är lite värre :gnissla

Har aldrig ringt till en läkare så om det kan jag inte uttala mig.

Men - som jag har skrivit i tråden så har jag heller aldrig kommit fram till en telefonkö hos mcbutik- signalerna bara ringer ut, liksom. Och nej, jag ringer inte under lunchtid. Idag tex har jag ringt ett hundratal samtal mellan 0800 och 1200 och kom till slut fram - samtalet var över på under en minut och servicetiden bokad och klar. (om bara några dagar vilket låter märkligt om de nu skulle ha så jävla mkt att göra så de inte hinner svara i tele.)

Långa farbron skrev:
Kanske skall jag ha en bit av den kängan ? :hihi

Skulle aldrig falla mig in att starta en butik själv,efter sammanlagt 12 års arbete med början i butik för att gå vidare med att medverka till uppbyggnaden en ny återförsäljarkedja,inköp till butiker och just nu etableringar av en ny varuhuskedja.

Så känns det som att jag kan säga att det inte är rätt väg att tjäna sina pengar på,speciellt inte i sverige.

:)

JO jag har även själv arbetat i butik, som butikschef, med butiksetablering tidigare i livet sammanlagt 10år.
Det är ett skitgöra och det går inte att ha 100% nöjda kunder, man gör så gott man kan givetvis med dom medel man har. Går affärerna så lysande med otroliga marginaler så finns det utrymme för ytterligare service som kanske mer personal eller personal avsatta för särskilda resurser.
I sverige funkar inte detta tyvärr, marginalerna och vinsten är inte så bra.
Titta på många dom såkallade "nätbutikerna" i den här branschen, min erfarenhet är att dom knappt besvarar mail trots att dom är en nätbutik (online-butik), då kan man snacka om dålig service.
Det vore att jämnföra med att gå till sin lokala handlare och ställa en fråga, säljaren på andra sidan disken står stum och svarar inte :7peta
Nätbutikerna verkar drivas som en bisyssla av många eftersom det inte är så bra vinst att det går att leva på.

Tillbaka till ämnet igen då,
Använd energin till att få tag på din mc-handlare istället för att slösa bort den i det här ämnet. Hade du skickat mailet till handlaren imorse så hade du kanske haft svaret nu utan besvär :)

/Nitrous

duckie skrev:

duckie, varför inte byta till en ducce? testa sen att ringa till biscaya motor. de är absolut inte billigast, men jävligt bra. eller halmstad-gustav för den delen.

Nitrous skrev:
JO jag har även själv arbetat i butik, som butikschef, med butiksetablering tidigare i livet sammanlagt 10år.
Det är ett skitgöra och det går inte att ha 100% nöjda kunder, man gör så gott man kan givetvis med dom medel man har. Går affärerna så lysande med otroliga marginaler så finns det utrymme för ytterligare service som kanske mer personal eller personal avsatta för särskilda resurser.
I sverige funkar inte detta tyvärr, marginalerna och vinsten är inte så bra.
Titta på många dom såkallade "nätbutikerna" i den här branschen, min erfarenhet är att dom knappt besvarar mail trots att dom är en nätbutik (online-butik), då kan man snacka om dålig service.
Det vore att jämnföra med att gå till sin lokala handlare och ställa en fråga, säljaren på andra sidan disken står stum och svarar inte :7peta
Nätbutikerna verkar drivas som en bisyssla av många eftersom det inte är så bra vinst att det går att leva på.

Tillbaka till ämnet igen då,
Använd energin till att få tag på din mc-handlare istället för att slösa bort den i det här ämnet. Hade du skickat mailet till handlaren imorse så hade du kanske haft svaret nu utan besvär :)

/Nitrous

Angånde nätbutiker så har jag haft genomgånde god erfarenheter av dom,har iofs bara beställt av större kända nätbutiker och säljare med många goda feedbacks på Ebay,naturligtvis kan dom inte svara på frågor som i en vanlig butik eller för den delen vissa på saker som är viktiga i samband med köpet av delar osv.

Men det hela beror ju också på vad man som kund vill ha av sin butik (nät eller vanlig)

Jag personligen vill "bara" köpa saker,rådgivnig eller problem runtomkring väljer jag att lösa med manualer eller att helt enkelt läsa på om problemet,löser jag det inte ändå så får jag kontakta kunniga kamrater.

Naturligtvis så har inte alla den möjlighten att kunna få hjälp av kamrater,då kan det vara tacksamt med hjälp den vägen.

Kalla mig gärna sur och fyrkantig om du vill :hihi

valmers skrev:
Försäljarens tre budord, (1) var ärlig, (2) håll vad du lovar och (3) erkänn när du gjort fel, verkar vara helt främmande för denna bransch.

Åk till Mellerud så får du helt revidera dina påståenden.
Den handraren åker jag till jämt. Alltid trevlig, alltid ärlig och erkänner fel.

Men det är som vanligt svårt med telefon. Han prioriterar kunder i affären och dom tar telefon när tid ges. Kan säga att telefonen verkar gå varm hela tiden. Även i affären får man vänta tills det blir sin tur men då får jag allt focus tills jag är klar. Tar det lång tid så ursäktar han sig och undrar om det går bra att vänta en stund till. Är väl enda handlaren/verkstaden i hela Dalsland med rejäl lokal så kundunderlag har han nog så det räcker och blir över. Ser ut som han har lika mycket att göra nu med ca 4-5 pers som när han var ensam.

(Skulle berörd person läsa detta så är det Ormet som krupit igen... :D )

Swedish Viper skrev:
Åk till Mellerud så får du helt revidera dina påståenden.
Den handraren åker jag till jämt. Alltid trevlig, alltid ärlig och erkänner fel.

Men det är som vanligt svårt med telefon. Han prioriterar kunder i affären och dom tar telefon när tid ges. Kan säga att telefonen verkar gå varm hela tiden. Även i affären får man vänta tills det blir sin tur men då får jag allt focus tills jag är klar. Tar det lång tid så ursäktar han sig och undrar om det går bra att vänta en stund till. Är väl enda handlaren/verkstaden i hela Dalsland med rejäl lokal så kundunderlag har han nog så det räcker och blir över. Ser ut som han har lika mycket att göra nu med ca 4-5 pers som när han var ensam.

(Skulle berörd person läsa detta så är det Ormet som krupit igen... :D )

Är det han som har en vit Duke stånde till salu ?

Långa farbron skrev:
Är det han som har en vit Duke stånde till salu ?

Vet inte, var nån vecka sen jag var där. Kikade inte runt så noga då. Stod som vanligt och dregglade över en Svart ZX10R. Liiite för dyr för mig, säkert lika dyr försäkring och så långa jag på den hade nog inte passat heller.

Den här tråden var roligare innan jag började läsa den.

Jag läste: ”Varför svarar MC-handledare aldrig i telefon?” och såg sedan att det var fröken handledare själv, duckie, som var upphovskvinnan. Och ja, jag är lättroad. :)

ja e no oxo dyslecktiker. som alla anndra skyler på.

ft skrev:
Den här tråden var roligare innan jag började läsa den.

Jag läste: ”Varför svarar MC-handledare aldrig i telefon?” och såg sedan att det var fröken handledare själv, duckie, som var upphovskvinnan. Och ja, jag är lättroad. :)

ja e no oxo dyslecktiker. som alla anndra skyler på.

Dom där förbannade handledarna :mad:

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...