Varför Stockholm?

Lartes

Lartes v1.02
Gick med
8 Mar 2003
Hoj
Borta
Varför bor man kvar i Stockholm?
Höga försäkringspremier & dyra bostäder är några negativa saker.
Men dessutom har jag precis skaffat nytt jobb och det är väll iofs kul.
MEN jag börjar inne i stan, stureplan, kl 09:00 på mornarna.

HUR faaan ska man palla sitta i bilköer (måste ha bilen med mig eftersom jag jobbar som utesäljare och därmed måste åka ut till kunderna med produkter och kataloger) ca 1-1,5timmar per dag??

Usch jag längtar verkligen iunte till imorgon när det bara är att sätta sig i bilen igen för att svära över varför det inte kan finnas vettiga transportleder in till stan.

Nån som har nått tipps på vad jag ska göra för att inte slå sönder bilens inredning imorrn?

//F.rustrerad

Alt 1: Parkera bilen inne istan och ta pendeltåg in dit under rusningstrafiken

Alt 2: Varför inte leverera kataloger med hoj?

Lartes skrev:
Varför bor man kvar i Stockholm?
Höga försäkringspremier & dyra bostäder är några negativa saker.
Men dessutom har jag precis skaffat nytt jobb och det är väll iofs kul.
MEN jag börjar inne i stan, stureplan, kl 09:00 på mornarna.

HUR faaan ska man palla sitta i bilköer (måste ha bilen med mig eftersom jag jobbar som utesäljare och därmed måste åka ut till kunderna med produkter och kataloger) ca 1-1,5timmar per dag??

Usch jag längtar verkligen iunte till imorgon när det bara är att sätta sig i bilen igen för att svära över varför det inte kan finnas vettiga transportleder in till stan.

Nån som har nått tipps på vad jag ska göra för att inte slå sönder bilens inredning imorrn?

//F.rustrerad

he he he låter inte så kul men skaffa dig en släpkärra till "moppen" eller en bud box :arsele KÖ= :banana

:7peta lycka till

Dom behöver inte en till jävel?? Söker jobb...
Lär dig alla små genvägar, då kan man kapa mycket tid! (iaf nåt som man lärde sig när man körde budbil:))

Eller parka bilen där inne och köra hoj in.

Kör tidigare och jobba undan, så kan du ta långlunch och sitta på en bänk vid Sveavägen/klaratunneln och njuta av ljudet från budhojar som drar i tunneln! :tummenupp :)

Jo visst kan jag köra hoj i viss utsträckning.
Men då måste jag få arslet :arsele ur vagnen först och köpa en hoj.
Dessutom uppskattas inte det av alla mina kunder, det uppfattas som "översittar" fasoner, eller vad man ska kalla det för.

Så just hoj alternativet kanske löser på sin höjd 5-10% av mina problem dagar....

Usch fy helvette för köer :zpy

Nisse: vilka fuskvägar har vi att välja på in till stan? :Bugar

Finns en annan lösning: flytta därifrån medan du fortfarande är vid de sunda vätskorna. Den där typen av jäktande tar kol på folk.

Blue skrev:
Kör tidigare och jobba undan, så kan du ta långlunch och sitta på en bänk vid Sveavägen/klaratunneln och njuta av ljudet från budhojar som drar i tunneln! :tummenupp :)

Det är ett bra alternativ.
Fst det är lite tradigt att sitta från 0700 till 0900 ensam utan att ha nått att göra... :huvet

gör som jag! kör där det finns plats för bilen! väggrenen, bussfiler och cykelbanor är klockrena att ta sig fram på!

berggren_martin skrev:
Finns en annan lösning: flytta därifrån medan du fortfarande är vid de sunda vätskorna. Den där typen av jäktande tar kol på folk.

Fixar du ett liknande jobb till mig uppe hos dig kommer jag på 2dagar :tummenupp :Bugar

Mcbudet skrev:
gör som jag! kör där det finns plats för bilen! väggrenen, bussfiler och cykelbanor är klockrena att ta sig fram på!

När ska du hänga med ut och visa mig alla knep? :Bugar

Lartes skrev:
Det är ett bra alternativ.
Fst det är lite tradigt att sitta från 0700 till 0900 ensam utan att ha nått att göra... :huvet

Det är ju på modet att ha DVD-spelare i bilen! :tummenupp Kan nog lösa många köer!

miffo skrev:
Det är ju på modet att ha DVD-spelare i bilen! :tummenupp Kan nog lösa många köer!

Jag tror kombinationen Lartes + DVD i bilen INTE är att rekommendera.
Kan nog resultera i fruktansvärda köer för andra när jag har lyckats krocka mig sanslös på väg in till stan :3freak

Lartes skrev:
Fixar du ett liknande jobb till mig uppe hos dig kommer jag på 2dagar :tummenupp :Bugar
Nää.. här finns inga jobb, tyvärr. Annars är det ett mycket trevlig ställe för dom som ledsnat på storstadslivet.

Lartes skrev:
HUR faaan ska man palla sitta i bilköer...
Att dag ut och dag in sitta i bilkö på samma ställe är mycket jävligare än man tror. Enda sättet att klara av det är att bli en zoombie.

Fan vad jag hatade de köerna :näsblod

Lycka till :brinnerup

Bingo skrev:
Att dag ut och dag in sitta i bilkö på samma ställe är mycket jävligare än man tror. Enda sättet att klara av det är att bli en zoombie.

Fan vad jag hatade de köerna :näsblod

Lycka till :brinnerup

Mmm jag förstår dig. :huvet

Akta dig snart kommer jag och gör dig sällskap :7peta

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden