Varför står ni upp?

Kan inte svara för andra men.....
Jag är gammal och sliten. Kör rätt så långa dagsetapper(brukar på europaturerna dag 1 köra Boden-Jönköping). Ställer mig upp ibland vid 50/70 hastigheterna för att räta på lederna samt slippa träsmak.

125 MIL PÅ EN DAG?!

Stå upp hur mycket du vill :3freak
 
Nä fan även fast den är smalare än dig kan fartvind komma åt trycka på den...jag har en touringlåda på Varadron på 70L , den går att lasta i, lutar lite nedåt iframkant och är bred....den funkar som spoiler.

Min är på minst 1000 liter. Kanske tom TVÅ TUSEN liter och jag har ändå inga problem.
 
Skillnaden är att jag kan skicka bilder på min box, din låda försvinner efter syran slutat verka.sen hoppar du upp på din ciao moppe och åker till plattan för och få mera syra.:tummenupp
 
Om man sitter ner i "bajsposition" när man ska fisa så är det lätt att det kommer med lite bajs. För att undvika kladd i Gortexen så är det bättre att stå upp och fisa. Gubbar fiser mycket och ofta, så därför står de hela tiden på sina "gubb offroad" :arsele

- Vissa olösta gåtor önskar man hade fått fortsätta vara olösta...
 
Som gubbe körandes "gubb offroad" har tråden berett mig mycket nöje! Brukar inte stå några längre sträckor men brukar ställa mig ibland för att räta ut lederna lite och skaka loss. Sadeln blir härligt sval och skön när man sätter sig också (fast sadelvärmen bör ju vara avstängd ;-)), lite som att vända på kudden när det är varmt. Ska nog börja stå lite mer och ha sidokorvlådorna monterade hela tiden :banana Och visst gör den lätt över 200 men det är i ärlighetens namn inte så skoj på den hojtypen.
 
Last edited:
Står inte alla tre upp?

1.jpg
 
Som man skriver i tråden: skönt att sträcka på sig samt man förflyttar tyngdpunkten neråt. Och man ser långt och bra. :)
 
För min del handlar fenomenet som sagt inte alls om folk som reser sig upp, sträcker på benen, fiser lite, eller bara svalkar arslet. Det handlar om gökar som kör hela vägen från parkeringsgaraget i Kista, 2 mil hem till Kungsängen, genom rondeller, på 50-vägar, 80-vägar, 110-vägar ståendes som pinnar i en skit.

Det vinglar och har sig pga vinden. De kan inte bromsa med någon rimlig reaktionstid och när de väl tråcklat sina fingrar runt bromshandtagen så kan de inte klämma åt förrän de har satt sig ner om de ska kunna fortsätta befinna sig på hojen. MUPPAR!
Jag blir fan arg!!!:mad:
 
Blev något förvånad när jag såg föraren av en till synes välgjord caféräser (BMW R90/R100 kanske?), stå upp i tät stadstrafik nu i veckan. Sedan kom jag att tänka på denna tråden. Alla vill ju vara med förstås. :hej

Själv har jag börjat ställa mig upp inför fartgupp. På det sättet kan jag intala mig själv att mina luftburna färder på uppskattningsvis 0.5m i längd på pricken motsvarar dakarförarnas konster. :glömdet
 
Sänkta fotpinnar som är rejält förstorade, höjda styren, reglagen lite nedåttippade och backspeglarna inställda för stående körning kan ju betyda att förarna på dylika maskiner tycker det är bekvämare att stå upp? Kan di va så jävvliga?
 
Varje gång jag står upp och kör nu för tiden så dyker den här tråden upp i bakhuvet. Hejudamej så irriterande :gnissla
 
Sitta känns ju lite nittiotal asså. :7peta
 
Back
Top