Varför startar inte skräpet?

St.Anger

Lite bättre än andra
Gick med
4 Sep 2003
Hoj
Honda cbr 954, Triumph Bonneville, Yamaha yzf250, Ural
Jag vet hur man framför en motorcykel på fortast olämpliga sätt men när det gäller att skruva är jag totalt värdelös. Hojen startar inte och om det är något man kan göra själv borde man kanske försöka eftersom verkstadsräkningarna är för dyra nuförtiden...

När jag ska starta så tänder den inte. Motorn och allting går runt, den tänder bara inte. Tändstiften såklart...nej det är det faktiskt inte för dom har bytts efter att felet uppkom och det förändrade inget...

Någon som spontant kan säga något klokt. Det är en Triumph Daytona ifall det spelar någon roll...brittiskt skit... :4skrika

För att börja så enkelt som möjligt: Dödarknappen? Givare vid stödet?

kk74 skrev:
För att börja så enkelt som möjligt: Dödarknappen? Givare vid stödet?

1. Fullt så förlorad är jag inte :)
2. Finns inte på Daytonan

Låter som segt batteri!
Med tanke på dina tidigare problem så är det inte helt otroligt.
Det kan finnas tillräckligt med kräm att dra runt startmotorn men det räcker inte till att ge gnista oxå.
Prova att mäta upp batteriet eller i värsta fall startkablar.

Sweedo skrev:
Låter som segt batteri!
Med tanke på dina tidigare problem så är det inte helt otroligt.
Det kan finnas tillräckligt med kräm att dra runt startmotorn men det räcker inte till att ge gnista oxå.
Prova att mäta upp batteriet eller i värsta fall startkablar.

Gjort det med. Har en startstation som jag körde tom i mina försök att starta...

MrDaytona skrev:
De finns visst en givare vid stödet.QUOTE]

Trodde du syftade på en sån som stänger av när man försöker peta i växeln när stödet är nere...

Brittisk SHEEEIIIIT!
Kolla om alla säkringar och relän ser ok ut.
Annars är det bara att rulla ned till Freewheel igen. :(

StAnger skrev:

Och den låter som vanligt? Gör den de så vet jag inte va de kan va....min har låtit skumt dom gånger jag inte fått igång den. Kan va nåt av reläerna under sadeln som gått...ring freewheel o hör vilket som gör vad...köp sen själv o tryck dit, kostar inte många hundralappar.

testa med startgas tänder det till så är bensin som inte kommer fram tänder det inte så är det gnistan eller tändningen...

Sweedo skrev:
Triple fuel injection :D

Ja, det är det...

...fuggar eller sprut? Jag sa ju att jag inte vet något om att skruva.

Stiften och relän är ok. Tror jag helt enkelt får putta den till Freewheel igen. Tog ju bara en och en halv timme senast :gnissla

Tack för hjälpen iaf

MrDaytona skrev:
De e precis en sån jag syftar på. Sån har iaf jag på min.
Standard på alla (?) hojar såvida inte någon tidigare ägare varit på och fulmekat.

MrDaytona skrev:
Och den låter som vanligt? Gör den de så vet jag inte va de kan va....min har låtit skumt dom gånger jag inte fått igång den. Kan va nåt av reläerna under sadeln som gått...ring freewheel o hör vilket som gör vad...köp sen själv o tryck dit, kostar inte många hundralappar.

Inte omöjligt att den låter lite konstigt. Vet inte om det är jag som inbillar mig eller vad det beror på. Ska prova. Bytte nämligen relän för inte så länge sen så det var därför jag uteslöt det. Har kanske pajjat dom igen då...

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...